dat heb ik altijd met mijn moeder, als het gaat over poepen... zegt zij moet je een drukker doen... he jakkie... vind ik zo'n vies woord haha, wij noemen het beestje gewoon bij de naam, en gebruiken het woord poepen.....mijn kinderen snappen ook niet wat een drukker nou weer is.... het is iets kleins maar stiekum vind ik het enorm irritant
kadetjes hebben wij het inderdaad ook wel over.... maar ik zeg ook wel eens... zet je landingsgestel maar uit......
hier hebben de mieden het zelf plasser genoemt.... en mijn oudste dochter zei altijd mijn voorbips... vond ik ook erg leuk gevonden
en bips gebruik ik trouwens ook nooit, vind ik een verschrikkelijk woord... haha... dat heeft ze van mij so.... en die zijn uiterst correct.....heel bipserig....
wij zeggen altijd Billen of Kont inderdaad. 'ga maar op je kont zitten' of 'D, op je billen' als ie op een stoel gaat staan ofzo. vind dat beide gewoon kan. maar poepertje...? nee dat vind ik een vreemde benaming bij een 2.5jarige
Poepertje vind ik echt verschrikkelijk zeg. Nee nooit gehoort. Ik zeg altijd ga maar op je billen zitten . Het zijn toch ook billen. Kontje vind ik dan ook wel kunnen maar gebruik het zelf niet
billen, hij weet ook waar zijn billen zitten (zoals dat lichaamsdeel ook gewoon heet ) dus als ik zeg ga maar op je kontje zitten kijkt ie me aan
kontje zou ik trouwens misschien wel zeggen als hij wat groter is en weet wat het is (vind het wel schatitig klinken nml) Poepertje vind ik echt vreselijk!!!
Als ik zou zeggen ga maar op je batse zitten zullen mijn kinderen pas raar kijken. In twente is batse een schop (voor de tuin) hahahaha hoezo spraakverwarring?
Ik vind poepertje en kontje beiden raar, je hebt het zelf toch ook niet over je kont? Wij zeggen gewoon billen.
kont is een normaal Nederlands woord voor je achterste hoor kont Nederlands woordenboek - Woorden.org