Aargh ik word dik. Logisch zul je zeggen, je bent zwanger. Máár ik word op de verkeerde plaatsen dik. Dikke billen, dikke bovenarmen en een plofkop. Ik baal er verschrikkelijk van. Ik zou zo graag 'mooi' zwanger willen zijn en ben nu al bezig met het eventuele afvallen ná de bevalling. Veel vrouwen zullen zeggen waar maak je je druk om. Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten, vele zullen graag met me willen ruilen alleen om het feit dat ik zwanger ben, maar ik zit er écht heel erg mee. Ik was nét 10 kilo afgevallen en volgens mij zit het er ruimschoots weer aan. Zelfs manlief erkende dat ik 'voller' word. De weegschaal mijd ik, bang voor de getallen Is er iets te doen om iets minder aan te komen? Ik weet dat je niet mag lijnen en ben dit ook niet van plan, maar op deze manier word ik heel verdrietig. Liefs
Ik ben tijdens mijn zw 35 kilo aangekomen, en ik ben er ruim een jaar mee bezig geweest om het eraf te krijgen, nu 40 kilo kwijt. Zelf had ik zw diabetes en spoot insuline. Belangrijk is dat je gezonde voeding eet, regelmatig eet, een blijft bewegen. Als je dat doet, zal het allemaal wel mee vallen na de bevalling en zal je alles snel kwijt raken. Je gaat ook vocht vasthouden wat je gezicht oa dikker gaat maken.
Tja.. Hoort er nou eenmaal bij he Komt allemaal goed! Het is het achteraf ruimschoots waard. Zelfs als het er niet allemaal meer af gaat..
Als je makkelijk aankomt nu, zou ik zeker wel opletten op wat je eet. Gewoon goed blijven eten en ook gezond, maar geen chips en snoep naar binnen werken want dat komt er nu dubbel zo hard aan.. Maar dat snap je vast zelf
Lieve schat maak je niet te veel zorgen. Je lichaam regeld dit zelf. Als jij je niet volpropt met taart koek chips en vette troep komt het straks allemaal weer goed. Bij de eerste ben ik ruim 30 kilo aangekomen ben een jaar bezig geweest het eraf te krijgen. De tweede 25 kilo eraan en na 2 dagen had ik m'n eigen broeken weer aan. Dat was heel veel vocht. Nu ben ik 16 kilo aangekomen. En ben van het begin af aan al aan het bedenken wat voor diëten ik vanaf januari zal gaan doen. Laat het los en geniet. Aankomen gebeurd toch. Houd je echt niet tegen. Eet gezond en normaal en dan krijg je het er wel weer af
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt helaas... ik ben van mezelf niet slank en moet er alles aan doen om niet dik te worden. Dat is me altijd gelukt. Ik was ook altijd bezig met lijnen en eten en heb altijd een platte buik gehad en een echt zandloperfiguur, was ik ook altijd erg trots op. En nu krijg ik ook echt een buik en dat vind ik erg lastig. Ik ben dus ook al bezig met; als die kleine er straks is ga ik weer 4x per week hardlopen en hard lijnen.... niet fijn als je zo denkt en ik weet dat je je er overheen moet zetten maar het is zoooo lastig.. Geen tips vanuit hier dus, alleen een dikke sterkte ermee, leef met je mee en weet wat je voelt...
Late reactie maar bedankt voor júllie reacties! Het blíjft maar in mijn hoofd spoken, ik voel me een gestrandde zeekoe maar ben vooral bang dat ik zo blijf. Ik voel me het prettigst als ik slank ben (ook vanwege een chronische aandoening). Uiteraard heb ik het voor mijn kindje over, maar ik voel me er erg rot bij. Hormonsters Als ik mensen vertel inmiddels al zo'n 10 kilo aangekomen te zijn kijken ze me verbaasd aan en vragen waar het zit. Nou de weegschaal liegt niet! ooh als het er maar weer af gaat, snif
Oh en normaal gesproken kom ik niet makkelijk aan. Ik had altijd een constant gewicht van 73 kilo (ben redelijk lang) en was door een pnd na de bevalling afgevallen tot 63 kilo. Voelde me daar erg prettig bij. Heb het besproken met de huisarts en die gaf aan dat het eind gewicht van mijn vorige zwangerschap (85 kilo) een mooi gewicht zou zijn, maar dat ben ik écht niet van plan
Ik herken het ook! Nu ben ik nu nog niks aangekomen hoor maar ik ben ook net bijna 11 kilo kwijt en hoop dat ik niet al te veel ga aankomen. Kijk, als het zo is dan is het zo, ik ga niet lijnen oid maar ik zal nu wel iets minder gaan snoepen dan bij de vorige 2
gewoon gezond blijven eten...niet er tegenaan vreten dan komt alles naderhand wel goed... ben zelf 30kilo aangekomen en was er binnen 3 mnd na bevalling bijna allemaal alweer af, vanzelf. En ik had ook een plofkop en huge achterwerk...
Gestrande zeekoe... yep zo voel ik me ook. Ik kijk graag eventjes naar mn blote buik en geniet daar dan ook even van maar al heel snel baal ik van alles wat er nog bij gekomen is! Ik ben gewoon dikker van mn enkels tot aan mijn kruin met uitschieters op dijen en bovenarmen. Grrr zelfs mn rug is dikker geworden. Normaal met eten en genieten van het bedenken van trainingsschema's om straks weer af te vallen.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap 19kilo aangekomen. Heb ook flink gegeten moet ik eerlijk zeggen. Ik had wel echt een mooie zwangere buik maar ik heb een behoorlijke kont en heupen en niet te vergeten enorme bovenbenen gekregen. Bovendien hield ik heel veel vocht vast waardoor ook mijn kuiten dikker zijn geworden en ik dus ook een hoop striemen op mijn benen en kuiten heb. Nu 6 weken na de bevalling ben ik 11kg kwijt. Maar ik draag nog steeds maatje 40/42 in mijn broeken, en s/m in mijn shirts. Terwijl ik altijd maatje 34/36 en xs droeg.
Ik ben nu bijna 27 weken en ik denk 11 kilo aangekomen. Ja, het is jammer en ik voel me enorm dik. Maar ik heb het ervoor over. Na de bevalling zien we wel weer. Mijn hele leven schommel ik met mijn gewicht en de laatste jaren heb ik het meer geaccepteerd. Wat je nu kan doen is bewegen en gezond eten. Meer niet.
Hier een aangespoelde walrus... Terwijl de Weegschaal aangeeft dat er 'maar' 9 kilo bij is, ziet het eruit als 20 kilo. Ik was voor mijn zwangerschap al te zwaar, en dan ook nog rondom zwanger zijn is inderdaad niet bevorderlijk voor je hormonsters. Ik roep wel dat ik nog nooit zo'n strakke buik heb gehad... Maar intussen vind ik het helemaal niks. Maar we hebben het allemaal over voor onze buikbewoners toch?!
Het hoort er gewoon bij, als je een mooi en gezond kindje wil, moet je er iets voor over hebben. Het enige wat je eraan kan doen is normaal eten, niet teveel en zeker niet te weinig. Je lichaam is heel hard voor je aan het werk, de kilo's moet je maar even voor lief nemen. Je hebt er toch geen invloed op verder. En dan straks maar even flink sporten!