hoi mensen ben echt dood moe! ik heb sinds de laatste week zo'n last van kuitkramp!!!!echt een aantal x per nacht (mijn god wat is dat pijnlijk zeg!!!!lijk wel of prikkeldraad strak om mijn kuit word gedraaid) weet iemand of ik hier iets aan kan doen? moet minstens 5 x per nacht er uit voor hevige kuitkramp die nog best lang duurt ook! overdags werk ik en ik heb nog 2 zoontjes van 7 en 10 die ook hun dingen hebben zoals kung fu en voetbal en daar ga ik naartoe aangezien mijn man ik het huis bezig is als hij van zijn werk komt zoals laminaat in de gang leggen ,spotjes maken ,douche opnieuw tegelen ,houte schootjes in de gang maken (dus heb ook geen tijd om s'middags te liggen!!) bijna zit de verbouwing erop en kan mijn man weer veel overnemen ,maar als dit zo door gaat s'nachts ben ik helemaal afgepeigerd!! alle mogelijke tips zijn welkom!!!!
drink iets met kinine erin (niet teveel want tis weer niet zo gezond voor zwangerschap) maar beetje kan geen kwaad en de stof kinine helpt tegen kruitkampen... doodmoe.. tsja hoort erbij kep t ook super irritant
Kussen onder je voeteneind zodat je met je benen wat hoger ligt en lekkere beenwarmers aan of een lekkere kruik tegen je benen aan. Voordat je gaat slapen even wat lopen en je kuiten rekken en strekken.
Ik heb begrepen dat kuitkramp ook kan ontstaan door ijzertekort. Vermoeidheid ook, dus misschien kun je daar even op laten testen?
Zoveel mogelijk water drinken liefst 2 liter op een dag naast evt. andere drankjes. Jelichaam moet veel afvalstoffen verwerken wat kan blijven zitten door te weinig water drinken. Ook benen iets hoger leggen in bed wil vaak nog wel helpen. En verder toch wat rustiger aan
Dag Beppie, Wat naar dat je je zo moe voelt! Kuitkrampen had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Meestal is een calcium- en magnesiumtekort de boosdoener. Wat je het beste kunt doen is iets meer zuivel eten en bananen. Kreeg de tip van mijn vk destijds. Werkt goed! En anders even naar de ha. Sterkte!
Pas op met de bananen, anders zit je straks verstopt Maar ik heb het ook even gehad en ik ga nu om de dag lekker in een voetenbadje met magnesiumzout. Dat wordt dan door je huid opgenomen en ik heb geen kramp meer gehad!
lieve meiden bedankt voor de tips ga het zeker uitproberen !!! moet de 29 weer naar de gyn zal het daar ook ff bespreken!!
hey, oooh ik had het vorige week ook, erg is dat he! de pijn heeft bij mij echt een paar dagen aangehouden. Heb toen een paar nachten met mn benen omhoog geslapen en als ik voelde dat de kramp eraan kwam meteen mn tenen naar het plafond gestoken, dan zette het niet door. toi toi!