Hoi, ik zit echt even met het volgende. Ik ben 4 maanden geleden bevallen, en de afgelopen maand ben ik weer gestart met de pil. Ik ben gestart op de eerste dag van mijn menstruatie. Ik had daarvoor twee dagen een klein beetje bruinverlies. Maar omdat ik altijd heb begrepen dat je moet starten op de eerste dag dat je menstruatie goed doorzet, ben ik ook op deze dag gestart. Zes dagen hierna heb ik voor gemeenschap gehad en een aantal keer daarna ook. Het is vandaag dinsdag en afgelopen zondagavond heb ik de laatste pil van de strip genomen. Binnen een paar dagen zou ik normaal ongesteld moeten worden. En nu bekruipt mij zo zwaar het gevoel dat ik zwanger ben. Ik kan echt niet meer helder nadenken dan. Hetgeen waardoor ik twijfel is; - Ben toch bang dat ik op de verkeerde dag gestart ben met de pil. - Op de pilstrip stond een houdbaarheidsdatum van 02/2012. Vind dit best kort. Zal de pil dan nog wel goed zijn? - En loop mn lichaam de hele dag te controleren op zwangerschapssymptomen. Sinds vanmiddag heb ik dus last van mijn tepels. Ik heb geen gespannen borsten of zo. Ook doen mijn niet tepels geen pijn als ik eraan voel. Maar als ik er een beetje in knijp, dan merk ik wel dat ze wat gevoeliger zijn. - Heb een wat branderig gevoel van onder. - Heb de afgelopen weekjes ook wat rommelende darmen gehad. Ik heb wel geen eisprong gevoeld deze maand, terwijl deze zonder pilgebruik heel veel pijn doet bij mij. Ik weet dat jullie niet kunnen zeggen of ik wel of niet zwanger ben. En ik weet dat een test het enige is dat uitsluitsel kan geven. Maar wil jullie toch graag vragen hoe groot jullie de kans achten dat ik zwanger ben? Alvast dank. XX Meike
Na de bevalling van mijn zoon mocht ik op een willekeurige dag beginnen met de pil, omdat je niet weet wanneer je ongesteld wordt na een bevalling zei mijn ha. Dus ik ben na een paar weken gewoon weer begonnen met de pil, en geen problemen gehad. Tijdens de pil stopte ik altijd op zondag en werd ik pas op vrijdag/zaterdag ongesteld en begon ik maandag ongesteld weer aan de nieuwe strip. Dus dat kan allemaal En wat betreft je andere klachten, maak je nu niet gelijk zorgen, deze klachten kun je ook hebben als je gewoon ongesteld moet worden en eerlijk is eerlijk, ik vind het ook niet lekker voelen als ik in mijn tepels knijp, ook niet zachter, die zijn gewoon gevoelig. Gezien je 4 maanden geleden bevallen bent kan ik begrijpen dat je bang bent om weer zwanger te zijn. Maar maak je nu niet teveel zorgen en bel anders je ha even.
Dank je wel voor je reactie. Pfff, laten we hopen dat ik me voor niks zorgen maak. Soms weet ik ook echt niet meer welke klachten ik nou echt voel, of welke klachten ik mezelf aanpraat...word gek van deze onzekerheid, dit worden nog lange dagen...
Het is makkelijk gezegd, maar geniet nou maar lekker van je kleintje, door de spanning kan het ook wel eens wat langer duren voor je menstruatie doorkomt. Heel veel sterkte!
Houdbaarheidsdatum van 2/2012, nou dan mag je eruit vanuitgaan dat het klopt!! Anders kost het de fabrikant zn kop als dat niet zo zou zijn! Maar het kan idd met spanning te maken hebben en mssn dat je cyclus toch nog een beetje op goed op gang moet komen.
meid doe anders even een zwangerschapstest dan weet je het en hoef je je niet zo druk te maken en kun je lekker genieten van je 4 maand jong kindje!
Idd gewoon een test doen en dan kijken of je zwanger bent Wat wel zo is dat de pil pas veilig is nadat je hem 7 dagen hebt geslikt de 1e periode. Maar als jij hem geslikt hebt op 1e dag van je menstruatie is dt volgens mij gewoon goed hoor. En die houdbaarheidsdatum niet druk om maken het is nog geen 2-2012 dus dat zit ook wel goed. En die klachten kun je ook hebben omdat je weer aan de pil zit zijn toch weer hormonen
zoals versluis al zegt, het is pas 2 - 3 dagen na het stoppen van de pil, dus kan nog alle kanten op! Ik werd meestal pas 4-5 dagen na stoppen van de pil ongesteld dus...... Sterkte!
Vergeet ook niet dat je niet kunt uitgaan van hoe je lichaam was voor je zwangerschap! Alles is veranderd en het kan dus ook zomaar zijn dat je je nu gewoon (voorlopig of voortaan) anders voelt als je ongesteld bent of wordt... Dus dat het langer duurt voor je ongesteld wordt in je stopweek is helemaal niet raar. Relax meis! Kan me je zenuwen wel voorstellen, hoor, maar er is hoogstwaarschijnlijk helemaal niets aan de hand