Hoi allemaal, Vandaag een test gedaan en ja hoor, ik ben zwanger! 4 weekjes dus. nu heb ik al meer dan een week last van ontzettende nachtmerries of zware dromen en ik vraag me af of meer vrouwen dit herkennen. Zou dit een onderdeel van de zwangerschap kunnen zijn? Ik heb in ieder geval geen stress of zoiets wat het zou kunnen verklaren. Naast het vele dromen wordt ik veel wakker in de nacht, iets waar ik werkelijk nog nooit last van heb gehad. Moet wel zeggen dat ik de laatste week ook 's nachts eruit moet vanwege een volle blaas. groetjes Liz01
geen nachtmerries gehad, wel vaak wakker 's nachts door druk op de blaas, nadenken over wat er allemaal op je afkomt nu, piekeren of alles wel goed is met je kindje, heel normaal hoor, geen zorgen maken in ieder geval
ja hier nog 1! Ik ook al vanaf 5e week zwangerschap, hele enge nare dromen mn vriend moet me nu nog steeds regelmatig wakker maken omdat ik zo raar adem dat ie denkt dat ik stik. En dan ben ik zoooooooo blij dat ik wakker ben! Akelig he?! weet ook niet wat je er tegen kunt doen.
hoi hoi, ik heb er ook erg veel last van! al vanaf het begin van mn zwangerschap, midden in de nacht wakker en niet meer kunnen slapen door rare dromen. maaar je went eraan, het schijnt te komen doordat, als je zwanger bent je veel lichter slaap en dus meer droomt... ik kijk dus maar geen super thriller dingen meer enzo om het een beetje tegen te gaan. liefs
Het is best veel voorkomend in de zwangerschap, heb er wel eens vaker ook een topic over gezien! Ook ik droom elke nacht, hoort nou eenmaal bij een verstoorde hormoonstelsel
Ja herken het totaal! Ik heb zulke erge nachtmerries dat heel mijn gezin dood gaat. Ik word dan echt midden in de nacht wakker zwetend en al. Soms huil ik gewoon in mijn slaap.
Mij is verteld dat je in je dromen de dingen beleefd waar je ergens (bewust/onbewust) eigenlijk gewoon bang voor bent. Dus je doet er eigenlijk niks aan. (Zo heb ik gedroomd dat ik met de bevalling een reuze grote knip krijg, en idd daar ben ik eigenlijk best bang voor ja. En heb ik gedroomd dat dit kindje niks van borstvoeding snapt, dus aanleggen/aanhappen/zuigtechniek niet goed gaat, daar ben ik volgens mij niet bang voor, maar dan toch ergens onderbewust misschien wel)
Gefeliciteerd! In het begin geen last van gehad...ik ging in het begin wel heel raar slapen. Had aan 3 uurtjes genoeg enzo...had energie voor 10. Nu heb ik wel die vreselijke dromen......pfff word er gek van!
Dank voor de reacties! Ik ben gisteravond gaan sporten (spinning) en ik moet zeggen dat ik deze nacht geen nare dromen heb gehad. Normaal sport ik 3x in de week. Ik hoop dat dat voor mij de uitkomst is en dat ik geen enge dromen meer krijg. Liz01
Ik heb ook veel nachtmerries (vanacht ook weer) schijnt heel normaal te zijn tijdens de zwangerschap!
Oh ja, ook ik heb last van woeste, eigenlijk belachelijke dromen..Je kan het zo gek niet bedenken! Ben ook heel veel wakker snachts en kom dan heel slecht in slaap..
nou hier wel iemand met al 3 nachten nacht merries, eerst Me vent die vreemd wilde gaan, toen had iej een ander en vanacht was iej dood. wordt gek van
ik heb sinds een week hele rare dromen maar gisteravond was het echt een nacht merrie echt heel raar dat ik maandag bij de gyn kwam en die kon niks zien moest een week later terug komen kwam ik een week later terug waren het er 5 ! toen zag ik me zelf toen ik ouder was met 5 kinderen dat ik het niet aan kon en gek werd en dat ze me toen in het gesticht hadden gestopt slaat eigenlijk nergens op maar ik vond het echt een enge droom nu ben ik ook vet zenuwachtig voor maandag van ooh straks ziet ie niks of zijn het er meer hahah heel raar wat dromen wel niet met je kunnen doen liefs ancie