Inleiden met ballon ervaringen

Discussion in 'De bevalling' started by Sharonmenzo, Aug 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

Jul 10, 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Dag dames,

Volgende week wordt ik ingeleid met ballon. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoelang duurt het gemiddeld voordat de bevalling echt op gang komt? Is het pijnlijk? Etc. Vind het erg spannend!

Liefs

2. Lens

Lens Actief lid

May 21, 2014
    281
    0
    0
    Spannend!

Hier ingeleid met een ballon met 41 weken precies. Had die middag een afspraak bij de GYN en die heeft met inwendig onderzoek nog wat geprobeerd los te "woelen". S'avonds om 19 uur mocht ik voor de inleiding/ballon komen, en bij het inbrengen van de ballon braken mijn vliezen spontaan! De arts die het deed had dit nog nooit mee gemaakt, haha.

Ik vond alle inwendige onderzoeken voor de bevalling trouwens niet pijnlijk. Inwendige echo's niet, eendenbek niet, etcetera. Ik heb denk ik een wat hogere pijngrens dan, want ik lees vaak dat het wel heel pijnlijk/gevoelig kan zijn. Ik kan je daarin dus uit mijn eigen ervaring alleen maar gerust stellen, maar het is voor iedereen anders.

Ze hebben bij mij de ballon trouwens gewoon laten zitten en na een paar uur (begin van de nacht) eruit gehaald want ik had weeën en mijn ontsluiting was voldoende. Uiteindelijk was ik 24 uur na het breken van de vliezen nog niet vaginaal bevallen en is het een keizersnede geworden door wat onvoorziene omstandigheden. Maar het inbrengen van de ballon heb ik als "prettig" ervaren!

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik ben ingeleid met ballon. Het plaatsen voelde een beetje vervelend als je nog geen ervaring hebt met een eendenbek ;) en wat een beetje raar aan voelt is het vullen van de ballon, die wordt leeg geplaatst en dan gevuld met water (vergelijk het met een water ballon ;) )
    De ballon werd op vrijdagavond geplaatst en op zaterdagochtend kwam die vanzelf eruit. Ik had toen voldoende ontsluiting om de vliezen te breken. Toen een uurtje wachten om te zien of de weeën vanzelf kwamen, maar helaas dat wilde nog niet. Toen aan het infuus met weeën opwekkers. Vanaf het moment van vliezen breken tot aan de geboorte heeft het maar 10 uur geduurd.
    Ik had me wel op 3 dagen ingesteld, dat had de gyn aan me verteld om "teleurstellingen" te voorkomen. Ze hadden ervaringen dat er dames waren die tegen de familie en vrienden hadden verteld dat ze werden ingeleid en dat ze binnen 24 uur zouden bevallen en het uiteindelijk 3 dagen had geduurd ;) zit je daar je druk om te maken terwijl je dat vooral niet moet doen.
    Geniet nog even van die mooie buik, voor je het weet moet je wennen aan dat je voeten weer zichtbaar zijn :)

4. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

Jul 10, 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Bedankt voor jullie reacties. Beide verhalen klinken erg positief! Wij hebben niemand verteld dat we volgende week naar het ziekenhuis gaan, wil het liever geheim houden en voorkomen dat mensen steeds vragen stellen ;)

Ik hoop alleen dat het geen 3 dagen gaat duren! :)

Mochten jullie gewoon rondlopen of blijf je voornamelijk op de kamer?

5. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 uur geleden de ballon gekregen.

Van het plaatsen heb ik weinig gevoeld. Voel me alles mee. Heb sinds t plastsen wel watmenstruatiepijn. Verder is het nu wachten. Ik hoop morgen te bevallen maar het zou ook nog langer kunnen duren natuurlijk.

Wij hebben ook niemand iets verteld. Mijn ouders gaan zich alleen maar druk lopen maken dus dat bespaar ik ze liever. En ik vind het ook veel leuker om ze te bellen met het nieuws dat de kleine er is.
    Beetje lastig dat ik morgen eigenlijk naar de verjaardag van mn petekind moet. Ben nog op zoem naar een smoes zonder dat iemand iets vermoed hahaha...

6. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Ik lees even mee. Volgende week ben ik ook aan de beurt (als de kleine niet van te voren uit zichzelf komt).
    Eigenlijk wil ik het ook niet zeggen maarja, ben dan bijna 42 weken dus het zal wel duidelijk zijn dat er iets moet gebeuren. Maar even afwachten of ze me morgen kunnen strippen of vliezen kunnen breken, zou mooi zijn maar de afgelopen week hebben ze twee keer gecontroleerd maar was de baarmoedermond nog niet genoeg verstreken.

7. lillo1983

lillo1983 Lid

Aug 18, 2014
    73
    0
    0
    Zondag krijg ik een ballon, maandag inleiding!! Dus heb even wat kunnen mee lezen! Thanks

8. Leven

Leven Niet meer actief

Ik ben met 38 weken ingeleid met een ballon. Het plaatsen zelf was even vervelend, maar viel erg mee! De ballon is 's avonds ingebracht en in de nacht had ik met vlagen menstruatie-achtige krampen, maar tussendoor gewoon goed kunnen slapen. In de ochtend hebben ze gevraagd of de ballon er al uit gevallen was, maar die zat er nog in (dacht ik)... om 14uur zijn ze gaan kijken en toen lag de ballon blijkbaar al los en konden ze die er zo uit trekken. Ze hebben daarna meteen mijn vliezen gebroken en toen wilden ze afwachten of de weeën op gang komen, want die had ik tot die tijd nog niet gehad... binnen een kwartier waren de weeën volop aanwezig en binnen een uur na het breken van de vliezen lag ons ukkie al op mijn borst!

9. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

Jul 10, 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Oh spannend! Moet je op je kamer blijven of kan je gewoon rondlopen? Hoop dat de kleine zich snel gaat melden. Heel veel succes!

10. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

Jul 10, 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Wauw 1 uur na het breken van de vliezen! Dat is snel! Waarom doen ze bij de ene smorgens en bij de anders savonds de ballon inbrengen?

Alle dames die ook volgende week aan de beurt zijn alvast heel veel succes!

11. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee kan gewoon doen wat ik wil. Dus kan ook gewoon rondlopen als ik wil (hoewel ik tot nu toe op de kamer gebleven ben. Die zijn hier erg groot en alles wat we nodig hebben is er.

Inmiddels elke 5 minuten harde buiken maar niet echt heel sterk. Hoop dat het vannacht doorzet en zo niet dat ik goed kan slapen zodat morgenvroeg de ballon eruit kan en de vliezen gebroken kunnen worden.

1 uur na vliezen breken bevallen teken ik voor maar zo snel zal t wel niet gaan.

12. Leven

Leven Niet meer actief

Volgens mij doen ze het soms 's ochtend zodat het in de dagdienst is. Maar een inleiding duurt vaak toch enkele uren en het lijkt me ook beter dat je de naderende bevalling in 'rust' kan afwachten i.p.v. van de hele ochtend te lopen ijsberen. Dat krap uurtje was idd heeel snel, ze waren ook nog maar net op tijd terug van een andere verloskamer, omdat ze dachten dat het "nog wel ff zou duren" ;)

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Bij mij hadden ze 's morgens de ballon ingebracht, de volgende morgen had ik nog maar 1 cm ontsluiting en moest ik om 7u aan de wee opwekkers.
    Vanaf 9u om de 5 minuten weeën, om 3u 's middags nog maar 3 cm ontsluiting. 's avonds om half 10 is ze geboren. Dus de echte bevalling duurde ruim 17u. Vanaf inbrengen van de ballon wel anderhalve dag. Is wel erg ongebruikelijk dat een ingeleide bevalling zo lang duurt geloof ik.

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik was zo overdonderd op vrijdagochtend dat ik op de avond me mocht melden voor de ballon dat ik alleen maar de vk op de hoogte had gebracht. Ik was 39 weken en 4 dagen op de avond van inleiden.
    Smoes om niet te gaan naar iets die ik de laatste weken van de zwangerschap heb gebruikt 'ik voel me niet lekker' of 'ik ben veel te moe' daar trapten onze ouders goed in :p
    (Even handig om te weten, ik liep sinds woensdagavond met om de 3 minuten harde buiken waardoor ik niet kon slapen, dan werken zulke smoesjes goed, want ik klonk ook moe ;) )
    Ik ben niet meer van de kamer geweest vanaf dat het infuus liep. 1 keer nog naar de wc, maar dat vond ik maar lastig met al die toeters en bellen ;)
    Ik heb toen de weeën krachtiger werden in foetus houding gelegen, personeel vond dat niet comfortabel uit zien en vroegen vaker of ik wel lekker lag.. Ja hoor! Haha :D tot aan het moment van persen heb ik zo gelegen. Daarna op de rug. Maar na 7 minuten persen lag de kleine man al op mijn borst en 7 minuten daarna de placenta al mooi eruit.
    Enige wat ik minder vond, is dat dan ineens voor je gevoel de tijd kruipt na de bevalling. Voor mijn gevoel duurde het lang eer ik weer fris in bed lag te genieten van dat kleine wonder wat van je is.

15. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ballon inbrengen staat niet gelijk aan inleiden. De ballon wordt ingebracht zodat je lichaam/baarmoeder wordt klaargemaakt voor een inleiding.

Ik kreeg op woensdagavond een ballon ingebracht. Was wel wat pijnlijk. Tegen 2 uur 's nachts viel hij uit, ik had 3 cm ontsluiting. De volgende ochtend begon mijn inleiding; vliezen werden gebroken en infuus ingebracht. Om half 6 is mijn dochtertje geboren.

Het wordt dus s avonds gedaan, zodat je lichaam in de nacht met dat ballonetje aan de gang kan en je de volgende ochtend echt aan de bevalling kan gaan beginnen. Als hij bij mij s ochtends was geplaatst, had ik pas aan de loop van de dag kunnen beginnen met bevallen en was dochter in de nacht geboren. Als hij s avonds wordt ingebracht, mis je in de meeste gevallen geen nacht en beval je dus juist tijdens de dagdienst!

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij hebben ze de ballon 's ochtends ingebracht en inderdaad, op het moment dat ik wilde gaan slapen kreeg ik weeën en viel de ballon eruit. Ik heb de hele dag rondgelopen omdat dat goed zou zijn en was al bekaf voordat ik begon aan de bevalling.

Als het mij nog eens overkomt dan vraag ik om de ballon er pas 's avonds in te doen zodat ik nog een nachtje rust heb!!

Share This Page