Even een vraag namens vriendlief: Hadden jullie mannen ook na een dag geen blij gevoel meer? die van mij was namelijk eerst blij en had kriebels in zijn buik toen hij het hoorde en nu heeft hij helemaal geen gevoel meer, geen blij gevoel, geen treurig gevoel helemaal niks! Is dat normaal? dat vraagt hij zich af want hij vind het best raar.. Ik dacht zelf dat het wel normaal was omdat hij het besef misschien nog niet zo heeft (ik heb geen tot weinig klachten, natuurlijk nog geen dikke buik etc) maar hij vind het enorm rot!
Ja, die van mij had het ook. Meer omdat er nog zoveel kan gebeuren en hij 'onbewust' een veilige manier van denken had gevonden. Hij deed het niet bewust ofzo, maar heeft zich er wel wat vanaf gezet de eerste 12 weken..
Haai kleintje88. Mijn vriend was in het begin ook erg blij, maar vertelde mij van de week dat hij heel erg heeft moeten wennen, en niet wist wat hij moest vinden in de dagen na het blijde nieuws. Dit is bij hem helemaal goed gekomen zodra hij de eerste echo had gezien en je de baby zag Dan besef je ineens wat er allemaal gaat gebeuren Komt wel goed
Dat ie zich zorgen maakt dat hij niks voelt zegt al genoeg! Zit wel goed bij hem Mijn man is er ook nog niet zo mee bezig hoor, in t begin is het toch vooral een ver van mij bed show voor ze. Ze voelen niet wat wij voelen, je ziet nog niet echt iets. Alleen de echo's zijn een tastbaar iets voor ze. Komt vanzelf wel joh
Het is voor mannen gewoon erg onwerkelijk. Voor ons is het in begin al raar en wij hebben de baby dan nog in de buik. Voor mannen is het totaal niet tastbaar. Pas als je een buikje gaat krijgen en je man het gaat voelen, wordt het voor hem echt. Ook een echo kan wonderen doen. Ik denk niet dat hij zich zorgen moet maken. Voor mannen is het gewoon anders.
Mannen ervaren een zwangerschap vaak heel anders dan jij als vrouw. Het speelt zich niet af in zijn lichaam. Het is in eerste instantie heel moeilijk te bevatten dat jullie zwanger zijn en daarom is het maar goed ook dat de natuur ons 9 maanden geeft om ons erop voor te bereiden! Het komt echt wel goed hoor, wacht maar tot hij de eerste echo ziet of later een schopje voelt. Het moet gewoon nog heel erg doordringen. Mijn vriend en ik hadden dat allebei heel erg in het begin. Geniet ervan en succes de komende maanden!
Haha volgens mij is dat ook een beetje de uitgestelde Shock-toestand haha. Je kan er nog zo goed over hebben nagedacht... op het moment dat die test positief is dan veranderd alles in 1 klap! Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest (met 1,5 jaar hulp van gyn) om zwanger te worden en als het dan eenmaal zo ver is... dan is het toch even schrikken. Geef jezelf en je vriend lekker de tijd om aan het idee te wennen. Laat jezelf ook niet aanpraten dat je nu op een roze wolk hoort te zitten. Dat is echt onzin. De 1 heeft dat sneller dan de ander en soms ook helemaal niet. En dat geeft helemaal niks! In de komende maanden ga je allemaal dingen meemaken die ervoor gaan zorgen dat het écht voelt; kindje zien, hartje horen, buikje groeien, kindje voelen schoppen. Gefeliciteerd meid!