Ben benieuwd of ik de enige 'viezerik' ben ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlindertje86, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Dagelijks 2 uur poetsen? Jeetje, ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd! Hier 1 keer per week een poetsvrouw voor 4 uurtjes en onze aupair stofzuigt dagelijks de woonkamer en that's it. T bad spoel ik schoon na gebruik, het aanrecht neem ik af met een doekje na het koken maar meer ook echt niet hoor.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik weet niet, ik heb dat ook, alles moet precies zo en op orde anders word ik heel onrustig,maar sinds mijn zoontje is geboren ben ik mijn schema/ritme kwijt, daar baal ik behoorlijk van, vandaar de vraag om tips :)

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind dat iedereen het zelf moet weten wat ze doen met het huishouden. Ik doe het zo een ander doet het anders. Leven en laten leven ;)

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nouja Fiene, dat is ook niet helemaal eerlijk, jij hebt een professionele poetsvrouw en een au pair, dan zou ik ook iets anders met mijn tijd doen ;)

5. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik zou misschien wel wat vaker schoon willen/moeten maken, maar heb er gewoon geen tijd voor! Ik heb het al druk met mijn werk, ben daarnaast nog aan het afstuderen en heb ook nog een man en vriendinnen die ik de nodige aandacht wil geven. Heb dan ook gewoon geen zin meer om het hele huis door te moeten. Gelukkig verdelen mijn man en ik de taken! Dat scheelt al een hoop.
    Krokus, misschien heb je wel smetvrees?

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja, ik werk dan ook minimaal 32 uur per week, soms meer dan 60 uur.
    Ook als ik niet zou werken zou er een poetsvrouw komen trouwens, ik heb er een hekel aan. Maar dan nog, iedere dag 2 uur? Ik zou op een gegeven moment niet meer weten wat ik moet doen. Onze poetsvrouw heeft vaak al te veel aan 4 uur per week, en dan hebben we echt een heel groot huis en veel huisdieren.

Van een aupair moet je je overigens niet te veel voorstellen, de stofzuiger staat misschien 10 minuten aan, voor de rest is ze er gewoon om voor de kinderen te zorgen, niet om schoon te maken. Anderen doen hun kind naar het kdv, hier zijn ze thuis, en dat geeft ook troep ;)

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En niet iedereen kan zich helaas een poetsvrouw en een au pair veroorloven, anders had ik ook wel iets leukers met mn tijd kunnen doen :p

Lijkt me echt heerlijk als je dat hebt..alhoewel, waarschijnlijk zou ik dan weer wat te zeiken hebben, want het moet wel allemaal op 'mijn' manier schoon worden gemaakt, anders 'klopt' het voor mijn gevoel niet..het is zo'n rare tik van me :oops: :rolleyes:

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Waarom denken mensen toch dat een poetsvrouw en een aupair zo duur zijn?
    Poetsvrouw betalen we met een regeling van de overheid slechts 5 euro per uur, dus 20 euro per week.
    Een aupair kost 300 euro per maand, minder dan dat je 2 kinderen op onregelmatige tijden naar een KDV moet doen (wij werken ook met lastminute afspraken, moeten vaak halsoverkop weg, en werken zowel overdag als in de avond)

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik kan huishoudelijke hulp ook volledig vergoed krijgen via pgb van mijn dochter, maar ik heb daar geen behoefte aan.
    En een au pair klinkt gewoon duur denk ik hahaha.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Voor een alleenstaande is 20 euro per week en 300 per maand voor een au pair heeeeeel erg duur. Ben al bij als ik aan het eind van de maand al mn vaste lasten nog maar nét heb kunnen betalen :) Dus ik spreek uiteraard voor mezelf nu. Kan niet in andermans portemonee kijken :)

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Zoals ik al zei, als ik 2 kinderen bij een KDV moet brengen ben ik meer kwijt, en ik zal toch moeten werken. Ik krijg als zelfstandige (voornamelijk werkzaam in de USA via telefoon en internet, vandaar de onregelmatige werktijden) namelijk zo goed als geen tegemoetkoming in de kinderopvang kosten, dus ik zou 600 euro kwijt zijn voor de basisuren per maand, en dan nog de avond en nachturen. Er zit hier ook geen opvang die dit doet. Daarbij vind ik dat kinderen in hun eigen omgeving op moeten groeien, en op deze manier kan ik dat gelukkig bewerkstellen.
    De luxe om niet te werken heb ik niet, dan komen we gewoon niet rond.

Ja, een poetsvrouw is luxe maar als ik het zelf moet doen kost het meer, die uren kan ik ook werken en dan verdien ik meer dan die 5 euro ;)

12. Saaya

Saaya Niet meer actief

weet je wat ik pas ECHT ranzig vind? Als je mensen ziet schoonmaken en ze gaan met hetzelfde doekje die ze net door de wc hebben gehaald de DEURKLINKEN schoonmaken! :confused: *shivers*

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hahahah, dacht je dat ik daar niet aan had gedacht? :)

Je moest es weten hoeveel verschillende doekjes ik heb voor verschillende oppervlakken.

Het is een feit, ik ben ziek :confused: :D

14. Saaya

Saaya Niet meer actief

o jawel hoor ;) Maar daar moest ik gewoon opeens aan denken.. vreselijk :pale:

15. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    hahaha ik heb dat ook overal doekies voor
    de blauwe voor de wc de gele voor de badkamer en de oranje voor me glas enz haha

en ook hier wordt elke dag gepoetst hoor ik heb allemaal glasplaten en dat trekt nogal stof aan en ook elke dag het toilet schoonmaken en stofzuigen de keuken maar het scheelt dat ik in een wage woon en het niet zo groot is als een huis gewoon smorgens beginnen dan heb je nog genoeg tijd voor leuke dingen!

alleen als je kinderen het en moet werken wordt het wat moeilijker denk ik als ze baby zijn ken het nog wel want dan slapen ze meestal wel veel maar als ze groter worden en naar school moeten en je moet werken heb je wat minder tijd maar als je niet werkt heb je juist weer tijd genoeg haha

Deel Deze Pagina