terug van de dokter!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline84, Jun 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    nou net naar de dokter geweest... die zei dat je niet op zwangerschap kon testen???(bloedtest) alleen wel op de bezinking, maar die kan bij zoveel dingen hoger zijn... Bah weer iets waar ik niks aan heb :( maar ja ik heb wel een groot bloedonderzoek gehad op de verschijnselen die ik heb... dan maar hopen dat er niks ernstigs is :( misschien heb ik morgen al de uitslag en anders maandag.... ben wel heel benieuwd!!! als ik eind van deze maand nog niet ongi ben dan moet ik terug komen bij de HA... nou jullie zijn weer op de hoogte...

Dikke kus Caroline[/b]

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oei dat ben ik eens benieuwd!!
    Waarom doe je dan niet alvast een urine-test? (misschien heb je dat al ergens uitgelegd, maar heb ik dat gemist)

3. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Je kan wel degelijk in je bloed de hormoonspiegel HCG bepalen.
    Dat doen de bij de VK praktijk ook.

4. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    sweetangel100: ik heb dus al 2 cbtesten gedaan maar allebei negatief...

jantien: weet jij hoe het kan waarom de dok er nog nooit van gehoord heeft??? of moet ik gewoon een vk praktijk belllen of moet dat op voorschrift van de arts???

Het is toch vaag dat ik zo lang over tijd ben en niks uit de urine-testen komt???

kus caroline

5. sweetangel100

Dat is inderdaad vaag. Als je zwanger zou zijn zouden die testen toch ook wat aan moeten geven?
    Ik hoop voor je dat je zwanger bent en dat er niets anders aan de hand is...
    Volgens mij kan je de VK alleen bellen met verwijskaart van de HA, maar dat weet ik ook niet zeker... Ik weet ook niet of ze HCG in het bloed kunnen vinden, maar ik dacht het ook van wel!

6. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    OOOEEEHHH dat weet ik niet.
    Je zou wel een vk praktijk bij jou in de buurt kunnen bellen met de vraag wat je kunt doen.

Wanneer ben je met de pil gestopt (als je al ooit bent begonnen)?
    Is je cyclus altijd stabiel geweest?
    Ben je heftig aan het lijnen geweest?
    Heb je veel stress?

Dit kunnen dingetjes zijn die kunnen zorgen voor een verstoorde cyclus.

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    raar ik dacht dat ze ook via bloed konden testen?? maar de dokter zal het wel beter weten

8. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    nou 2 jaar geleden was ik al met de pil gestopt omdat ik daar niet tegen kon dus daar ligt het niet aan... mijn cyclus is altijd stabiel en ik heb geen stress... nou ja lijnen hoeft niet en heb ik ook nooit gedaan want ik ben al slank van mijzelf... nou ja in ieder geval bedankt voor de tip...ik zal wel een vk praktijk bellen om te vragen wat ik moet doen... ik snap er echt helemaal niks meer van maar ja niks aan te doen... ik hoop iig dat alles goed komt!

xxxjes Caroline

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    humz ..raar dat ze dat niet kunnen ... mijn gyn. belde me net op met een dikke felicitatie na hcg bloeduitslag ;)

10. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    tja ik snap het ook echt niet :( een arts moet dat toch weten??? ik vind het dan wel slecht hoor van zo'n arts maar ja niks aan te doen... kwam er bij jou ook niks uit de urinetesten asjuh???

xxxjes caroline

11. sweetangel100

Haha dan is het dus inderdaad heel raar. Ik wist het al niet meer zeker. Proficiat Asjuh!
    Caroline: bel anders je HA eens op en zeg dat je gehoord hebt dat je HCG wel aan de hand van bloed kunt zien! Is toch een beetje vreemd...

12. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    sweetangel: ja ik bel morgen gelijk maar even met het telefonisch spreekuur... want het blijft raar en heel erg vaag vind je niet???

ik was in staat om net nog een test te kopen maar ja dat wordt iedere keer zo duur he!!! daar wacht ik dus nog maar een weekje mee...

liefs caroline

13. sweetangel100

Bestel de tests anders op internet, meestal een stuk goedkoper, daar bestelde ik ze ook altijd. Duurt wel een paar dagen, maar als je nu een weekje wacht voordat je weer een dure test koopt, is het toch hetzelfde :)

Ik zou zeker nog eens terugbellen, het is heel erg vaag!

Succes ermee en laat ons ook wat weten!

14. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    waar op internet kan ik die testen bestellen dan??? ik laat het zeker weten hoe of wat... en morgen bel ik die arts maar weer dus.... voor de hcg test... bah wat stom dat ze dat niet wist zeg!! voelde me daar nogal lullig omdat het net leek of ik onzin aan het uitkramen was... nou ja niks aan te doen...

kus caroline

15. sweetangel100

Ik bestelde ze altijd hier :
    http://www.zwangerschapstest.nu/
    Zijn heel snel in huis!!
    Ja, kan me voorstellen dat je je dan rot voelt. Ook vreemd dat een arts net doet alsof het niet kan. Of misschien wist ze het niet, maar dan is het toch niet echt een goede arts.....

16. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    ze zei tegen mij dat ze er nog nooit van gehoord had en lachte een beetje... net of ik gek was ofzo...

dat is gewoon niet leuk om zo behandeld te worden... bedankt voor het adres ik zal ff kijken

kus caroline

17. sweetangel100

Nee dat is inderdaad niet leuk!
    Succes ermee!

18. Julia24

Julia24 Niet meer actief

Jeetje nou lekker belachelijk!

Mijn dokter is ook zo... wilde ook geen bloed prikken want ze vond dat een urinetest wel genoeg was... die was negatief dus niet zwanger...

Ik ga volgende week maar weer eens langs... want ik sla nu al de 2e cyclus over..

19. sweetangel100

Wat is dat toch met die huisartsen?? Ja, een bloedonderzoek is duur, maar dat gaat toch van onze eigen no-claim af?? Merken hun toch niks van... Echt vreemd, mijn HA doet nooit moeilijk als ik zoiets vraag, daar heb ik echt geluk mee als ik dit allemaal zo hoor...

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja idd vreemd.. gewoon 1 simpel loedtestje en je weet het.... je kan namelijk wel het hcg geahlte zien wat het hormoon gehalte is al sdat meer is als 5 ben je zwanger heel makkelijk.... als je zwangerschapstest positief is testen ze dat meestal bij de vk nog een keer... met een bloedtest.. dus vin dhet erg vreemd ik zou gewoon net zolang blijven zeuren totdat je er 1 krijgt je hebt toch zeker recht op om te weten wat er in je eigen lichaam gebeurt

Share This Page