Hier is het gewoon 'zitten op je billen'. Poepertje vind ik vreselijk en kontje... tja, gebruik ik gewoon niet. Die dingen heten gewoon billen en ik ben nogal van 'benoemen zoals dingen heten' wel zo duidelijk, haha
Poepertje.....brrrr, wat een vreselijk woord *BRAAK*! Nee hoor, ik zeg gewoon billen, of eventueel kont(je).
Je schoonmoeder heeft er helemaal niets mee te maken!!!! Zo heeft mijn schoonmoeder het over een drukje doen. Vind ik persoonlijk erger dan een poepje doen
Billen kontje vind ik ook nog kunnen maar wij gebruiken het eigenlijk niet. Kadetjes.. die gebruiken we wel en oma zegt 'bobbels' Poepert? Dat is voor mij het poepgaatje en niets anders. Oja, drukken vind ik ook vreselijk. Gewoon poepen.. dat is wat het is en niets anders.
hier is het kont of billen en als hij heel vervelend is moet hij met zijn r5eet op de trap blijven zitten
nou ik vind poepertje echt helemaal niks. gewoon billen en anders kontje idd. ook ik moet als je t woord poepertje hebt direct aan t echte poepertje denken.
Billen vind ik ook normaal klinken. En hoe benoemen jullie de andere geslachtsdelen? 'Pipi' hoor ik vaak bij jongens, maar bij meisjes... ik vind plassertje ook een beetje fout, 'bips' hoor ik ook best vaak. Laatst was een kennis uit Australie over met kinderen... van 4 en 6. En die kleinste zat aldoor een beetje aan zijn broek te friemelen. Zegt de moeder na een tijdje heel kordaat: 'Hands of your weener!' Ik moest er van binnen erg om lachen. 'Weener' is volgens mij een woord dat volwassen mannen nog gebruiken
Ik ben zo blij dat ik niet de enige (nou ja, mijn man vindt het ook niks en heeft ook wel eerder tegen zijn moeder gezegd dat hij poepertje niks vind en kontje heel normaal) ben die er zo over denkt. Ze zal het van de week vast nog wel eens zeggen en ik ga er dan ook zeker wat van zeggen. Want ik had er al gewoon geen goed gevoel bij, maar wilde eerst met mijn over hebben. Ook ben ik niet zo heel goed in een soort discussie voeren met haar, ze heeft wel vaker van die rare dingen en ik heb al eens eerder woorden met haar gehad. En nu ik zwanger ben met die hormonen zag ik de bui wel hangen. Nu ik al jullie antwoorden al heb gelezen weet ik dat ik niet de enige ben en had in eerste instantie toen zei poepertje zei nog niet eens aan het gaatje gedacht eigenlijk. Nu vind ik het nog meer een fout woord en ga ook zeker tegen hun zeggen dat ik wil dat ze dat niet tegen onze kinderen zeggen.
Voor zitten op haar kont, billen of bips. Voor plassen is het haar plasser. Als we een jongetje krijgen dan plast hij met z'n piemeltje.
Ik zeg billen of bips. Ik ben zelf ook niet zo voor poepertje, maar om daar nou een hele discussie voor aan te gaan met je schoonmoeder lijkt me ook een beetje overdreven... Je schoonmoeder hoeft er van de andere kant ook niets om te geven dat jullie kontje zeggen,. Het zijn jullie kindjes. Maar goed, ik vind het onderwerp dus niet de moeite waard om een discussie aan te gaan...
Wij zeggen hier gewoon zoals het is. Hier gewoon billen of kont. Ook over zijn jongeheer . Dat is gewoon piemel klaar. Mijn neefje (toen hij nog klein was ) noemde zijn piemel 'Mast' Kwam door zijn moeder die noemde dat steeds zo. Dat vond ik echt heel raar klinken.