bemoeizuchtigheid van visite

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

NIet alle reacties gelezen, maar ik zou zeggen: Doe wat jouw intuitie je ingeeft, je moedergevoel zit vaak wel goed... en de visite oordeelt op basis van kleine brokjes informatie zeg maar.
    Mijn schoonmoeder vond dat ik Thirza ook maar moest laten huilen (2-3 wk oud, extreme krampjes), dan werd ze vanzelf wel rustig. Nou, ook al had dat gewerkt, (wat niet zo was), dan had ik het nog niet gedaan, want ik wil aan mijn kind de boodschap geven dat ik er voor haar ben als er iets is. Dat mijn schoonmoeder deze keuze maakte (zelfs bij mijn zwager die een liesbreuk had vanaf de geboorte en ze heeft zich tot 9 mnd oud steeds af laten schepen dat ie niet geopereerd ging worden, maar ondertussen dat kind wel laten janken en brullen), is haar zaak. Ik heb haar iig maar even fijntjes duidelijk gemaakt dat men daar tegenwoordig (na allerlei onderzoek) toch wat anders over denkt...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

En nog even als aanvulling, nu ik een klein beetje terug lees... wij krijgen ook steeds te horen dat Thirza zo'n vrolijk kindje is dat zo tevreden uitkijkt :) Dat ondanks het feit dat ze echt heel wat heeft afgehuild van de pijn in haar korte leventje al (extreme krampjes, kiss-syndroom en KMA recent ontdekt).
    Waar zou dat dan toch aan liggen he? :)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lekker je gevoel volgen inderdaad.
    Mensen kunnen makkelijk dingen zeggen, en dat komt omdat het hun kind niet is en ze er niet zo emotioneel verbonden mee zijn als jij.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Juist hahahaha.

Oh en over een nacht door slapen door de laatste voeding om half 12 te geven heb ik van mijn overbuurvrouw ook gehoord ja.
    Of een flesje met een schep extra voeding dan slapen ze ook door.

Nou dochter lief drinkt als zij dat wil hoor en als ik wel een keer later geef dan komt ze toch om 3 uur voor een voeding.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Oh afschuwelijk...
    Dat vind ik zo'n knudde opermerking.. Je kindje laten huilen..
    Mijn oud-tante ( 91 jaar) zei t van de week ook al.. "krijgen ze sterke longen van" Ben er maar niet op in gegaan..

Tot een half jaar kun je ze absoluut niet verwennen en ik denk dat het in het hechtingsproces allen maar fijn is en vertrouwen geeft aan t kindje dat er reactie komt op huilen..

Gewoon doen waar jij je goed bijvoelt...en je niks aantrekken van wat buitenstaanders er van vinden!!!!!

6. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    AAAAArgh, ik zit dit topic te lezen en word er gewoon echt kwaad van! :x Tis zooo herkenbaar...

Hier ook: bij ieder huiltje, klein kwaaltje, 1 keer meer poepen dan anders: ja let maar op, hij krijgt tandjes. En dan 4 maanden later als ie dus z'n eerste tandje krijgt, nou ik zei het toch! ja, hehe, het moest er een keer van komen ja.:x

En onze Levi heeft een soort eczeem waarvoor we al vanalles geprobeerd hebben, ons helemaal in verdiepen, rekening mee houden en dan blijft je schoonmoeder aandringen dat je er purol op moet smeren :x grrrrr En dan ben je eigenwijs als je het niet doet.

Of opmerkingen van vreemden: heeft ie geen kou zo? terwijl je kind prima ingepakt zit naar gelang de temperatuur buiten. Of hij wil dit, hij wil dat. hij wil dit niet hij wil dat niet.
    Dan denk ik bij mezelf: ik wil dat jij je *** houd! (sorry hoor)

Tis heel moeilijk om dat langs je heen te laten gaan.

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hihihi!! Zó herkenbaar!!! Mijn ouders zeiden in het begin ook doodleuk: "Kinderen kweek je in de wieg" en "Je moet ze lekker laten huilen en dan weten ze het meteen, deden we bij jullie ook". Nou écht... Nils had in het begin ook kramp en eigenlijk altijd 's avonds. Als ze hier dan waren.... Dan zeiden ze iets - kregen een snauw van mij (lang leve de hormonen ;) ) en dan zeiden ze "Nou nou, je hoeft niet zo kattig te doen. We hebben ook kinderen gehad hoor". En dan zei ik: "Ja, klopt. Maar niet MIJN kind". Gelukkig zitten mijn man en ik helemaal op één lijn en trekken we ons niks aan van al die opmerkingen.

Overigens hebben we nu ook weleens dat mensen raar kijken als we hem in bed stoppen. Nils slaapt best nog veel en heeft dat ook nodig, maar als je overdag z'n slaapzakje aandoet trekt 'ie een pruillip en gaat 'ie snikken. Na een minuut of 5 stopt dit, gaat hij kletsen en dan valt hij in slaap (bijna altijd binnen het kwartier in slaap). Dan krijg je weer: "Je moet 'm niet laten huilen. Hij wil bij je zijn!". Pfffff.... Natuurlijk is hij liever bij mij, maar hij is ook niet overstuur en het is zíjn manier om in slaap te vallen. LAAT ONS BEZIG!!

Conclusie: lekker je eigen gang gaan en af en toe eens heerlijk zeggen wat je ervan denkt als iemand met van die fantastische 'hulp' aan komt zetten. Kan heeeeerlijk opluchten!! :D

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    o, vreselijk he, die bemoeizuchtige mensen.

hier wist ook alles en iedereen beter dan wij wat goed voor alyssa was.
    idd, laat maar huilen, is goed voor de longetjes, dacht het niet.
    als ik alyssa te lang liet huilen was ze zo overstuur dat we minstens een half uur bezig waren om dr weer rustig te krijgen.
    en heel veel mensen vonden het ook raar dat alyssa savonds beneden in de box lag tot de laatste fles.
    ik vond het wel zo gezellig om haar dicht bij me te hebben en ze sliep in de box ook goed, dus voor mij maakte het niet uit.

doe lekker waar JIJ een goed gevoel bij hebt en laat de rest maar kletsen.

ik weeg nog steeds alle adviezen af, kan ik me erin in vinden? zoja wil ik het proberen, sta ik er niet 100% achter doe ik het niet.

liefs doris

9. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook steeds naar me dochter toe gegaan als ze langer dan 15 min huilde, kon het niet aanhoren en als ze zo klein zijn hebben ze dat niet in de gaten, als ze wat ouder worden wel natuurlijk. Doe lekker wat jij goed vind en wat jou gevoel je zegt das het beste wat je kunt doen.
    liefs

10. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor...iedereen heeft altijd van die "goedbedoelde" adviezen maar ieder kind is anders!!

Sem slaapt nog niet door 's nachts (is 12 weken oud) en dan krijg je te horen dat ze met 6 weken toch wel door horen te slapen ;) Ja heel erg leuk, maar als ons ventje nog een voeding nodig heeft 's nachts dan moet ik hem maar laten huilen want hij went er snel genoeg aan :(:(
    Nou echt niet dus he, er komt vanzelf wel een moment dat ie de nachtvoeding niet meer nodig heeft.

Weet je, het is jouw kindje en in het begin werd ik erg onzeker van alle goedbedoelde adviezen maar ik heb besloten om me er niet meer gek door te laten maken, lekker naar je kindje kijken en dan zie je vanzelf wat ie nodig heeft!

Wij laten hem ook niet lang huilen hoor, je hoort snel genoeg of het een beetje een "jengel in slaap huiltje" is of dat er echt iets aan de hand is.
    Als ik Sem laat huilen en hij gaat helemaal over de zeik dan ben ik langer bezig met hem rustig krijgen dan dat ik er wat sneller heen ga ;)

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lekker laten kletsen, ik laat ons meisje ook 10 minuutjes huilen en kom dan even kijken wat er loos is. Vaak ligt dan inderdaad haar speentje op de grond. Een enkele keer (zoals nu) wil ze niet slapen en houdt ze het wat langer vol. Dan probeer ik het een paar keer maar als ze blijft huilen, hup lekker weer het bed uit. Maar dat is alleen overdag! S'avonds is bedtijd echt bedtijd!

Deel Deze Pagina