Kan iemand mij vertellen hoe cytotec werkt en wat jullie ervaringen ermee zijn?

Discussion in 'Miskraam' started by weegschaal72, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    nadat ik gistere te horen heb gekregen dat het hartje van ons kindje ermee gestopt is met 8 weken ben ik na de eerste klap gaan nadenken over wat ik wél en niet zou willen. daar ik eerder een ma heb gehad en het niet spontaan afkwam (na 5 weken) ben ik al eens gecurreteerd en dat heeft vooral mentaal een hele diepe impact op me gehad. Je gaat zwanger de o.k in en komt letterlijke met lege handen en een leeg gevoel eruit, zonder nog iets tastbaars te hebben.
    Nu ben ik erover uit dat ik het deze keer zelf wil doen, thuis in mijn vertrouwde omgeving samen met mijn partner. Ik wil er vrijdagavond mee beginnen. Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaringen met cytotec en hoe gaat het in zijn werk? Mooet ik kraamverband in huis halen of red ik het met Always ultra night maandverband?

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je keuze helemaal,om die reden hebben wij ook gekozen voor cytotec.
    Mijn ervaring is dat ik het wel heel heftig vond,maar wel "blij" ben dat we samen thuis waren.
    Ik heb zelf `s avonds 4 pillen cytotec ingebracht.Na een half uur begon het bloedverlies al.Daarna ben ik het vruchtje verloren.Vervolgens de rest.
    Ik weet niet of je meer info wil horen.Hieronder staat het topic "gisteravond cytotec,nu alles klaar?" ...daar beschrijf ik mijn ervaring uitgebreider.Kan je zelf kiezen of je dat wel wil lezen.

Kraamverband heb ik wel nodig gehad,heel wat pakken.

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wens je heel veel sterkte! Het is niet niks,geef jezelf de tijd en ruimte om verdriet te hebben.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Heb ook voor Cytotec gekozen omdat ik al twee curretages gehad heb.

Na het inbrengen van de eerste vier tabletten heeft het 10 uur geduurd voordat ik weeën kreeg.
    Best hevige weeën, een soort van mini bevalling, en heb toen héél veel bloed en stolsels verloren, maar geen vruchtje.
    Na zes uur hielden de weeën op en in de dagen erna heb ik wat bloedverlies gehad zoals bij een normale menstruatie, geen pijn gehad.
    Heb na 24 uur weer 4 Cytotecs ingebracht maar die deden niets meer.
    Na zes dagen kwam ineens, zonder pijn of krampen, het vruchtje af.

De volgende dag, een week na het innemen van de eerste dosis Cytotec, heb ik een echo gehad en was mijn baarmoeder zo goed als schoon op een klein stolsel na van 8 mm maar hoefde niet gecurreteerd te worden.

Na het verliezen van de vrucht werd ik netjes na 38 dagen weer ongesteld, heb een cyclus van 36 dagen.
    Bij mijn curretages duurde het altijd lang voordat ik mijn cyclus weer een beetje op gang had.

Een curretage gaat natuurlijk sneller en pijnlozer maar vond het goed te doen met Cytotec en vind het een meer natuurlijk proces dan het leegzuigen van de baarmoeder.

Nogmaals veel sterkte!

5. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Wat klote zeg, dat het hartje niet meer klopt. Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad waarbij het hartje rond de 9 weken is gestopt. Ik wist toen al bij 8 weken dat het mis zou gaan en gelukkig heeft het toen niet lang meer geduurd. Ik bloedde op dat moment al wel en heb toen besloten om af te wachten op de natuur. Ik wilde geen curretage omdat ik bewust het verlies van het kindje wilde meemaken om op die manier het hoofdstuk te kunnen afsluiten.
    Ik weet niet hoe het met pillen gaat. in ieder geval is het pijnlijk en heftig, maar het is ook fijn dat je dat mee kunt maken en dat je bewust bezig bent met het verlies van het vruchtje.

Heel veel stertke!

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat naar dat je dit moet meemaken.
    Ik heb zelf afgelopen januari cytotec genomen. Ik kreeg 2 x 4 tabletten van 200 mg per stuk. Dag 1 de eerste 4 vaginaal moeten innemen. De krampen begonnen vrij snel en waren heftig. Rond 16.30 het vruchtje verloren. Daarna hoog krampen gehad. De volgende ochtend de tweede dosis genomen en ook weer de hele dag heftige krampen gehad. Toen pas 's nachts de rest aan stolsels en weefsel verloren. Daarna was ik helemaal buikpijn vrij. Het bloedverlies was als een heftige menstruatie en kon ik met gewoon nacht verband aan. Ik heb zo'n 5 a 6 dagen gevloeid. De krampen vond ik heftig, maar ze hebben me ook geholpen in de verwerking. Mijn cyclus kwam erna snel opgang. Ik ben namelijk meteen weer zwanger geworden zonder menstruatie ertussen. Inmiddels ben ik 34 weken.
    Ik wens je heel veel sterkte. Als je cytotec neemt houd dan goed je temperatuur en bloedverlies in de gaten, want als dat te veel is moet je direct het ziekenhuis bellen.

7. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Dank jullie wel voor het schrijven van jullie ervaringen met cytotec. Ben inmiddels terug van de gynaecoloog en heb het recept meegekregen. Moet het alleen nog gaan halen bij de apotheek maar dat zou mijn vriend voor me doen.

Heb bij de gyn. ook een echo gehad maar ik heb niet meegekeken. Mijn vriend wel. De gyn. was heel erg aardig en begripvol en hij begreep ook waarom ik voor cytotec koos.
    Ben van de ene kant blij dat ik het samen met mijn vriend thuis kan doen in mijn vertrouwde omgeving en van de andere kant heel erg bang voor hetgeen ik ga aantreffen :(

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Weegschaal, dat is ook niet makkelijk :( Fijn dat je vriend bij je is. Ik had mijn moeder bij me. Ik verloor het vruchtje op het toilet. Ik heb het niet op kunnen vangen. Dat vond ik wel moeilijk, maar ik heb er wel vrede mee. Zorg voor een lekker kruikje tegen de krampen. En je mag paracetamol! Sterkte. Het is allemaal niet niks.

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die angst is heel normaal.Het is ook niet niks :( Ik wil je heel veel sterkte wensen.Voor nu,voor wat komen gaat en voor daarna.
    Als je behoefte hebt om van je af te schrijven,zeker doen.Mij heeft het echt enorm geholpen.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Paracetamol hielp mij helemaal niets. Vond het best heftig. Zoals iemand al zei: echt een mini-bevalling :s heb ibuprofen gebruikt om de scherpste randjes van de pijn af te krijgen. Hier moet je overigens wel wat mee oppassen want het werkt licht bloedverdunnend. Viel bij mij mee trouwens..

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Wat verschrikkelijk verdrietig voor je! En al helemaal omdat het waarschijnlijk je laatste zwangerschap is, heel erg.
    kraamverband is niet nodig denk ik, maar wel goede maandverbanden.
    En een tip voor als je het vruchtje wilt opvangen: zet een vergiet in de wc-pot. Dan kan je het goed onderzoeken en de stolsels van het vruchtje onderscheiden.

Oja en als je voorafgaand aan de Cytotec Myfigyne neemt, vergroot dit "de kans van slagen" tot 80%. Veel gyns geven dit niet uit zichzelf, dus het is iets om naar te vragen

Heel veel sterkte meid!

12. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Ten eerste wat ontzettend vervelend van je situatie!! :(

Ik heb een 'positieve' ervaring met Cytotec.
    's Middags rond 14.00u tabletten ingebracht en op bed gaan liggen. 's Avonds rond 22.00u kwam het eigenlijk pas op gang. Ik kreeg krampen en verloor het eerste beetje bloed.
    De hele nacht steeds kort geslapen en tussendoor wakker door de krampen en vervolgens naar de wc. Rond een uur of 2.00u 's nachts denk ik dat ik het vruchtje ben verloren. Ik werd toen ook heel even niet lekker, viel bijna flauw, moest echt gaan zitten (op de wc). Maar dit was gelukkig snel weer over.
    Hierna werd het rustig in mijn buik.
    Ik heb wel kraamverband gebruikt en nodig gehad.

Ik vond het echt heel erg fijn dat ik gewoon thuis was, in m'n eigen vertrouwde omgeving en geen vreemde mensen om mij heen. Ik heb het helemaal 'zelf' gedaan en zelf kunnen verwerken op deze manier.
    Ik wilde eigenlijk absoluut geen curettage.

Twee weken later controle-echo gehad en alles zag er gelukkig schoon uit.

Heel veel succes en heel veel sterkte!!!!!

13. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik heb ook een '' positieve '' ervaring met cytotec.

Ik heb 3x4 tabletten meegekregen van mijn gyn.

S'ochtends om 10:00uur had ik de eerste 4 vaginaal ingebracht en ben vervolgens toen nog boodschappen wezen doen, toen ik thuis kwam het gewoon een beetje rustig aan gedaan, had wel wat krampen maar zeer zeker niet pijnlijk. Precies 8 uur later toen ik de andere 4 pillen wilde inbrengen ben ik het vruchtje verloren in de toilet heb het er toen even uitgehaald omdat ik het toch wilde zien en het was overduidelijk :( heb toen nog wel die pillen vaginaal ingebracht maar heb geen krampen meer gehad alleen wat bloedverlies. Heb gewoon normaal maandverband gebruikt en geen kraamverband. De overige 4 pillen heb ik niet meer ingebracht. Precies 1 week later was het bloeden over en heb ik gisteren twee weken na het innemen van de pillen een controle echo gehad en ben ik helemaal schoon verklaard.

Sterkte meid!

14. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    fijn te lezen dat er ook "positieve" verhalen zijn wat betreft het gebruik van Cytotec......misschien een stomme vraag maar hoever waren jullie gevorderd in de zwangerschap???

15. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik was zwanger van een tweeling, het eerste vruchtje ben ik al verloren in het begin van mijn zwangerschap. De tweede kwamen we bij 9 weken achter dat het niet groter was dan een vruchtje met 5 weken :(

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 9 weken zwanger,maar rond 5 weken is het al gestopt met groeien.Ondanks vrij prille zwangerschap bij mij dus wel vrij heftig.
    Het is gewoon heel moeilijk te voorspellen.Lastig is dat he? Je wil zo graag weten wat je kan verwachten,zodat je je kan voorbereiden.

Mij hielp het om het maar te laten gebeuren,vond het heel moeilijk en pijnlijk.Vooral ook emotioneel.
    Neem ook echt je tijd om te herstellen,dat zal je echt nodig hebben.

Nogmaals sterkte!

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik was ruim 13 weken zwanger maar het vruchtje was gestopt met groeien met 8 weken.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik was bijna 10 weken, maar het vruchtje was met bijna 8 weken gestopt.

19. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    dank jullie wel........op dit moment, zo vanuit het niets, val ik ineens weer in een diep gat:( huilen, kwaad, voel me "vies", bang voor wat ik ga aantreffen. en ook nog met de kids alleen, dus heb mijn vriend net gebeld en toen kwamen ineens de tranen terwijl ik vanmorgen met een gevoel van berusting thuis rondliep en zoiets had van.....het liefste begon ik NU met cytotec ipv vrijdag maar ik besef ook dat dit nu niet kan, want ik heb nu geen opvang voor de kids.
    Ik zit er ineens helemaal doorheen:(:(:(

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(:( Bah wat ellendig nu voor je... Heb je niet iemand in je omgeving die je nu kan komen steunen,helpen met de kindjes?
    Kan je vriend geen vrij regelen zodat je vanavond met de cytotec zou kunnen beginnen bijvoorbeeld?

Share This Page