Ovulatietesten en onregelmatig werken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door L83, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,
    Wilde na mijn volgende menstruatie graag oulatietesten gaan gebruiken, weet ik meteen of ik wel of geen eisprong heb ivm lange cyclus.
    Nu heb ik ze besteld bij Mat-Care (ovulatiestrips), en las ik ik de bijsluiter dat je ze elke dan rond dezelfde tijd moet doen, en dat het niet met ochtendurine mag.
    Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten, of mag je er ook van afwijken?
    Ik werk in de zorg met wisselende diensten, op mijn werk heb ik niet echt pauzes (we eten mee met de bewoners), dus ik kan niet zomaar 10/ 15 min weg om test te gaan doen, daarnaast moet ik hem waarschijnlijk best lang gebruiken om zeker te weten dat ik eisprog niet mis (heb cyclus van 30 dagen gehad, een van 43 en zit nu op dag 39 en nog niet ongi).
    Wie heeft er tips of adviezen? Alvast bedankt voor de reactie

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    testen smorgens als je je bed uitstapt.
    maar waarom neem je geen thermometer, stuk goedkoper en werkt precies het zelfde.

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    @sonja,
    maar als je test als je uit bed stapt dan gebruik je toch ochtend urine?
    Kan dat dan geen kwaad wat uitslag betreft, stond er zo duidelijk in dat je die niet moet gebruiken :(
    Tempen is idd ook wel een idee, maar dacht met ovulatietest heb ik 2 in een, weet ik meteen wanneer ik meest vruchtbaar ben, en met tempen alleen weet ik alleen wanneer eisprong is geweest.
    Lastig allemaal.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je mag hem niet met ochtendurine doen, want LH (dat meet die test) dat synthetiseert 's nachts, dus zal hij met ochtendurine nooit positief aangeven. En je hoeft geen kwartier weg hoor. JE plast eroverheen en stopt hem stiekem in je tas. En dan kijk je 10 minuutjes later wat de uitslag is. Wel belangrijk dat je hem elke dag ongeveer op dezelfde tijd doet zodat je niet per ongeluk je ei mist. Maar als dat niet lukt, kun je ook een keer 2 keer per dag testen, bijv. 's ochtends en 's avonds weer. Niet meer dan 24 uur tussen laten zitten in ieder geval.

Succes, ik ben heel blij met ovu-testen, ik hoop jij ook!

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik deed het ook gewoon op mijn werk hoor!

Men neme;

- 1 plastic bekertje
    - 1 ovulatietest

U gaat naar het toilet, plast in het bekertje, stopt de ovulatietest tot 'max' in uw urine, stopt de test in uw zak en inderdaad.. Binnen een kwartiertje resultaat! :D ;) Vergeet niet het plastic bekertje weg te gooien na gebruik, staat zo raar zo'n plastic bekertje op het toilet ;)

Succes meissie!

6. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

sluit me aan bij de rest,. Ik werk ook in de zorg met late diensten. een andere tip die bij mij werkt, na je avonddienst. Dan vanaf half acht niet drinken en bij thuiskomst testen

7. Ik werk zelf ook in wisselende diensten en heb het wel steeds thuis gedaan. Steeds rond 15 uur (op een vrije dag). Net voor ik naar het werk ging om 14 uur bij een late dienst, en na een vroege dienst rond 16 uur... dan mis je je ei ook niet hoor!

Succes ermee!

8. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Bedankt voor jullie anwoorden, ik denk dat ik het advies van jelske maar ga volgen, het zou bij mij dan tussen half 2 en 4 uur zijn, heb maar heel af en toe een gewone dagdienst, en dan kan ik idd snel de test doen en hem stiekum in m'n tas stoppen hihi :)
    Voor nu ben ik eerst op volgende ongi aan het wachten, vorige keer kwam het na 43 dagen dus hoop dit keer niet langer :(

Deel Deze Pagina