ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pff lastig zeg! maar misschien valt het mee hoe haar vader gaat reageren ik bedoel hij is toch ook met een nederlandse vrouw. Of zijn ze samen moslim?

Maar je zusje heeft hem nog nooit ontmoet?
    als ze nog tussen het geloof in zit en twijfelt kan ze beter eerst daar zien uit te komen, om te kijken of dit echt bij haar past.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn moeder is een nederlandse vrouw ja... ze hoeft ook niet persee met een moslim te gaan hoor.. moet ze zelf weten van haar vader... dat is het probleem niet hoor... mijn zusje en die jongen hebben elkaar nog nooit ontmoet nee... wat het geloof betreft. ze is bezig er vanalles over te weten, kan wel arabisch praten dat heeft haar vader haar geleerd vanaf ze klein was... ze doet mee met de ramadan, eet geen varkensvlees en drinkt en rookt niet..... daar voelt ze zich goed bij....

ook wil ze het liefst met een egyptenaar trouwen later... maar ze heeft dan liever dat hij net als haar half half is zodat die jongen niet zo streng gelovig is....

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat heeft daar echt niks mee te maken meid, ze moet anders eens naar Egypte gaan en rondkijken ;).

Ik denk echt dat hier heel veel dingen compleet door elkaar worden gehaald. Zou me er ook niet zo druk om maken.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Krijg er ook een beetje een raar idee bij. Vindt het eerlijk gezegt ook best een rare reactie dat hij al zn accounts verwijderd heeft en daarmee trouw wil bewijzen. In mijn ogen bewijs je daar zeker geen trouw mee. En wat als de vader er achter komt? Dit kun je toch niet zolang geheim houden voor je eigen vader?! Vindt het eerlijk gezegt ook een beetje raar dat moeder wel van de situatie afweet maar niks tegen vader zegt, lijkt mij toch dat ouders samen op één lijn moeten zitten en geen geheimen voor elkaar moeten hebben, ook niet omtrent de kinderen..

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Moslim man - nl vrouw mag over het algemeen wel

maar moslimvrouw en nl man wordt moeilijker over gedaan.

Ik zou het een vreemd verhaal vinden.
    Maar laat hem kennis maken in de familie en de tijd zal het leren.
    Ze hoeft niet gelijk met hem te trouwen ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wanneer je echt naar de Islam kijkt zou dit mogen wanneer de vrouw overtuigend Christen of Joods zou zijn.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke, dat wist ik niet.

maar wel dat in de praktijk dus gedoogd ;) wordt wat ik zei.

8. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind het een vreemd verhaal.
    Hoe en waarom zou je iemand je trouw willen bewijzen als je elkaar nog niet eens hebt gezien.
    Ook vind ik het maar raar: Hij is op zoek naar een maagd en een meisje die met hem volgens de moslimcultuur wil leven. Diepgaand hoor, om dat via internet te zoeken en even mede te delen.

Ik zou zeggen, laat ze elkaar eerst eens ontmoeten, maar laat haar zeker niet alleen gaan!
    24 vind ik al een behoorlijke leeftijd en wie weet wat hij allemaal uitvreet.
    Vind het ook nogal naief om het verwijderen van accounts als vertrouwen te zien. Zulke jongens zijn er wel meer, die verrzinnen de raarste dingen, alles om een meisje verlieft te laten worden om er vervolgens rare dingen mee te doen.

Misschien bedoelt die vent er ook niks mee, dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik vind het een vreemd verhaal en zou mijn zusje er zeker niet alleen naar toe laten gaan.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja dat vind ik ook wel.
    aan 1 kant kan hij echt heel oprecht zijn en het echt met de beste bedoelingen willen aanpakken.
    Aan de andere kant kan het dus ook idd iemand zijn die ergens op uit is (loverboy?) en zo'n waterdicht plan hebben dat niemand daar iets tegen kan doen/bewijzen.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou daar gaan ze elk jaar heen en hun familie woont daar en ze hebben er een vakantie huis... ;)

wat word er door elkaar gehaald dan volgens jou?
    hoe jij geloofd hoeft een ander niet te geloven hoor...

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee precies vandaar, je zegt het nu zelf.

Ze weet toch wel dat een egyptenaar niet per defenitie stenger gelovig zou zijn als een halve egyptenaar? Dat heeft toch compleet niks met de afkomst te maken? Ik heb gewoon het idee dat cultuur en geloof teveel door elkaar gehaald worden. Je spreekt zelf ook de hele tijd over een moslimcultuur, die bestaat helemaal niet. Een cultuur waar meisjes niet naar buiten mogen en mannen lekker hun gang gaan, waarin mannen alleen een maagdmeisje willen etc, heeft niks met de Islam te maken.. dat is gewoon de cultuur van een bepaald volk waar sommige mensen veel waarde aan hechten en de ander wat minder. En wellicht dat ze dat bedoeld, dat een halfbloed Egyptische jongen minder waarde hecht aan zulke zaken.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou dat denk ik juist wel... want een halfe egyptenaar heeft of een vader of moeder die van bv egyptische afkomst in mijn zusjes geval dus. dan is het geloof niet zo streng als wanneer beide ouders geloven, mijn zusje mag het zelf beslissen wat ze wil maar niks word haar opgedrongen en ze krijgt van beide wat mee...

dat is wel een heel verschil met een gezin waarvan de vader EN de moeder eygyptisch zijn en geloven als moslims doen...

13. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    adviseren om te stoppen, klinkt idd niet goed, waarom zou hij hyves en facebook etc. wegdoen, waarsch omdat er veel meisjes opzaten en hij veel berichten stuurde en ontving
    klinkt niet betrouwbaar, als hij nu al beloofd te trouwen

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar zijn alle Egyptenaren dan zo gelovig? Nee, er zijn zat Egyptenaren die helemaal niks meer met het geloof hebben en heel veel hebben geen idee waar ze over praten, net als hier in NL, wanneer ik hier de buurt doorloop en eens in gesprek zou gaan met mensen met een moslim-achtergrond zal ik waarschijnlijk van een koude kermis thuiskomen omdat ze zo weinig weten. En bij ons nl's is het net zo, niet iedereen is hier gelovig Christen oid. Er lopen hier op het moment allemaal jongeren buiten met stuk voor stuk 2 moslimouders die lekker staan te roken tijdens de Ramadan en allemaal dus gewoon hun eigen weg gaan. Jij linkt Egyptisch direct aan erg gelovig zijn, maar dat is niet helemaal juist.
    En overigens, waarom wil die gozer perse een maagd-meisje? Is dat omdat hij zelf ook maagd is en het geloof voorschrijft niet voor het huwelijk seks te hebben. Of is het weer zoiets cultureels dat hij geen?afgelikte boterham wil? Ik zie gewoon te vaak gebeuren dat mensen de islam en een cultuur als 1 zien, zowel onder moslims en niet-moslims. Daar heb ik ook bewust gekozen voor een man die niet zoveel waarde hecht aan zijn cultuur.

En overigens hoeft 'streng gelovig' helemaal niet zo vreselijk te zijn, heb liever iemand die weer wat de bedoeling is in het geloof en zo ook weet hoe om te gaan met zoons of dochters als iemand die dit niet weet en z'n kinderen van alles verbied vanuit de cultuur.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat laatste hoeft op zich niet verkeerd te zijn, veel moslims trouwens best snel omdat ze geen verkeerde dingen willen doen zonder getrouwd te zijn (zoals veel contact hebben met iemand van het anderer geslacht die geen familie van je is).

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat is ook weer zo wat je zegt. deze jongen is volgensmij niet echt gelovig... waarom hij een maagd wil? ik heb geen idee.. zijn reden is dat hij een goed meisje wil, dat zijn zn eigen woorden zegt mn zusje.. een meisje die niet eerst al met jan en alleman naar bed is geweest, want dat wil hij niet. zelf heeft hij al enkele relaties achter de rug en heeft gezegd dat als hij binnen een jaar geen meisje heeft dat hij naar egypte gaat en daar gaat trouwen. daar zal er waarschijnlijk wel 1 op hem wachten....;) de vader van mijn zusje is best streng gelovig, al is hij met een nederlandse katholiek getrouwd! mijn zusje mag bijna niks als het om uitgaat draaid, eens een glaasje alcohol hoeft ze echt niet te proberen, varkensvlees lust ze zelf niet, maar dat word daar thuis ook nooit gemaakt of gekocht. hij wil precies weten wat ze doet en waar ze is als ze weggaat (wat ik overigens niet verkeerd vind). hij begint wel wat soepeler te worden omdat het anders erg botst tussen hen. hij begrijpt ook wel nu dat hij niet kan verwachten dat zij net als hem wil leven. dus laat hij het een beetje los en geeft haar ruimte.. en net dan maakt zij misbruik van zijn goedheid en liegt hem voor evenals mijn moeder.

Ik heb zelf nooit echt een band met hem gehad want we lagen elkaar absoluut niet, maar kan wel zeggen dat het een goede lieve man is met veel geduld en geen verkeerde insteek heeft in het gezin. dus heb ik daar respect voor.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hmm hij klinkt nogal arrogant, hoop dat je zusje geen ondoordachte keuzes maakt en nog even wacht met denken aan trouwen. je kunt op die leeftijd zo snel geslingerd zijn van een gozer. sterkte ermee.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je kunt maar een ding doen en dat is de communicatie open houden naar je zusje toe. Luisteren en eventueel adviseren. Doe je dat niet dan kan het zijn dat ze dingen voor je achter gaat houden en ben je verder van huis.

Mij klinkt het ook apart in de oren een jongen die speciaal voor haar alle account,s weg haalt en haar zelfs zijn msn wachtwoord geven ect ect je kan makkelijk dubbele msn namen ect ect er op na houden.

Ze is nu nog 16 je moet haar de kans geven om zelf vraag tekens achter die jongen te zetten. Doe je dat niet dan krijg je weer met mijn eerste advies te maken.

Ze is 16 jong onzeker weet nog niet wat ze wil en is zoekende. Voor zo verder in mee gaan en in grijpen als je denkt dat het echt te ver of gevaarlijk word tot die tijd laat haar 16 zijn.:)

Wat voor cultuur of geloof ze ook heeft het kan nog alle kanten op.

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Is je zusje Moslima?
    Zo niet,dan is de kans wel heeeeeeel groot dat ze zich "moet" bekeren tot de Islam om geaccepteerd te worden en dan is het moeilijk om nog terug te gaan..
    Laat haar maar heel voorzichtig zijn,voor ze het weet is haar leven compleet veranderd.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn zusje is niet echt een moslima... ze draagd bv geen hoofddoek en wil dat ook niet.. verder houd ze zich voor nu aardig aan de "regels".

Ik houd ook zeker een open communicatie met haar en ga er regelmatig even langs om bij te kletsen... we msnen vaak, en ze smst ook veel en logeert hier zo af en toe.... dus dat is het enige wat ik kan doen als zus om een beetje op de hoogte te blijven...

verder hoop ik dat het een ontzettende leuke jongen is die het goed met haar voorheeft en dat ze serieus worden en zij gelukkig is! laat ik dat voorop stellen! ben gewoon een beetje bezorgd om mn zusje... :)

Deel Deze Pagina