Ben bang voor een tweede zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door Melanie1, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons zoontje Jesse is 29 december 2009 ruim negen weken te vroeg geboren.
    Alles ging eigenlijk wel goed,tot 30 december 2009,toen kwam ons lieve dappere en sterke mannetje Jesse te overlijden door een darmaandoening genaamd NEC.
    Onze kinderwens is heel groot,maar ben zo bang dat ons tweede kindje weer te vroeg zal komen.
    Wie weet hoe groot de kans is ongeveer op een tweede prematuurtje?

Liefs Melanie

2. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Melanie,

Wat ontzettend erg om te horen wat jou en je zoontje is overkomen. Hebben ze bij jou ontdekt waardoor je zoontje veel te vroeg kwam? Ik heb ergens gelezen dat de kans dat je tweede kindje tevroeg wordt geboren groter is dan de kans op de eerste. Volgens mij is het dan rond de 17%. Op zich valt dat wel mee en ze kunnen je natuurlijk ook extra goed in de gaten houden omdat je nu meer weet.

Ik moet zeggen dat ik je angst heel erg herken. Ik heb zelf een dochtertje die 8 weken te vroeg kwam en ook NEC heeft gehad. Ze heeft ook kantje boord gelegen en er waren meerdere keren dat we echt dachten dat we haar kwijt waren. Gelukkig is zij een vechtertje is en heeft ze het uiteindelijk gered. Het was echt een hel die hele periode in het ziekenhuis. Wij zijn op dit moment bezig voor een tweede, maar ik ben ook ontzettend bang dat het eerder komt. Ik hoop maar dat ik genoeg controles krijg om dat voor te zijn of dat het eenmalig was.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je er over willen praten dan mag je me ook een pb sturen.

groet,

S

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Melanie,

Wat vreselijk voor je dat jullie Jesse is overleden. Is er ook bekend waardoor Jesse te vroeg is geboren? Daar hangt namelijk de kans op herhaling van een vroeggeboorte ook van af. Kun je een gesprek met de gynaecoloog aanvragen? Om door te spreken wat de risico's zijn en of je bijv. medicijnen moet gebruiken tijdens je volgende zwangerschap.

Ik kan me je angst heel goed voorstellen en ook je grote kinderwens. Ik ben inmiddels mama van twee premature kindjes en mijn jongste heeft ook een nec gehad. Hij heeft het net wel overleefd.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en ik hoop dat je wijzer wordt over de eventuele risico's.

Sterkte, Josie

4. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Lieve Melanie,

ik heb net op de vlindersite van Jesse gekeken en wat heb je dat prachtig gedaan. Wat is hij een beeldschoon mannetje...

ik weet even niet wat ik moet zeggen, tranen lopen over mijn wangen.

Heel veel sterkte.

liefs, josie

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik heb net gekeken op Jesse zijn site!
    Tranen in overvloed hier!
    Wat een mooie dappere jongen was het! Echt om trots op te zijn!

6. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

poe meid, ik heb net huilend jullie mooie site voor Jesse zitten lezen! Wat een verdriet en wat heb je het mooi verwoord!

Er is natuurlijk een kans dat het tweede kindje te vroeg geboren wordt maar laat dit jullie kinderwens niet in de weg staan! Het kan ook goed gaan!
    Laat je goed voorlichten door artsen en het zal zeker angstige momenten geven.

Hoe jullie over Jesse schrijven toont aan hoeveel liefde jullie kunnen geven en er is een kindje wat verdient om dit te krijgen!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lieve Melanie,

Ook heb ik even op de site gekeken van jullie Jesse. Wat een prachtig mannetje. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Tranen staan in mijn ogen. Wat een verdriet.

Ik wens jullie enorm veel sterkte met het verlies van jullie manneke.

Een hele dikke knuffel

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik wil je veel sterkte wensen!
    hierboven is al antwoord gegeven op je vraag, 17%, maar normaalgesproken is het ook al 8 procent. Dus eigenlijk `maar` 2 keer zoveel kans als ze niet weten waardoor je te vroeg bent bevallen.
    ik vind het ook heel spannend om voor een tweede te gaan.
    groetjes

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wat verschrikkelijk dat jullie je mooie dappere mannetje Jesse moeten missen... Heel veel sterkte!
    Als het goed is krijg je nog een (of meerdere) nagesprek(ken) en daar kun je alle vragen stellen die je hebt. En anders kun je natuurlijk een afspraak maken met de gynaecoloog.
    Nogmaals heel veel sterkte.

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Meid wat vreselijk dat jullie je kleine mannetje nu zo moeten missen! Ik wil je allereerst ontzettend veel sterkte wensen. Wat hebben jullie mooie foto's op zijn vlindersite geplaatst. Wat een ontzettend mooi kindje... Tranen... voor jullie...

Ik zou zoals hierboven gezegd is in de nagesprekken met je gynaecoloog deze vraag neerleggen.

Heel veel sterkte!

Liefs.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wow.. ik weet echt even niet wat ik moet zeggen...
    Heb er gewoon geen woorden voor.
    Heb net je site bekeken, en wat is Jesse een mooi manneke.

Wat betreft je angst voor een tweede zwangerschap, die kan ik me heel goed voorstellen!
    Zelfs ik heb dat, terwijl Kenji eigenlijk helemaal geen complicaties had...
    Probeer, wat anderen ook al gezegd hebben, idd een afspraak met je gyn te maken.

Sterkte!

12. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik wil je wel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verdriet.
    Veel liefs
    Dottie

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoe gaat het met je? weet je al wanneer je voor een 2e durft te gaan?

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wat ontzettend erg wat jullie hebben meegemaakt!!!

Onze dochter is met 27+2 geboren. Wij willen ooit wel een 2e. Ik heb veel stress ervaren tijdens mijn zwangerschap. De oorzaak van de vroeggeboorte is niet gevonden. Wij willen het zeker nog een keer proberen. Maar we hebben besloten om het weer te proberen als Lois 2 is. Omdat mijn lichaam dan nu even goed kan bijkomen (er word ook afgeraden om binnen een jaar weer zwanger te raken). Ik heb veel ouders gezien op de afdeling die binnen een jaar weer zwanger raakte en dat die kinderen prematuur waren geboren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft.. Zelf heb ik eerst een miskraam gehad en na 2 weken zat Lois daar. Zelf heb ik sterk het gevoel dat dat te znel was voor mijn lichaam. Lois is dan ook op de uitgerekende datum van de miskraam geboren.. Bij een 2e word je wel beter in de gaten gehouden. En weet je wat je moet voelen dus kan je misschien eerder aan de bel trekken. Ook is er een hormoon wat vanaf de 16e tot 36e week (geloof ik) kan worden ingespoten. Dit wil ik heel graag de volgende keer. Er is goed resultaat bij gehaald. De premature geboortes namen af. En de kinderen waarvan de moeders dat gehad hebben, hebben door dat hormoon niks overgehouden. Progesteron geloof ik. Is een heel onderzoek naar gedaan. Misschien kan je dat eens opzoeken en meenemen naar je gynaecoloog.
    Maar ik heb ook zonder die hormonen verschillende verhalen gehoord dat bij de 1 het niet meer gebeurd en bij de andere wel..
    Weet je de oorzaak al???
    Ik zou het idd met de gyneacoloog bespreken.
    Heel veel sterkte!!
    En ik hoop dat jullie over een poosje een gezond kindje bij jullie mogen hebben. Waar jullie mooie zoon over zal waken.

Liefs

Deel Deze Pagina