3/4d echo, wat raden jullie aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fioon, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal!

    Ik heb even een vraagje...

    Momenteel ben ik bijna 24 weken zwanger.
    We willen heel graag een 3d echo met DVD laten maken.

    Nu twijfelen we ten eerste over waar we het moeten laten doen:
    - Babyview Amersfoort
    - Echobureau Utrecht
    - Echo centrum amsterdam

    En we twijfelen in welke week we het zullen laten doen.
    Met 24 weken of met 27 weken? :rolleyes:

    We hebben namelijk met 26 weken weer een 'gewone' echo en willen het niet dicht daarop plannen.

    Daarom, OF volgende week, dan ben ik 24,5 week, OF een week na de 'gewone' echo, dan ben ik iets meer dan 27 weken.

    Ik heb al het een en ander gelezen op het forum, de meesten doen het met 22 tot 25 weken dacht ik.. Maar dat waren allemaal vrij oude topics, dus ik dacht misschien heeft iemand tips?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Fioon
     
  2. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoi,

    Wat zijn de prijzen van de echobureau's en wat leveren ze qua pakket?

    Aan de hand daarvan kan je beoordelen welke het beste is.

    Ik zou gaan voor 27 weken, dit omdat je dan ongeveer op de helft zit (20 weken echo en wanneer de baby komt).
     
  3. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Met 27 weken heb je veel mooiere foto's omdat het kindje dan meer vet heeft. Ik zou voor 27 weken gaan.
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb er een bij babyview laten maken en het effect staat in me album, ik heb gekozen voor 2d/3d/4d echo met dvd en fotos en was 100,- kwijt voor een half uur. ik ben er zeer tevrede over en ondanks dat me meisje met handen en voeten voor het gezicht zat deed ze toch echt haar best om mooie 3d plaatjes te maken. ik was trouwens 22,6wk zwanger. het maakt niet zo zeer uit wanneer je het laat doen het is gewoon belangrijk dat je kleintje meewerkt
     
  5. Niet meer actief

    Met die echo-bureau's heb ik geen ervaring, maar ik zou het met 27 weken laten doen. Dan heeft je beeb meer vet en is het beeld netwat mooier. Wij hebben de 1e pretecho laten maken met 27 weken 3 dagen en meneer/mevrouw werkte niet mee. Dus kregen we 4 weken later een herkansing en toen werkte beebje wel mee. Foto's staan in album. Onderstaande stond op de site van ons echo-bureau (Kijknou in Helmond):
    Wanneer kan ik een 3D echo laten maken ?
    Om een goede 3-D foto te maken is het van belang dat: - uw kind in de juiste positie ligt - een ruime hoeveelheid vruchtwater rond het kindje aanwezig is - en het voldoende "babyspek" heeft. Als u de gelaatstrekken van uw kind wilt zien is het aan te bevelen de echo tussen de 24 en 28 weken te laten maken. Later kan ook, maar dan is de kans groter dat het kind al zo groot is dat het met het gezicht tegen de baarmoederwand aanligt. De kans van slagen is daardoor wat kleiner. Als u uw kind in z'n geheel wilt zien kunnen prachtige foto's gemaakt worden omstreeks de 17e zwangerschapsweek. De gelaatstrekken zijn dan natuurlijk nog niet geheel ontwikkeld
    .

    Liefs Tanya (en alvast heel veel plezier!
     
  6. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Bedankt voor de reacties!

    Mooie echo's hebben jullie in je album staan zeg!

    Ik heb even alles op een rijtje gezet, twijfel nu nog tussen echobureau Utrecht of Babyview Amersfoort....
    Bij echobureau Utrecht hebben ze namelijk ook een 2D groeimeting bij de prijs in.. Maar Amersfoort is 30 minuten en Utrecht 20 hahah!

    Nouja, ik ga binnen nu en een half uur bellen, dus moet toch kiezen!
     
  7. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bij ons doen ze ook met 26 a 27 weken!
    Heb ik ook gedaan (zie album) 26 weken en 4 dagen! ;)
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Wij zijn bij Echobureau Utrecht geweest rond de 30 weken. Was anders wel wat eerder gegaan, maar was een beetje laat met het maken van een afspraak. Was allemaal goed te zien hoor, wij zijn tevreden.
     
  9. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Mooie foto's Marsab!

    Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor Babyview Amersfoort (anders zitten we over 3 weken nog te twijfelen :S)

    1 Augustus om 14.45 mogen we! Heb er nu al zin in!
    Dan ben ik 26 weken en 5 dagen zwanger!
     

Deel Deze Pagina