Keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BeingMommy, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben er sinds kort achtergekomen zwanger te zijn. Wat natuurlijk iets prachtigs is. Ander half jaar geleden ben ik bevallen via een keizersnede.

Er zullen ongetwijfeld meerdere topics over dit onderwerp zijn, dus als jullie deze voor mij hebben met informatie zou ik dat erg op prijs stellen.

Ik heb een beetje 'angst' mbt de keizersnede. Wie heeft hier ervaring mee? En is korte tijd (jaar of anderhalf) na de keizersnede zwanger van de 2e?
    Ik schat mezelf op 8 weken zwangerschap, ik heb nog geen termijnecho gehad. Dus dat is nog even afwachten.

En wie heeft nog meer ervaring en is reeds of langere tijd geleden bevallen via de natuurlijke weg na een keizersnede? Wat heb jij als extra controle gekregen, en hoe is dit gegaan tijdens het krijgen van de weeën en de uitdrijving etc.

Ik hoop een beetje info te kunnen krijgen. En wil zeker niet overkomen als 1 bom hormonen. Maar het is allemaal een beetje onwennig en bepaalde angsten zijn er toch wel.

Alvast bedankt dames!

Groetjes BeingMommy

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Heee meid, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik begrijp je zorgen, die had ik ook! Toch kan het geen kwaad om na 1,5 jaar zwanger te raken van een 2e na een keizersnede.
    In principe ga je de eerste 36 weken gewoon op controle bij de verloskundige, en daarna ga je elke week op controle bij de gynaecoloog. Je zou eventueel wat gevoeligheid kunnen ervaren aan je litteken van binnen, maar dit is normaal, omdat litteken stugger is dan je baarmoeder, het kan in ieder geval geen kwaad.

Tijdens de bevalling ben ik goed in de gaten gehouden en moest ook aan het CTG liggen en werden de duur en heftigheid van mijn weeën in de gaten gehouden. Mijn bevalling is weer in een keizersnede uitgelopen, dus over de uitdrijving zelf kan ik je niks vertellen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, en ik weet dat er meerdere meiden op het forum zijn die wel bevallen zijn na een keizersnede dus die zullen vast en zeker ook wel reageren!

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hee Troeltje,

En bedankt voor je reactie!
    Ik mag jou ook feliciteren zie ik?
    Dat komt er dus op neer dat jij 2 keer een keizersnede hebt gehad? En voor de 3e keer zwanger bent! Spannend hoor, en prachtig zo'n klein wondertje dat groeit in je buik.

Heb jij dit keer een geplande keizersnede? Of ga je het nogmaals proberen via de natuurlijke weg?

Ik ben benieuwd naar wat ik nog meer te lezen krijg. Want ik weet wel dat de mogelijk er is, om natuurlijk te kunnen bevallen. Maar heb weinig ervaringsverhalen gelezen. Vooral iemand die begrijpt wat je voelt, en dezelfde 'angst' deelt of heeft gedeeld.

Het is natuurlijk niet erg om nog een keizersnede te krijgen, en ik zie dat zeker niet als falen.
    Ik ben meer bang voor het scheuren van de keizersnede tijdens de zwangerschap of tijdens de bevalling.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap kan je litteken niet scheuren hoor. Alleen tijdens de bevalling is er een kans dat dat gebeurd, vandaar de controle bij de gynaecoloog tijdens de bevalling.
    In principe is het zo dat bij de gynaecoloog een natuurlijke bevalling voorkeur heeft, dus hij zal niet zomaar een ks doen tenzij er een hele goede reden voor is. Dus denk dat je daar wel vanuit kan gaan, van een natuurlijke bevalling.

Zelf was ik helemaal niet bang voor de bevalling, dit omdat ik er erg naar uitkeek om mijn kindje direct bij me te hebben. Helaas mocht het niet zo gaan.

Ik zal nu weer een geplande keizersnede krijgen, ik mag eigenlijk niet meer natuurlijk bevallen omdat ik er al 2 heb gehad. Vind het heel jammer, maar het is wel beter zo, er zitten voor mij nu nog meer risico's aan vast!

5. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi hoi,
    Ik heb ook een ongeplande keizersnede gehad al is het wel bijna 12 jaar geleden,ik ben daarna 2 jaar en 4 maanden later weer bevallen van me dochter en bij haar ben ik op de natuurklijke manier bevallen.
    Het enigste wat ik voelde in de zwangerschap is dat me litteken gevoelig was en veel jeukte,vanaf 36 weken moest ik naar gyno en eigenlijk ging alles gewoon goed ,bij de bevalling houden ze je goed in de gaten,ik heb er uiteindelijk niks van gemerkt dt me eerste via een ks was gekomen....dit jaar benik weer bevallen van me derde en ook deze keer via de natuurlijke wijze(litteken weer gevoelig en jeukerig)

Oja en GEFELICITEERD EN VEEL SUCCES :)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Onze zoon is via een spoedkeizersnede geboren. Na iets meer dan een jaartje was ik weer zwanger.
    Ik zou gewoon mogen bevallen maar door een ongunstige ligging en de nare ervaring van de vorige keer staat er deze keer dus toch weer een keizersnede gepland.
    Elke volgende keizersnede heeft meen ik weer iets meer risico maarja, heb nou eenmaal geen keus.
    Deze keer is het gepland, met ruggenprik etc. etc. en zie ik er dus ook minder tegenop.
    Het spoedje bij onze zoon was echt traumatisch.
    We hopen dus op een mooie bevalling...al zou ik het dus nooit zelf kunnen doen :(
    Elmo

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb ook een spoedkeizersnee gehad. Ik mocht de eerste 6 maanden niet zwanger worden maar een jaar zou beter zijn. Die is nu bijna voorbij dus we gaan voor een 2e :)

Geniet van je zwangerschap!
    liefs miek

Deel Deze Pagina