ben beetje verdrietig..

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi hoi .
    Ik heb zelf ook zo een sloperd van een hond gehad ( heb de hond nog steeds , nu 6 jaar oud en sloopt niets meer ) .
    Wij hebben bij de dierenwinkel een soort van druppels gehaald wat wij overal op spoten wat niet van haar was .
    Dat spul kan geen kwaad , smaakt alleen heel erg vies en daardoor bleef ze er af .
    In het begin blafte ze heel erg als wij weg gingen .
    En ook dan ging ze slopen .
    Wij hebben toen een stoffen ( soort synthetisch spul ) diervriendelijke muilkorf gekocht .
    Ze kunnen wel gewoon eten en drinken met dat ding , alleen blaffen en slopen ging niet meer .
    We hebben hem alleen gebruikt op momenten dat ze dus dingen stuk maakte .
    Als we weg gingen en we kwamen terug zonder dat er iets stuk was , prezen wij haar de hemel in .
    Kwamen we terug en ze had iets gesloopt , dan ging de volgende keer dat we weg gingen dat ding om haar bek .
    Dit had ze vrij snel door en was ook vrij snel van het slopen en blaffen af .
    De hond is nog steeds bij ons en we hebben ontzettend veel plezier van haar .

    Groetjes Joyce
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou ik ben net thuis gekomen en ze had dit keer niet veel gedaan alleen mijn laars te pakken gehad ( die had ze al eerder kapot gemaakt) men vriend komt net ook thuis en die is nu weer weg we hebben ruzie omdat ik niet tegen hem praat en heb gezegt je kan kiezen of de hond blijft of ik ben weg samen met de hond nouja wat hij daar mee doet moet die verder zelf weten ik ga me hond nog lang niet opgeven!! hoe moet dat als we een kind krijgen denk ik nu.. pfff Mannen !!
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    De hond blijft :D:D hahaha hij wil toch liever dat ik bij hem blijf ;) en ik zei dat ik dat niet deed als de hond weg moest :) dus we gaan meer opties bekijken om haar te laten stoppen met slopen :D
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Yessss! De stille behandeling heeft een goed effect gehad. Wat fijn dat hij het hondje nu wil houden. :D
     
  5. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ons hondje herder 9 maanden.. heeft ookal een ravage aangericht bij ons in huis.. we hebben nu een kennel dus nu kan meneer zijn energie kwijt overdag en doet ie niks meer snachts hahaha
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat de andere dames ook al zeggen, wat dacht je van een goede curus?
    Mijn ex had een hondenschool en echt dat doet wonderen, je kan eventueel ook Privelessen nemen (wel prijzig :cry:) dan komt er iemand bij jullie thuis en traint je hond specifiek op zijn probleem punten..
    De bench is echt een goede aanrader, en als hij echt veel blaft kan je met trainen een heel eind komen, doe hem ook eens in de bench als je thuis bent, en leer m dat het geen nare plek is..
    Ben blij dat je hondje mag blijven, want het is geen speelgoed maar een levend wezentje met gevoel en je vriend moet het echt wat meer tijd (en aandacht??) gunnen!
    Succes ermee!
    Liefs,
     
  7. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben het met deborah eens een bench kopen, had eigelijk al gelijk gemoeten. Ik vind overigens ook dat je niet kunt zeggen dat het nog maar een pup is, hij is 8 maanden!! ze leren het meest vanaf 8 weken, dus ik zeg niet dat het niet meer kan, maar eigenlijk had je gelijk met opvoeden moeten beginnen, succes en anders zou ik even naar de site van Tinley gaan, goede gedragstherapeut!
     
  8. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zoals ik al zei we hebben een bench maar ze heeft de bench binne een minuut open.. en nu staat die in de keuken en gaat ze er uit zich zelf ook vaak in liggen omdat we haar voedsel en botten daar geven :) dit is dus al goed maar zodra ze hoort dat we weg gaan word ze helemaal gek dan gaat ze blaffen en noem maar op., maar als ze los loopt blaft ze alleen tot het moment dat ze ons niet meer ziet en dan gaat ze slopen... :(
     
  9. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Pfff, wel n opluchting. Jullie blijven alle 2 :)

    Is in ieder geval niet voor niets geweest, niet tgegen hem praten, etc.

    Veel succes, der moet toch echt n goede oplossing zijn.

    groetjes Jodi
     
  10. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe

    Lijkt misschien hard maar je kan ook een hangslot op de bench doen dan krijgt ze hem niet meer open...
    Als jij de hond in de bench doet moet die daar blijven en je moet niet accepteren dat hij/zij eruit gaat.. ;)
    Maar wel super dat de hond mag blijven.. TOPPIE :D

    Groetjes Joyce
     
  11. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    super dat de hond mag blijven, en nu maar flink gaan trainen zeker!
     
  12. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    jaa haha dat zeker we willen dit voortaam voorkomen !!!
     
  13. bengel

    bengel Niet meer actief

    hallo,

    als je pup 8 maanden is zit ie dus MIDDEN in zijn puberteit, en is slopen en ongehoorzaam zijn aan de orde ja. Kan je hem niet in een ruimte achterlaten waar die niks doet? Mijn hond (beagle: lees: ZEER eigenwijs en moeilijk opvoedbaar volgens 'kenners') heeft tot ruim een jaar in een bench gelegen, vond ze prima. Maar ja daar ben ik meteen mee begonnen. Daarna in de keuken, een afgesloten ruimte..
    ook mijn hond heeft de afstandsbediening te pakken gehad en ook mijn vriend schold de hele wereld bij elkaar. NEGEREN hielp..(bij mijn vriend dan :) . tjeetje...ook ik ben een superdieren vriend. Heb gekozen voor mijn hond en die gaat er pas uit als ie overlijdt...
    Tjeetje, k dacht misschien een tip te kunnen geven, maar dit is moeilijk.
    heeeeel veeeeel succes...en ga van de positieve dingenuit van de hond. Wat kan ie wel al goed??? ennuh border collies gaan uiteindelijk MEGA goed luisteren (herders vaak ooK)\
     
  14. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi,

    Fijn voor je dat de hond mag blijven.

    Ik heb niet zo veel verstand van honden en ben ook geen honden liefhebber. (onze buren wel, hebben ook een jonge blaf hond).
    Op mijn werk heb ik dat ooit aangekaart en daar zeiden ze dat er blafbanden zijn, dat dan het blaffen binnen een week afgelopen is.

    ALs de hond blaft krijgt hij een prikkel die hij niet fijn vindt.
    Misschien is dat een optie. Ze staan ook op marktplaats.

    Wel fijn dat hij mag blijven, en je vriend toch heeeeel veel om je geeft.

    Groetjes Diane
     
  15. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Fijn dat jullie allemaal bij elkaar blijven!
    De hond vraagt op deze manier om aandacht. Wat doen jullie wanneer je thuiskomt (eerste moment)? Probeer de hond de eerste paar min even te negeren wanneer hij in de bench zit te piepen. Wanneer hij stiller wordt (gebeurt echt!) beloon je hem door hem eruit te laten en evt. een snoepje te geven. Je moet de momenten dat hij alleen blijft langzaam opbouwen. Eerst heel even weg (minuutje) en dan steeds iets langer. Ook kun je het "leuk" maken, door een hondensnoepje in de bench te gooien wanneer hij erin moet. De bench moet "fijn en geweldig" worden.
    Het is nog wel een pup, hoelang moet hij overdag alleen blijven? Te lang is natuurlijk ook niet goed.
    Er zijn een heleboel opvoed-boeken voor honden.
    De bench is jullie enige optie. Mijn hond heeft de eerste anderhalf jaar in de bench gezeten toen we weggingen. Nu kan ze zonder.
    Het beste leert je hond door beloningen en NIET door straf.
    SUCCES
     

Deel Deze Pagina