er word dus spam gestuurd metmijn hotmail account. heb al wachtwoorden gewijzigd, betreffende mailtjes doorgestuurd naar microsoft. virusscanner vind niets, defender vind niets.... en nu? ik baal hier zo van
Ontvang je die emailtjes zelf of gaan ze ook echt naar een ander? Probeer je pc eens te scannen met Hitman Pro, die maakt gebruik van meerdere programma's om je pc te scannen op virussen en trojanen. Verder kan ik het ook even niet bedenken aangezien Hotmail een onlinedienst is. Meestal als een bedrijf ongewenst spam verstuurd is de mailserver geinfecteerd met "iets" en dat wordt geactiveerd via een openstaande poort. Wel merk ik nu dat ik op de info@bla.bla van mijn man nu ook email binnenkrijg van info@bla.bla . Hier is hij al achteraangegaan maar tot op heden is de server schoon, en ook de hoster waar de server staat zei al dat aan dit soort mail niets te doen is. het zijn valse emails.
ze gaan dus naar anderen, en ik verstuur ook naar mezelf... hij gaat de hele lijst af. snap niet hoe het kan, ik heb een gloeihekel aan van die doorstuurmailtjes, doe geen rare dingen. dus baal echt, ook omdat mensen dit dus krijgen. ik heb al wat mailtjes terug gehad van adressen die niet meer bestaan en dat komt dan retour.
Heb je al contact opgenomen met hotmail/msn/microsoft? Die zijn namelijk ook niet gedient van dit soort praktijken en grote kans dat ze je echt wel willen helpen. En anders is er nog maar 1 oplossing, een nieuw account aanmaken en het andere opheffen.
Ik vindt het zoeizo erg raar, je zou bijna denken dat er wat staat op de hotmail webserver. Ik zal in elk geval even aan mn man vragen of hij er iets over gehoord of gelezen heeft.
Dat is een rare. heeft de virusscanner nog wat opgeleverd? Er vanuit gaande dat het echt bij jou vandaan komt kan dit niet snachts zijn, want immers de pc staat uit. En uit is uit kan dus niks mee gedaan worden. Mijn man heeft er geen antwoord op, had er zelfs nog nooit van gehoord dat je via hotmail spam kunt versturen. (wel van msn dit is meestal een virus). Behalve scannen voor virussen. trojanen en spyware. maar daar ben je al mee begonnen. Het enigste wat ik nog kan bedenken is contact op nemen met hotmail om het bij hun voor te leggen, maar ja hoe doe je dat daar heb ik geen antwoord op. Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen, want dit zijn nare buggers. Hou je ons op de hoogte hoe het afloopt?
heb al contact met hotmail (microsoft) en die hebben betreffende mails in behandeling. ze worden nu onderzocht door een speciaal team hiervoor spam word juist via mail verstuurd, en vooral hotmail schijnt. dat hotmail en msn de zelfde wachtwoorden gebruikt, zorgt dat de link snel gemaakt is. heb intussen van betreffende mails de berichtbron opgezocht, en die vergeleken met mails die ik zelf gestuurd heb. het ip adres is verschillend. het gebeurd dus op een andere pc. schijnbaar is mijn wachtwoord dus bekend. deze is inmiddels veranderd afwachten wat nu gebeurd. heb nog een goede spamfilter erop gegooid. verschillende scanners vinden niets.
Wat ik heb begrepen is het heel erg makkelijk om namens een andere verzender spam te versturen. Hoop dat ze je bij Hotmail kunnen helpen!
Ja dit is inderdaad erg makkelijk. Mijn man heeft toen ook die klacht gehad maar kon aantonen dat hij dit niet geweest is. (vals emailadres) Ik hoop voor je dat Hotmail er achterkomt. Ik ben erg benieuwd. Succes ermee. Hou je ons op de hoogte als je bericht krijgt?
ja zal jullie op de hoogte houden. vandaag is er niets verstuurd in ieder geval mensen weten wel dat ik dit niet stuur. het is zo`n rare engels nederlandse mail met een link naar een site.
een vriend van mij had dit ook...via zn hotmail.. ik heb denk ik 5xeen mail gehad...en nu ineens niet meer! Het is bij hem volgens mij vanzelf opgehouden.
Ja is vaak zo dat het net zo snel ophoudt als dat het begint. Ik heb toen ook iets gehoord over dat het vooral uit de oostblok landen (niet beledigend bedoeld) vandaan komt. Een druk op de knop en mevrouw de huisvrouw heeft weer een paar centjes verdiend. Mijn man heeft laatst ook een hacker op de server gehad na 1 mislukte update, dezelfde nacht bingo. Is om ziek van te worden want het had ons 600 euro kunnen kosten. Ip adres hebben we, maar ja zie dat maar eens te verhalen in het buitenland.