Pfff... Dilemma!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden!
    Morgenvroeg heb ik een begrafenis en mijn man en zijn vader zouden een auto gaan kijken en ons dochtertje meenemen.
    Nu belde m'n schoonvader net op, dat m'n schoonmoeder wel op wilde passen maar... al sinds dat m'n dochtertje klein is moet ze niet veel van oma hebben. Op schoot -> nee, met haar spelen -> nee.. Ze huilt vaak bij haar.. En nu bood m'n schoonmoeder aan om morgenvroeg als mijn man onze auto moet komen kijken wel op wil passen.. Ik zit hier enorm mee in m'n maag; aan de ene kant misschien wel goed dat ze een keer bij oma komt, maar het idee dat dat zonder ons is zo'n poos..Waarschijnlijk is het voor een uurtje of 2, maar het idee gewoon.. Ik word er erg :( van, maar m'n schoonmoeder red zich er wel mee vinden ze en we willen m'n man wil zijn moeder ook niet altijd voor het hoofd stoten. Let wel, het belang van ons kind staat voorop, maar wat deden jullie in dit geval?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het toch een kans geven.
    Zeker als het maar om 2 uurtjes gaat.

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Gewoon laten oppassen. Dan wennen ze ook weer wat meer aan elkaar ;) Denk dat het onwijs meevalt hoor. Oma doet toch gewoon haar best om leuk te doen met jullie dochter?

Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet echt.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou ook een rot gevoel hebben.. Dat moedergevoel heb je eenmaal als je echt moeder bent ;)
    maar als je schoonmoeder verder lief is, zou ik het wel doen.
    MIsschien als ze alleen zijn dat het wel heel goed gaat?
    Ze zal vast haar best doen en de meeste kinderen zijn vrij snel afgeleid.

Hopelijk gaat het goed, maar snap je gevoel zeker wel...

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik zou het ook een kans geven.Als je schoonmoeder gewoon goed voor haar zorgt en het geen gevaar oplevert, zou ik het ook gewoon den. Als ze alleen met oma is, moet ze wel met oma spelen en wie weet hoe goed dat dan gaat.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik zie het dilemma niet super lief dat sm op wil passen en dankbaar aanvaarden. Tja je kindje zal ooit aan oma moeten wennen hoor en het is maar voor 2 uur niet voor 2 dagen ;), ze heeft haar eigen kind(eren) ook groot gekregen dus dit lukt ook wel.
    Mijn zoontje was als baby zijnde ook bang voor opa en opa was zo gek met hem en zo ineens was het goed en nu zijn ze dikke maatjes ;),

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou haar lekker bij oma laten, grote kans dat zodra jullie 5 minuten de deur uit zijn ze stil is en lekker gaat spelen. Geef het een kans, als je het niet probeert weet je ook niet of het goed gaat, nu geef je het bij voorbaat al geen kans en dat is ook niet eerlijk tegenover je schoonmoeder.

8. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Lastig, ik zou het er erg moeilijk mee hebben als ik niet zeker wist dat mn zoontje zich veilig en prettig voelt.. Maar toch.. Ze is 1,5 jaar, mischien gaat het nu beter dan toen ze jonger was?
    Ik had hetzelfde met de schoonouders, maar zl vind het nu (hij is ook 1,5) niet meer vervelend om er heen te gaan. Je kan het een kans geven?

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Als ze lief voor haar is, zou ik het ook zeker een kans geven.

10. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou het juist een kans geven en niet meegaan in het gedrag van je dochter. Het is toch haar oma?

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou het ook een kans geven. Komt ze bij jullie thuis oppassen? Dan is het ook nog in de vertrouwde omgeving vanje dochter. Dat scheelt ook weer. En het zorgt er denk ik ook voor da je dochter even geen keus heeft waardoor ze misschien wel ontdekt hoe leuk oma is.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik zou het ook een kans geven.

13. knap

knap Niet meer actief

Denk dat jij meer beren op je weg ziet. En dat het uit eindelijk allemaal wel mee gaat vallen.

Neemt je man haar mee om naar opa en oma te gaan en laat hij haar dan achter. Dan ben jij in elk geval al uit de buurt en denk dat het echt wel gaat mee vallen.

Soms heb je van die dingen die je dan toch eens moet uit proberen. En dit is er een van.

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oow ik snap je gevoel helemaal hoor!
    Ik zou het toch wel doen. Gewoon je verstand op nul, proberen je gevoel van je af te zetten.
    Het is immers maar voor 2 uurtjes, en dan zal je zien dat het allemaal mee is gevallen.

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zie het probleem niet? het zijn maar 2 uurtjes..

je moet toch ergens beginnen? als je haar krampachtig weghoud van oma zal ze oma nooit leuk gaan vinden...

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou het ook wel moeilijk vinden maar ik zou het toch een kans geven, zeker als het maar 2 uurtjes is...
    Misschien is je dochtertje wel heel anders als je er zelf niet bij bent en vindt ze het wel leuk bij oma.. Hoop het iig voor je en voor oma natuurlijk ook!

17. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt meiden!
    Morgen brengen we ons dochtertje idd naar oma!
    We zullen zien hoe het gaat!

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je hebt juist kans dat het gewoon goed gaat als jullie uit zicht zijn.. Klinkt misschien lullig, maar zo gaat dat heel vaak. Zolang papa en/of mama in de buurt zijn, piepen kinderen veel sneller, dan wanneer ze alleen met de andere persoon zijn. Je schoonmoeder heeft je man grootgebracht, dus ze weet vast wat ze moet doen. Ik hoop voor haar dat deze uurtjes een omslag betekenen. Lijkt me heel rot voor een oma als de band niet lekker op gang wil komen met je kleinkind. Op deze manier krijgen ze beiden een kans..

19. knap

knap Niet meer actief

Vraag me nu wel af hoe het gegaan is.

Dus bij deze hoe is het gegaan???

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik ook haha

Deel Deze Pagina