Bemoeizuchtige schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Wiefke, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

maar is het ook niet iets van schoonmoeders van zonen die zichzelf zo snel achtergesteld voelen??? Ik denk dat je dat ook heel vaak zelf doet. Ik heb nu een zoon en een dochter, maar wat dat soort dingen betreft heb ik van mijn dochter al andere verwachtingen dan van mijn zoon later. Hij is niet degene die zwanger wordt, zijn vrouw moet het kindje dragen en echo's doen en bevallen, en zij heeft haar Eigen moeder, ik zou mij dan echt niet zo snel gepasseerd voelen

2. Amare

Amare Niet meer actief

Op de eerste pagina zeg je nog heel close te zijn met je ouders.
    Volgens mij liggen jij en je schoonmoeder elkaar gewoon niet zo, maar dat ligt niet alleen aan haar denk ik zo;)

3. Wiefke

Wiefke Lid

8 okt 2014
    47
    2
    6
    Elkaar respecteren... Daar heb je het al.
    Maar wat als ze mijn regels niet respecteert in ons huis?

Zoals stiekem roken op de wc, terwijl wij niet willen dat er binnen gerookt word! Wat gaat dat straks geven dan...

Achja... Ik was niet van plan m'n hele leven hier op te gooien dus vanaf nu houd ik wijselijk m'n mond. Maar niet meteen oordelen als ik alleen om wat tips vraag aan mensen die dezelfde ervaringen hebben.

Want nu reageren er mensen die niet dezelfde ercaringen hebben en die gaan meteen in de aanval.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113

Neem aan dat je het bericht bent begonnen om medeleven...en als je die niet helemaal krijgt wordt het ineens negatief. Ik denk dat ik wel weet waar dit naartoe gaat.

Ik denk echt dat jij zelf niet de meest flexibele persoon bent. Iemand die zelf graag in de slachtofferrol valt. ( iedereen is negatief...) Misschien lijk je stiekem wel heel veel op je schoonmoeder.

Oja...een hond als je 40 uur werkt...vind ik niet ok. Ik ken ook niemand die dat doet...en als ze dat wel doen hebben ze een oppas. Je schoonmoeder is dus super lief dat ze jullie hondje die aandacht wil geven. Ze is er ook erg gek op als ik dat zo lees.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Ja zeker mag je dat zelf weten nieuwe spullen zal ik ook niks van zeggen.

Maar je sm er op aan kijken of om veroordelen omdat ze het wel durft te zeggen van misschien tweedehands? Hou ook graag van nieuwe spullen maar tweedehands gaat prima!!

Die hond natuurlijk werken veel mensen ook met een hond. Maar wat is het toch fijn als het dier extra uit gelaten kan worden en wat extra aandacht honden zijn gezelschapsdieren. vind dat ze niet dagen alleen thuis moeten zitten dan kan je net zo goed geen dier nemen. Vind het sneu.

Niet meteen oordelen had het dan gezegd dat ze wel eens mee geweest is maakt een verhaal completer.

Het valt niet in je straatje de antwoorden dat is het grote probleem.

Verder moet je leven zoals jij wilt leven. Maar ik weet zeker dat het geven en nemen is ook in jou situatie. Straks heb je geen sm meer die de hele dag door om je heen hangt maar een baby die vragen pas aandacht.;)

6. Amare

Amare Niet meer actief

Je krijgt toch ook tips, alleen helaas niet degene die je gehoopt had.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Oke nu heb je wel een punt als je niet wilt dat er gerookt word in je huis ook niet op de wc dat moet ze respecteren.

Laat je vriend er wat van zeggen. Dat hebben we liever niet en je ruikt het als je naar de wc gaat dus liegen dat ze het niet doet dat kan dan niet. Daar in heb je een echt punt. Dus geef ik je in dit geval gelijk.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jeetje dames.. Doe eens normaal. Ze vraagt om een mening geen hele preek 😉

Ik ken het van vrienden van ons.. Zijn ouders doen ook zo claimerig tegenover hun hondje, precies zoals jij het beschrijft. Ik zou daar niet tegen kunnen. Mijn hond.. Mijn regels.

Wat betreft afspraken met verloskundige zou ik gewoon om en om doen, dan voorkom je gezeur.
    En mensen die zeuren over dat de kinderwagen te duur is lekker laten zeuren, jullie keuze!

9. penseel

penseel Niet meer actief

Ik vraag ook wel eens om een mening en dan zijn mensen het ook niet altijd met mij eens dat geeft niet. En soms vind ik dat ook niet leuk. Maar dat is het risico van advies en tips vragen.

Heb ook wel eens een topic laten sluiten omdat het te heftig werd voor mijn zelf kritiek is lastig om mee om te gaan.

Probeer meestal op bouwende kritiek te geven maar ik schroom toch echt niet om mijn visie ergens op te geven. Ik kan er 100 procent mee naast zitten. Dat kan zeker.

Misschien is het wel een schoonmoeder van de hel maar tot nu toe valt het allemaal nog mee. Maar dat is mijn mening.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik hou mijn hart vast als mijn zoon later een vriendin krijgt of ook nog kinderen. Man o man. Ik mag vast studeren op mijn rol als schoonmoeder :D

Ts: je schoonmoeder zal vast ook de makkelijkste niet zijn. En het is ook niet prettig al iemand bewust jullie grenzen overschreidt...zoals het voer of roken in de wc. Ik zou een met je man bespreken wat jullie nu eigenlijk willen maar ook leren water bij de wijn te doen. Wees eens wat toegeefelijker. Maak wat vaker een compliment oid... Wie weet krijg je dan ook meer terug.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als we niet mogen oordelen moet je gewoon een compleet verhaal neerschrijven of gewoon meningen accepteren, heb het idee dat je nu een beetje mensen naar de mond aan het praten bent. Eerst kon iedereen je gestolen worden en kwam het niet in je op je s.moeder mee te vragen omdat jullie band niet zo goed is, en nu is ze blijkbaar opeens wel al een keer meegeweest. En eerst zeg je heel close te zijn met je ouders en nu opeens niet meer?

Anyway, ik heb ook geen goede band met mijn schoonmoeder maar vind dit allemaal wel een beetje gezeur van beide kanten. Ik zou overigens gewoon een honduitlaatdienst inschakelen als je haar niet meer in huis wilt hebben.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had daar ook wel moeite mee gehad vorige zwangerschap. Ik probeerde beide oma's evenveel te betrekken maar mijn moeder is een keer mee geweest naar de gyn bij de eerste zwangerschap (echo is dan een extraatje, ga niet voor de echo naar de gyn of vk, liep daar niet zonder reden) maar de te bespreken onderwerpen bij de gyn lagen voor mij zo gevoelig dat niet iedereen (ook niet schoonmoeder) daar het fijne van wist en ik het heel fijn vond dat er iemand bij was die mijn situatie en angsten kende als steun voor mij. Ik kan die keuze wel begrijpen, voor een pretecho zou het voor mij persoonlijk anders liggen (geen ouders of beide ouders mee).

TS lijkt me een moeilijke situatie. Over onderwerpen die ik belangrijk zou vinden (zoals de gezondheid van mijn hond en het roken) zou ik toch proberen duidelijke afspraken te maken in een gesprek. Ik vind dat er in een (schoon) ouder-kind relatie wel respect van beide kanten moet komen.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar... wát is er dan precies zo irritant aan haar? Ze is ook goed genoeg om op de hond (jullie hond) te passen. Natuurlijk vind zij het ook leuk om ook een keer mee te gaan naar zo´n verloskundige bezoek! Welke moeder of schoonmoeder zou dat nou niet leuk vinden? En straks zul je het ook fijn vinden als je je kind een dag daar kan brengen zodat jij weer aan het werk kan... dus wel de lusten niet de lasten.
    Jullie hebben dit zelf ook een beetje in de hand gewerkt door in dezelfde straat te gaan wonen, hun op de hond te laten passen en dat soort dingen.
    Ik denk dat je van een afstand eens objectief naar de situatie moet kijken, want zo heel ernstig is die niet. Op te lossen met een beetje afstand en wat duidelijke afspraken.

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    :D de slotenmakert!

15. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Lastig lastig...belangrijk vind ik om je eigen grenzen te bewaken.
    Wat jullie niet willen in jullie eigen huis zou ik zeker kenbaar maken, gaat ze in de slachtofferrol zitten, helaas!

weten jullie dames die zo negatief zijn over ts dr zin over de kinderwagen hoe sm heeft gezegd dat 2e hands ook goed genoeg is? Als ik indenk hoe mijn sm dat gezegd zou kunnen hebben dan gaan mijn haren ook overeind staan.

Ik denk wel dat als je elkaar niet ligt dat dan alles wel een issue kan worden...
    Ik begrijp je heel goed hoor, hier precies hetzelfde namelijk.
    12 jaar lang als een stuk stront behandelt, dingen gedaan en gezegd door sm die echt niet door de beugel konden.. kans op kans gegeven en die werden toch elke keer verpest. Sinds kleine er is "probeert" ze het wel wat te verbeteren, maar ik kan dat niet, niet meer.
    Ze is dus nooit mee geweest naar een echo en de kleine komt daar echt nooit alleen, alleen met ons samen.
    Ze lapt onze regels aan haar laars, en dat irriteert me mateloos.
    Heeft dat wat te maken met ons verleden? Jazeker!
    Het vertrouwen is er gewoon nooit geweest, en respect ook niet van beide kanten weliswaar.

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat een onzin... echt.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik lees echt nergens dat ts als een stuk stront wordt behandeld. Dus niet precies hetzelfde .. ;) TS heeft namelijk wel een heleboel voordelen van schoonmoeder. Om even het woord ´stront´ te gebruiken, schoonmoeder gaat elke dag meerdere keren met de hond van ts lopen. Lijkt me totaal niet jouw situatie.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
  19. mumija

mumija Niet meer actief

Pff..jij typt jezelf tegen, en dikt je eigen gelijk aan.
    Waarom wil je tips/ meningen? Je zal toch wel je eigen plan trekken denk ik zo.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo ontzettend mee eens! Mijn schoonouders wonen op 5 min afstand en ja, soms zien we elkaar ook wel te vaak. Maar aan de andere kant kunnen wij ze dag en nacht bellen en andersom ook. Zit ik verlegen om oppas omdat ik echt even met de jongste naar de dokter moet, passen ze op bijv. Ben ik ziek, halen zij wel boodschappen of koken ze voor ons mee....dan kan ik wel gaan zeuren dat ik ze te vaak zie (wat mij dus ook wel eens irritatie geeft) ik kan ook gewoon dankbaar zijn voor de dingen waar ze ons mee helpen, want dat doen ze met liefde.

Ik lees hier zo vaak dat schoondochters problemen met de schoonouders (vaak schoonmoeders) hebben en uiteraard heb je er krengen bij, maar ik geloof ook zeer zeker dat de schoondochters er zelf ook wel een aandeel aan heeft. Geldt vast niet voor iedereen, maar een groot deel wel!

Deel Deze Pagina