Ik ben eind okt gecuriteerd na een zwangerschap van 10 weken. Ik moest me 24 uur erg mak houden ondanks de pijn. Die ik erna nog had hield ik me mak. Nu sprak ik vandaag iemand die vorrige week gecuriteerd is ze zei o eindelijk buiten na een week bedrust toen ik zei dat ik na een dag alweer me bedje uit mocht maar echt niet kon. Vraag ik me nu af hoelang jullie op bed hebben moeten blijven liggen. Liefs Fleur
Ze hebben mij helemaal geen bedrust voorgeschreven. Ik heb zelf vrijdags, de dag van de curretage, lekker op de bank gelegen en me laten verwennen omdat ik zelf dacht dat dat wel eens goed kon zijn. Vrijdagsavonds waren de vloeiingen over en zaterdags kon ik alles weer en heb dat ook gedaan. Moet er wel bij zeggen dat ik daarna nog een week in de ziektewet ben geweest en rustig aan heb gedaan. Ik merkte vooral in het begin dat ik van een half uurtje lopen/winkelen buikpijn kreeg. Maar daar was ik eigenlijk na een paar dagen wel weer vanaf. Dus helemaal geen bedrust, alleen een halve dag bankrust op advies van mijzelf. (gezond verstand zullen we maar zeggen)
Geen bedrust. Curretage om half 3 en om half 6 was ik weer thuis. Moest wel alles rustig aan doen, maar geen bedrust.
Ik heb ook geen bedrust voorgeschreven gekregen. Gewoon rustig aan doen, niet te veel tillen. Heb afgelopen donderdag curretage gehad en vandaag weer aan het werk. Valt wel tegen hoor. Erg moe en nog veel bloedverlies. Zo lekker op de bank gaan liggen. Calle
Ik moest de eerste paar dagen wel rustig aan doen en ook maar lekker in bed liggen en me lekker laten verwennen omdat het toch een kleine operatie is. Dus maar na die paar dagen ben ik weer rutig aan begonnen met alles xxx joyce sterkte
Ik heb ook geen verplichte bedrust gehad, wel had manlief een bedje op de stoel gemaakt voor mij, zitten was minder pijnlijk dan liggen. Denk dat ik na 3 ofzo weer naar buiten ben gegaan voor een klein rondje om maar was ik al vlug van genezen. Al met al 2 weken echt moeten herstellen.
Hier ook geen bedrust. Afgelopen vrijdag ben ik gecurreteerd. Die dag rustig aan gedaan en vroeg gaan slapen, en zaterdag was ik 'gewoon' op de been, maar wel iets minder actief dan normaal. Zondag was weer een rustig dagje, en maandag gewoon weer aan het werk gegaan. Ik heb nergens last van (geen pijn, weinig bloedverlies), dat scheelt wel denk ik. Tegen mij zei de gyn: luister naar je lichaam, die geeft wel aan of het kan of niet. En aan dat advies hou ik me maar.
ik heb ook dat advies gekregen: luister naar je lichaam. afgelopen vrijdag een curretage gehad. zaterdag op bezoek geweest bij mijn ouders. zondag even naar de stad, maar dat ging nog niet zo best. nu was ik gisteren weer even in de stad en werd ik ineens misselijk en buikpijn. mijn bloedverlies was het weekend over, maar is vanaf maandag avond weer wat begonnen, dus ik denk toch dat ik teveel hooi op mijn vork heb genomen. blijf dus een weekje rustig thuis!
Ik heb vrijdag een curretage gehad en ben vandaag een rondje van 5,5 km wezen hardlopen - of joggen is het betere woord - in het bos. Ik moest er echt even uit en voor mij is sporten en buitenlucht de manier om weer rust in het hoofd te krijgen. Luister naar je lichaam en naar je geest, dat is het enige advies dat ik mensen die helaas hetzelfde hebben meegemaakt kan meegeven. Ieder mens is anders. De een heeft lange tijd nodig om lichamelijk en geestelijk te herstellen. Een ander voelt zich wellicht juist beter als die snel weer actief wordt en zich onder de mensen begeeft. Zelf heb ik me een week lang afgeschermd van andere mensen, maar hopelijk kan ik ook snel de sociale contacten weer oppakken. Vanavond beginnen we met een spelletje bij onze beste vrienden, zal heel moeilijk worden want zij was net zo ver zwanger als ik, alleen bij ons is het dus misgegaan. Maar ook hier moeten we doorheen... Sterkte allemaal! Pooltje
Ik hoefde ook geen bedrust te houden. 4 uur ben ik geholpen en om half 8 zat ik bij de mac donald's ... Ik heb wel een week rustig aan gedaan, na 1 1/2 week weer gaan werken! 1 week na de curretage stond ik trouwens te feesten op een (fantastisch) festival!
Geen bedrust. Op donderdag half 5 geholpen, 8 uur weer thuis en vrijdag weer aan het werk, incl. het weekend. Kreeg de week later wel de klappen ervan omdat ik teveel hooi op mijn vork heb genomen. Toen ff weekje rustiger aan gedaan.
Ik heb ook geen bedrust gehad. Gewoon naar je lichaam luiteren en de rust nemen als je lichaam dat aangeeft..