VSM Caulophyllum tabletjes & frambozenblad capsules..wie?

Discussion in 'De bevalling' started by Angel78, Jun 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik zoek ervaringen van meiden die deze 2 samen genomen hebben.....
    dus vertel!!!

2. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    Overijssel
    niemand?

3. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ik heb de vsm tabletjes besteld die verwacht ik volgende week. Frambozenblad capsules zijn niet meer te krijgen wat ik begrepen heb. En de thee heeft lang niet de werking die de capsules hebben dus ga ik niet proberen. Maar als ij weet waar ze krijgen zijn hoor ikhet graag. Van vsm krijg ik de granules. Dus over de werking kan ik je nog iks zeggen.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Waar haal je die tabletjes? Klinkt interessant!

5. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    klinkt erg interessant inderdaad, die VSM tabletjes.
    heb net de framboosblad capsules binnen gekregen, maar weet nog niet precies hoeveel ik er ga slikken...

echt niemand die deze tabletjes ook gehad heeft?

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Heb net bij de Etos bij ons in het dorp die vsm druppels besteld, moet volgende week binnen komen. Heb voor druppels gekozen omdat het mij het makkelijkste innemen lijkt.

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Ga je ook de framboosblad capsules gebruiken?

ben er nog niet zo over uit of ik nu beide ga gebruiken of het bij framboosblad houd.. en waarom ik wat zou doen..

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Alleen de vsm druppels. Op de site lees ik dat het ter bevordering van een soepele bevalling is.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik heb via de mail info gevraagd aan mijn verloskundige, ik zal het antwoord hier neer zetten als het binnen is!

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb met die homeopathische middeltjes altijd zoiets van baadt het niet, dan schaadt het niet. Zolang je ten minste aan de dosering houdt en je wel een middel neemt voor de 'kwaal'

11. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Heel erg fijn dat je dat gedaan hebt!
    we zijn erg benieuwd :)

ik ben nu begonnen met die framboosblad, ga er 4 van op een dag slikken.
    (op het potje staat 3 tot 6, tijdens de maaltijd. maar ik eet niet zo vaak op een dag :))

verder heb ik nog even op de site gekeken van de VSM, daar wordt geadviseerd om er 4 weken voor de bevalling mee te beginnen, en dan 2 tabletjes. ga daar dus nu nog niet aan beginnen.

of zijn er meiden die er wel eerder mee beginnen??

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Vind je dat niet eng met 32 weken al. Las ergens dat die rozenblad ook pas vanaf 37 weken mag omdat het ook de bevalling op gang help....

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    nee vanaf het 3e trimester.
    het kan namelijk ook helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid en het heeft een rustgevende werking, daar slik ik ze op dit moment voor.
    http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Prod_Gezondheid.html
    op deze site staat waar voor en waar tegen het helpt.
    (bijna onderaan staat het, je kan het beste het woordje 'framboosblad' even zoeken op de site, onderste uitleg.)

14. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    Overijssel
    bij de tuinen!
    Framboosblad 400 mg | De Tuinen

en van vsm hier:
    Caulophyllum Thalictr D6 Vsm 1 x 200TAB, VSM,

Ik heb ze beide en neem ze sinds een paar dagen.

15. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ok bedankt angel.
    De vsm had ik binnen via apotheek, nu zag ik dar ze c6 ipv d6 bestel d hebben.
    Maar las biuj beschrijving dat je dan 1x 3 granules neemt ipv 3x.
    Die frambozen blad gaik bestellen via de link, ben benieuwd hoor. Hou je me op de hoogte jij bent immers al bezig.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik ben ook benieuwd hoor dames! Die VSM druppeltjes komen volgende week binnen dus dan ga ik gelijk starten...

17. suuuus

suuuus Actief lid

Dec 21, 2010
    244
    2
    18
    Ik heb allebei gebruikt, ben met 37 weken ingeleid, ik wist al vanaf 30 weken dat dit zou gaan gebeuren (ivm zwangerschapshypertensie), ik ben 2 weken voor de bevalling begonnen met caulophylum druppeltjes en de frambozenblas thee, ik heb het allebei online bij de 24 uurs drogist besteld.
    Mijn ingeleide bevalling ging supersnel en prettig, weinig pijn gehad. Toen het infuus was aangesloten ging ik in 40 minuten naar volledige ontsluiting en heb toen 3 keer geperst. Herstel was ook heel snel , ik heb zelf wel het gevoel dat de druppeltjes hebben geholpen, ik denk ook dat ontspannen tussen de weeen door heel belangrijk is, dus jezelf zwaar maken, en diepe buikademhaling etc. Ik heb hiervoor het boek hypnobirthing gelezen, klinkt vaag maar is eigenlijk heel concreet en er stonden voor mij erg bruikbare tips in.
    Succes alvast met je bevalling

18. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik heb een mail van de verloskundige terug gehad en dit is wat ze zegt:

Echt ervaring hebben wij daar niet mee, maar vanaf 36-37 weken zal het zeker veilig zijn. Wat ik persoonlijk denk, is dat het net zo'n fabeltje is als het eten van ananas, vaak moet je dit soort dingen in enorme aantallen eten e.d. De meeste homeopatische middelen kunnen gewoon veilig gebruikt worden.

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb bij de eerst heel wat framboosblad thee gedronken voor de bevalling (vanaf week 38) en het herstel was supersnel. Zelfs in het ziekenhuis stonden ze versteld. Ik had een totaal ruptuur maar dat was heel snel weer geheeld. Ook het bloeden na de bevalling duurde niet lang. Helaas had ik gezondsheidsproblemen van andere aard, maar qua bevallen enzo ging het super.
    Bij de tweede had ik ook framboosbladthee in huis, maar uiteindelijk niks gedronken omdat hij in 3 kwartier werd geboren in week 38. Dit herstel ging trouwens nog sneller, zonder framboosbladthee.

20. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik heb net ook mijn afspraak bij de verloskundige gehad en de andere verloskundige kwam nog terug op de mail van haar collega aan mij die ze voorbij had zien komen. Ze gaf me aan dat ze liever heeft om de pillen of druppels pas te gaan nemen vanaf week 39/40. Het is tenslotte een middel dat de bevalling op kan wekken en het is volgens haar niet goed om iets op te wekken. Inleidingen doen ze ook niet voor niks maar als het niet nodig is doen ze dat ook niet, ze is er voor om te wachten tot het lichaam en het kind er klaar voor is. Dus ik ga ze dan maar vanaf week 39 pas slikken!

Share This Page