Hoe verder?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vennetje, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara is bijna 6 maanden. Op het moment krijgt ze nog volledig BV en we zijn gisteren begonnen met een groentehapje proeven.

Sinds ik weer werk is de melk overdag (en nu ook 's nachts) sterk teruggelopen. Ik kolfde 3 keer per dag ('s ochtends voor het werk = 1 voeding en 2 keer op het werk = samen ook 1 voeding). Dit was een paar weken genoeg, maar de melk ik de afgelopen anderhalve week sterk teruggelopen, tot ik uiteindelijk met evenveel kolven nog maar iets meer dan 1 voeding bij elkaar kreeg.
    Ik heb dus besloten overdag te gaan afbouwen en nog zo lang mogelijk 's ochtends en 's avonds BV te blijven geven (als ik thuis ben geen probleem, dan is er meer dan genoeg...). Ik heb waarschijnlijk nog genoeg voorraad om de 6 maanden met volledig BV vol te maken.

Vanaf 6 maanden ga ik dus echt stoppen met kolven. Maar met 6 maanden moet ze ook andere voeding krijgen. Hoeveel KV (opvolgmelk?) moet ze dan nog krijgen naast de BV (dus 1 keer BV ochtend en 2 keer 's avonds)? En wat voor ander eten (groente- fruithapjes?)?
    Hoe moet ik dit aanpakken; hoe zet ik dit om in een schema? :(: :(: :(:

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer dat het kolven op het werk niet perfect loopt. In principe hoef je na 6 maanden niet echt meer af te bouwen naar kunstvoeding.
    Als je op je werk blijft kolven en die melk gewoon blijft geven en verder op momenten dat je bij je kind bent gewoon op verzoek voedt, dan hoef je geen kv te kopen.

Als je kindje geen verhoogd allergierisico loopt kun je na 6 maanden ook overdag wat yoghurt laten geven. Als je dan ook de groente/fruit en wat je nog kolft overdag laat geven, dan kom je wel uit hoor!

De terugloop in het kolven kan ook tijdelijk zijn, omdat je het wat drukker op je werk hebt gekregen of omdat je cyclus er aan zit te komen.

Deel Deze Pagina