Hoi dames, Ik had een vraagje: Wat waren jullie aan het doen toen de bevalling op gang begon te komen? Bij de 1e begon het 's nachts / tegen de ochtend toen ik naar het toilet moest, eerst met bloedverlies, kort daarna begonnen de weeën. Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien is het bijna weer zover. Ik loop nu alleen continu met het gevoel dat de bevalling of tegen de nacht of tegen de ochtend gaat beginnen, met andere woorden ; als ik in bed lig te rusten. Wat zijn jullie ervaringen? Bij wie gebeurde het midden op de dag toen je druk bezig was en bij wie inderdaad in rust? Ben echt benieuwd.... Groetjes BGW
Bij de eerste werd ik 's ochtends rond 5 uur wakker van de eerste weeën. En net als jij ga ik er vanuit dat het deze keer weer zo zal gaan. Dus ik ben benieuwd naar de reacties!
Savonds om half 11 braken mn vliezen... Was heel de dag druk geweest en savonds ook gepoetst thuis en op t moment supreme stond ik te strijken...
Even kijk: Naar een vriendin die zelf 10 weken mama was. Met haar en haar dochter mee naar de fysio Boodschappen doen met hun Samen koken en eten Kletsen enzo Man gebeld dat het rommeld 23.00 uur naar huis en even onder de douche en naar bed. Lag niet lekker dus beneden een spelletje op de pc gespeeld. Twijfels en de vk gebeld, kwam om 02.00 uur en bleek al 6 cm te hebben.
Om twee uur 's nachts draaide ik me om in bed en toen braken m'n vliezen, half uurtje later begonnen de weeen duidelijk voelbaar te worden, toen wilde ik net weer lekker in bed kruipen (met het idee dat het nog wel een paar uur kon duren voor de weeen zouden komen ).
Bij de eerste in bed. Lag te slapen en werd wakker van gerommel in m'n buik. Bij de 2e had ik overdag af en toe krampen in mijn dijen. Kon het eerst niet helemaal plaatsen. Die middag een afspraak bij de vk en ze zou even kijken. 3cm en gestript. Vanaf toen ging het snel en was ie er binnen 4 uur.
Bij de 1e begonnen de weeën 's avonds rond een uur of half 8. Ik zat toen op de bank tv te kijken. Ze is toen de volgende avond geboren. Bij de 2e begonnen de weeën om half 1 's nachts en om half 6 is hij toen geboren. Bij de 3e had ik al (voor-)weeën op vrijdag-nacht, zaterdagochtend zijn de vliezen spontaan gebroken. Vanaf dat moment heb ik steeds last gehad van (voor-)weeën (die kwamen en gingen) tot maandagnacht. Ik ben toen om half 12 naar het ziekenhuis gegaan voor een slaaptablet aangezien ik de volgende ochtend ingeleid zou worden en niet fatsoenlijk kon slapen met al die rugpijn. In het ziekenhuis concludeerde de dienstdoende vk dat ik al 8cm ontsluiting had (die ochtend had ik nog maar 1cm ontsluiting) en nergens meer naartoe ging. Om half 3 is onze zoon toen geboren.
bij de eerste braken mn vliezen toen ik net een half uurtje in bed lag en er uit ging om te plassen. de weeen kwamen binnen anderhalf uur op gang... (lag geloof ik net weer in bed na een uur uitlekken op de wc haha) en bij de tweede werd ik wakker om 1.00 uur van de weeen... dus ben er (bijna) van overtuigd dat het nu ook weer 's avonds/ 's nachts zal beginnen, behalve dat ik nu wrs gestript ga worden als er nog niet is met 39 weken (wat ik overigens niet verwacht gezien de oudste 2)...
Ik lag te slapen en droomde dat ik een roeibootje in een weiland zag staan, daarin zat Spike (de huisgenoot van Hugh Grant in Notting Hill). Het bootje was gevuld met water, en op het moment dat ik mijn hand in het water stak werd ik wakker, snel naar het toilet en daar braken mijn vliezen Dat was om 03:10 om 10:45 begonnen de eerste weeën, en om 16:45 is ons ventje geboren!
Met slapen. Maar heel licht en onrustig, 20 keer naar de wc, om niks. Ik wist niet wat ik had, maar liep maar wat te ijsberen, kon de slaap niet meer vatten, had alweer voorweeën. Uiteindelijk werden dat dus echte weeën
Bij mijn eerste kindje waren mijn vliezen precies een week daarvoor gebroken. Ik wist dit niet zeker en ben nog nagekeken in het ziekenhuis maar daar hebben ze het niet opgemerkt. Precies een week later was ik samen met een vriendin (zij is grafisch ontwerper) mijn geboortekaartje aan het maken. Ik kreeg weeën rond een uurtje of 9 s'avonds. Dacht nog oooh dit zijn dus voorweeën haha, mijn mannetje kwam 4.5 week te vroeg.
Om 4.15 werd ik wakker, moest plassen en mee voel ik een knap. Mijn vliezen waren gebroken. Slapen kon ik niet meer van de zenuwen. 5.30 begonnen de weeen. Ik was wel terug op bed gaan liggen.
Bij de eerste werd ik 's morgens wakker met het gevoel dat ik wel eens weeën kon hebben. Het heeft die dag doorgezet en 's nachts is onze oudste geboren. Bij de jongste heb ik eerst een paar weken voorweeën gehad. En op een middag, om een uurtje of vier, dacht ik: nu begint het toch wel op echte weeën te lijken. Nee, ik was niet druk bezig. Ik was 40+1 weken zwanger, doodmoe en benauwd en had heel veel pijn in mijn bekken. Maar het begon dus zomaar 's middags. Net na middernacht is toen onze jongste geboren. De bevalling heb ik totaal anders ervaren dan de eerste. Laat die herinnering dus een beetje los, het kan heel anders lopen.
Bij de 1e had ik al drie weken voorweeen, die ochtend wist ik dat hij s avonds geboren zou worden, was 5 dagen overtijd. Bij de 2e ingeleid van niet levensvatbaar kindje. Bij de 3e 5 dagen voor tijd zondagochtend scheur in mijn vliezen, werd wakker en was aan het lekken. De volgende middag is hij geboren. Bij deze 4e heb ik het gevoel dat mijn vliezen weer gaan breken dus dek mezelf al een beetje in met matjes in bed.
Slapen... en bij de eerste ging ik naar de wc en daar braken mijn vliezen (6:00) daarna heb ik vooral op bed en op de bank tv liggen kijken.. Olympische spelen! Ik "wist" de dag ervoor dat ik wel zou gaan bevallen dat weekend.. de dag voor de bevalling heb ik manlief naar de AH gestuurd om muisjes te kopen (het was zaterdag)... Zoon is met 38+5 geboren En bij de tweede lag ik op bed ziek te wezen.. onwijze griep (echt griep.. niet een beetje verkouden). Het was rond 8:00 's ochtends toen het begon. Ik had geen vooraankondiging.. ik was te ziek om maar ergens over na te denken en de verloskundige had al gezegd 'dat kind laat nog wel even op zich wachten... eerst even uitzieken'.. Ja NOT!
ik was heerlijk aan het kletsen met de visite ( mijn moeder was hier samen met 2 van mijn zussen en een zwager ) toen ik om 22:00 mijn prop verloor en eigenlijk geen aandacht aan gegeven want het kan dan nog lang duren dus heerlijk verder wezen kletsen tot ik om 22:30 mijn eerste wee kreeg en toen was het gezellig kletsen wel over hoor de visite bleef gewoon omdat we dat zo afgesproken hadden maar ik zelf had het niet meer deed echt enorm pijn maar goed ...... ik was dus op het moment van de eerste tekenen gezellig aan het kletsen
Mijn beide jongens zijn overdag geboren en ze komen bij mij nogal vlot. Bij de oudste was ik nog aan het werk, achter de computer een nieuwsbrief voor onze klanten schrijven, terwijl ik een beetje buikpijn kreeg. Een uur later kon ik niet meer rechtop zitten van de buikpijn en nog 2 uur later was hij er al. Die nieuwsbrief heeft een collega maar afgemaakt. Toen de bevalling van de jongste begon was ik net een treinbaan aan het bouwen met de oudste. Ik voelde me niet zo lekker worden en ging even op de bank rechtop zitten. Even later kwam er 1 stevige wee en toen kwamen ze binnen een kwartier al om de 2 minuten. 2 uur later was baby 2 er. Die treinbaan is dus ook nooit afgekomen.
Ik was een poging aan het doen om in slaap te vallen.(daarvoor gezellig gegeten met vrienden en de laatste dingen klaargezet) Maar ineens liep ik leeg. (had het gevoel dat ik mijn urine niet op kon houden) Dus tig keer naar het toilet geweest. Was zeer onrustig en ben maar gaan forummen. Kreeg wat krampen en na een paar uur man wakker gemaakt en onder de douche gegaan om te kijken of het echte weeen waren. Toen de weeen heftiger werken realiseerde ik me pas dat het mijn vliezen waren geweest en dat ik niet in mijn broek had geplast. hahaha Rond 12 uur s'nachts vliezen gebroken en 14,5 uur later was mijn dochter geboren.
Bij de eerste ben ik ingeleid, dat was dus gewoon overdag. De tweede bevalling begon 's nachts, ik lag de hele nacht lekker te doezelen en ving af en toe een wee op. Twijfelde of het echt begonnen was, maar toen vk kwam had ik al 6 cm ontsluiting. Zou fijn zijn als het deze keer weer zo gaat
Toen het bij mij begon lag ik erop te wachten..ik ben ingeleid en was dus in het ziekenhuis toen het begon.