Ik ben rond aan het kijken voor dak renovatie.. nu is er iemand geweest die het dak wilde coaten, pannen schoonmaken en dan een coating aanbrengen. Nu lees ik op de ene site dat het heel duurzaam is.. en de ander zegt dat je het niet moet doen, dat het na paar jaar niet meer uitziet etc. wie heeft er ervaringen hiermee? goed en slecht graag
Wij hebben ernaar gekeken, maar 1) dan moest het hele blok het doen, ik vond het geen gezicht als dan alleen ons huis gecoat was 2) het schijnt funest voor je pannen te zijn ... en je dak. Je sluit ze hermetisch (luchtdicht) af. Als er vocht in je pannen zit, dan kan het maar 1 kant op .. naar binnen. Met alle gevolgen van dien. Ik heb me laten vertellen dat een dak toch wel een beetje moet "ademen" omdat de warmte in je huis naar boven stijgt uiteindelijk en dat moet ook weg. Als je het luchtdicht afsluit kan het zijn dat je vocht plekken krijgt op zolder/onder je dak. Dus wij hebben het niet gedaan. Enkel de pannen vervangen die aan vervanging toe waren toen (gelukkig had de buurman nog een hele stapel achter in zijn schuur liggen)
Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen, want as maandag komen ze hier het dak coaten.....Dus hoop maar dat er ook positieve verhalen komen. We hebben wel 25 jaar garantie op het werk.
25 jaar garantie? dat is wel veel.. overal waar ik keek was zon 5 jaar garantie max 10 en over dat luchtdicht afsluiten.. krijg van iedereen informatie dat het ademt..