Even een vraagje. Ik ben 35 weken nu, uitgereked voor 13 april maar onze baby weegt nu nog maar 1.950 kg dat is toch wel heel weinig ook ligt hij nog steeds in stuit en volgens de gynae zit draaien er niet meer in dus keizersnee als hij blijft aankomen op 4 april. Maar het is dat gewicht dat me zorgen baart ! Hij was nu op 2 wk 250 gr aangekomen terwijl de 2 weken ervoor 300 gr dus het neemt af en dat zou wel eens kunnen wijzen op het feit dat de placenta niet meer goed werkt en als dat zo is dan wordt het keizersnee op 37 wk 3 dg. Maar dan zal onze baby maar 2.3 kg wegen als de schattingen kloppen das wel heel weinig hé. Wie heeft het ook meegemaakt en hoe is het afgelopen en is dat dat een dysmatuurtje ? Moet het dan in de coeveuse ? Ik kan dan enkel hopen dat de schatting niet juist is en de baby meer zal wegen want in tuit is schatten moeilijker tschijnt. iemand info en ervaring ?
Mijn kindje is ook maar geschat op 2100 gram.(gisteren dus op 35,4 weken) GYN vind het niet te weinig,ze zegt gewoon dat het een kleintje is maar zeker niet abnormaal. In het ziekenhuis zeiden ze mij dat als alles goed is met de baby ze boven de 2 kilo mischien gewoon eventjes in de couveuse moeten om op te warmen ofzo maar ze zeiden dat het echt van de situatie en gezondheid afhangt. Bij mij gaat de GYN volgende week zien of ze nog goed groeit en anders ook door mijn te hoge bloeddruk gaan ze mij inleiden Gewoon afwachten en iedere dag is belangrijk en kan het kindje meer bijkomen Ik weet dat het moeilijk is want ik maak mij ook zorgen maar de mensen geven mij toch goede moed.
Is dat trouwens standaard tegenwoordig, dat ze een keizersnede doen als ie in stuit ligt? Mijn man is in stuit geboren en dan heeft z'n moeder niet prettig gevonden, maar dat was natuurlijk 28 jaar geleden. Is dat trouwens een erfelijk iets? Ik heb een keer in een boek gelezen dat een zoon net zo'n moeilijke bevalling veroorzaakte als zijn vader destijds, en dat heeft mij een beetje ongerust gemaakt.
In België is het standaard. Stuit en keizersnee. Uitwendig draaien wordt hier veel minder toegepast dan bij jullie in NL en omdat ons zoontje een kleintje is wil de gynae niet draaien ( té veel risisco's )
Een kennis van ons is pasgeleden bevallen, ook met keizersnee omdat uk in stuit lag, ze hebben wel geprobeerd te draaien en ook of de weeën het misschien zelf deden, maar werd uiteindelijk toch keizersnee.