binnenkort IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Meissie25, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Hoi meiden,

Binnenkort gaan wij starten met IUI, eerst krijgen we een baarmoeder foto..en als deze goed is starten we met de behandelingen...

Ik zie erg op tegen de baarmoederfoto...(door vaginisme)
    Graag hoor ik jullie ervaringen...

Liefs carola

2. brabantmeisje

15 nov 2009
    15
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heel veel succes! Zelf ook dezelfde ervaringen als jou gehad, zoals ik lees. Even doorzetten en dan komt het echt goed. Ik ben zelf met de 4e IUI poging zwanger geraakt. Ik zal voor je duimen

3. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Thnx meid...

Voel je er veel van?

& ook een baarmoeder foto gehad?

4. zeineb

zeineb Niet meer actief

Hoi meid,

Wij hebben vandaag voor de tweede keer te horen gekregen dat de zaad van mijn man niet goed is en we waarschijnlijk een iui krijgen.
    Ik moet op mijn menstruatie wachten en dan bellen om een afspraak te maken voor de hsg onderzoek.
    Hij moet voor de zekerheid nog 1x zijn zaad inleveren dus het is even afwachten.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hoi meiden,

Voor ons staat de eerst volgende cyclus de 1e poging IUI gepland maar aangezien het ziekenhuis de kans van slagen heel klein in schat weten we nog niet zeker of dit doorgaat. Dag 10 wel een echo en ook de pregnyl heb ik al in huis.

Ik heb een maand geleden een HSG gehad. (Baarmoederfoto) Er is hier op zp veel te vinden over een HSG. Ik vond het echt alles meevallen, niet echt pijnlijk en na der hand ook niet veel last gehad.

@meissie25, heb je al wel andere onderzoeken gehad? Bv een samenlevingstest of echo's?

6. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Ze hebben bij ons het zaad van mijn man getest dit was goed!
    Verder hebben ze bij mij nogniet heel veel gedaan...of niet wat ik me kan herinneren.. buiten de echo's om ivm de eitjes controleren qua groei...(slik clomid)

Wat fijn dat er meer meiden zijn waar we een beetje in de zelfde dingen zitten...bedoel als t goed is beginnen we allemaal met IUI

Zo kunnen we mooi onze ervaringen delen...
    Ben vandaag ongi geworden....dus zh gebeld, heb woensdag 24 okt. De afspraak voor baarmoederfilmpje staan...vind t wel spannend hoor..

7. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Meissie25 ik wil je niet bang maken, maar ik vond het erg pijnlijk de baarmoederfoto. Dit verschilt natuurlijk wel per persoon.
    Ik wil je wel heel veel succes toewensen.
    Hopelijk valt het bij jou mee.

8. zuszie

zuszie Lid

30 aug 2011
    26
    0
    0
    Hoi

Ik heb al heel wat IUI's gehad (19 en 1 ivf met 3 x terugplaatsing) en die doen geen pijn kan een keertje een beetje akelig voelen doordat je mss gespannen bent. De HSG vond ik heel erg pijnlijk maar moet er wel bij zeggen dat de pijnstilling al was uitgewerkt daar ik 2 uur langer moest wachten dan de afspraak was. Op het moment dat ik die tafel afkwam was de pijn al weer weg. Het vastklemmen vd baarmoeder mond doet pijn.

Pijn is wel een niet meetbaar ding we zijn allemaal anders en voelen alles weer anders dan een ander.
    Je zult het wel voelen maar weten wat er komt is wel prettig.

groetjes

9. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baarmoederfoto was niet prettig, maar het duurde maar 6 seconden. Viel bij mij erg mee! Succes!

10. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    6 seconde? Er stond dat die afspraak 20 min. Zou duren...maar zal wel met alles erbij zijn!!! Ik neem gewoon extra ibuprofen mee..voor mocht me afspraak uitlopen... hehe..ik vind t wel freaky dat jullie zonder vaginisme de baarmoeder foto al pijnlijk vonden!! Maar denk maar zo be proud & strong en van elke stap word je sterker!!!

Is foto en filmpje het zelfde? Bij mij word t een filmpje en er word dan vloeistof door me eileiders gespoten!!

Zuszie, 19 x IUI jemig...dat is veel...bij mij doen ze t maar zes keer!!!

11. zuszie

zuszie Lid

30 aug 2011
    26
    0
    0
    Hoi

Onbeperkt abonnement op IUI...... Ze kunnen de foto afdrukken als nodig is filmpje is het niet je kunt het op het scherm zien is beetje een filmpje.....

Ligt denk ik ook aan waarom je hulp nodig hebt bij het zwanger worden waarom ze 6x IUI doen en bij een ander bij wijze van oneindig.

En ach die foto doet pijn dan valt de IUI weer heel erg mee, alhoewel dat speculum bij jou al heel vervelend is denk ik. ?

groetjes Zuszie

o ja die 20 min is idd van uitkleden tot aankleden, of als het doorspuiten van de contrast vloeistof moeizaam gaat mss iets langer.

succes

12. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Fijn om te horen dat het eigenlijk voorbij moet zijn... :)

Heb gisteren me antibiotica opgehaald..
    Nog even ibuprofen kopen en aftellen maar!!!

13. zuszie

zuszie Lid

30 aug 2011
    26
    0
    0
    meissie25 sterkte morgen hoop voor je dat het allemaal mee gaat valen. groetjes Zuszie

14. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt! Vorig jaar in maart heb ik ook een baarmoederfoto gehad. Ik zag er erg tegenop maar vond het achteraf meevallen. Wanneer het vloeistof werd ingespoten, voelde ik wel wat krampjes. Ze zeiden tegen mij dat het erg verschilt per persoon. Na die foto heb ik ook mijn eerste IUI gehad en deze was direct raak! Van de IUI zelf, voelde ik niets. Voor ik er erg in had, was het al klaar en kon ik meteen vertrekken. De reden voor IUI was dat ik vijandig baarmoederhalsslijmvlies heb, geen enkel zaadje komt erdoorheen. Dit is gebleken uit de samenlevingstesten.

Nu begin ik in november 2012 opnieuw met IUI voor een tweede kindje. Erg spannende tijd allemaal dus.

Succes en sterkte!!

15. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Zusthnx meid!!

Nora...mmm spannend zeg!! Succes en bedankt voor je reactie :)

Morgen is t dan eindelijk zo ver!! :)

16. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

T komt goed hoor meissie!
    Het is op zich een wat vervelend onderzoek maar ik zou het elke dag van de week weer doen!
    Heel veel succes morgen!

17. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Wow, wat een pijn....ik ging echt even door de grond en was ff weg van deze aardbol voor me gevoel... :(

Maar wat ging t snel...gelukkig :)

Alleen erna was ff minder, werd echt ff niet goed...zag lijkwit, trilde als een rietje gelukkig kreeg ik wat water en een koud washandje dat voorkwam dat ik flauw viel...had erg lieve zusters :)

De uitslag: linker eileider is open!!! Yes yes yes...rechter konden ze niet zkr over zeggen of die open of dicht was...het fijne is dat we nu gelijk onze iui mogen ondergaan!!! :) vrijdag echo om te kijken waneer ik mag testen :)

18. zuszie

zuszie Lid

30 aug 2011
    26
    0
    0
    het zit er op.........fijn dat je nu verder kan. Succes vrijdag.

19. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Dank je :) in welke fase zitten jullie nu?

20. zuszie

zuszie Lid

30 aug 2011
    26
    0
    0
    hoi Meissie

Wij hebben 1 deal IVF gehad en 16 x IUI met Gonal F Daarna 1 x een IUI met puregon en toen zwanger (dec. 2011) Deze zwangerschap is uit gelopen op een IUVD met 32 weken. Onze zoon is 1 juli jl geboren hij heet Niek.

Nu ben ik weer zwanger na een IUI met puregon. Ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger nog heel pril dus.

Succes morgen hoop voor je dat je snel kan beginnen.

Deel Deze Pagina