Heb dit deze vraag ook al op een ander forum gesteld, maar ben ook benieuwd naar de meningen hier. Mijn schoonmoeder vindt het belachelijk dat ik het woord `kontje` gebruik als bv mijn zoontje van 2,5 moet gaan zitten of een schone pamper krijgt. Vanmiddag ging mijn zoontje van de grote sneeuwbult afglijden en bleef zij maar roepen: `Ga maar op je poepertje zitten`, terwijl hij niet eens weet wat er bedoeld wordt. Dus ik zeg: `Ga maar even op je kontje zitten`. Kijkt ze mij raar aan en laat ze merken dat dat volgens haar niet kan. We zeggen vaak kontje, maar ook regelmatig billen. Ik vind poepertje vreselijk klinken. Ben benieuwd wat jullie denken.
Ik vind poepertje weer versvhrikkelijk. Ik zeg billen of kontje. Maar dat is persoonlijk, je sm hoort zich daar gewoon niet mee te bemoeien.
Eh als ik eerlijk ben, ik vind poepertje ook verschrikkelijk klinken Zou het ook bij billen of kontje laten.
Mijn dochtertje bedoelt met haar poepertje echt haar poepgaatje Dus plassertje en poepertje. Haar achterwerk is dr bips of dr billen of desnoods inderdaad d'r kontje
wahaha ik ben een Belgje en poepert heb ik nog nooit gehoord. Wij zeggen wel 'poep' wat voor jullie even belachelijk klinkt waarschijnlijk
Ik zeg altijd billen en vind kontje ook nog wel kunnen, al zou ik het zelf niet zo snel zeggen. "Poepertje" vind ik echt een jeuk-woord, dus nee, doe maar niet
Hier ook een Belgische, maar poepertje vind ik ook maar raar klinken! Wij zeggen inderdaad wel 'poep'
Ik zeg altijd j heeft een vieze poep Maar zeg nooit ga maar eff op je kontje zitten dan worden het toch echt billen
Poepertje vind ik inderdaad ook helemaal niks. Wij zeggen billen. Met kontje bedoel ik het voorste deel bij mijn dochtertje.
Hihi, ik kom net van een aambeien-topic vandaan... Erg toepasselijk dus Maar inderdaad, poepertje vind ik ook maar vreemd klinken, je SM is toch echt in de minderheid blijkt hier