Kat op het dak..

Discussie in 'De lounge' gestart door Omelet, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onze kat klimt steeds op het dak van de garage van de buren. Ze kiest steeds een andere garage uit, en gaat dan heel hard zitten miauwen omdat ze er niet af durft (echt door merg en been). We hebben haar al eens een nacht laten zitten maar ze verrekt geen spier. Het stomme is dat ze er dus wel op komt.. en de schutting is misschien 30 cm naar beneden en dat lukt haar echt wel.

Maar goed gevolg is dat we inmiddels drie keer per week met een ladder door de wijk lopen, en we hebben het wel gehad. Besloten haar voorlopig dus maar even te laten zitten, maar ja nu maken we ons natuurlijk zorgen omdat het zulk slecht weer wordt.. maar het is al maanden aan de gang en het kan zo echt niet langer (zeker niet als we een kleine hebben). In onze schuur is een warm plekje met warme dekentjes dus daar kan ze wel terecht,

Ze kan niet binnen want ze is niet zindelijk, en in de tuin houden is niet gelukt (loopt dwars door stroomdraad).
    Iemand nog een goude tip of anders bemoedigende woorden dat we geen dierenbeulen zijn..

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pak een pvc buis, doe er een draad doorheen en span em boven de schutting. gaan ze niet overheen want zodra ze erop willen gaat dat ding draaien en komen ze er niet overheen.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zit ze nu nog steeds op dat dak? Hoe lang al dan? Wel heel zielig!!
    Apart dit gedrag... Soort van aandacht vragen misschien?
    Maar kan me voorstellen hoor dat het voor jullie lastig is en dat je met de handen in het haar zit momenteel.

Hoe kan het dat ze nog niet zindelijk is?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben even benieuwd hoe het met je katje gaat...

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zit nog steeds op het dak.. Ze ziet er nog goed uit, droog in ieder geval. Baal er wel van hoor.. zit iedere keer naar buiten te kijken of ze er al aankomt. Vanavond of morgenochtend halen we haar er vanaf als ze dan zelf nog niet gekomen is.
    Heb even opgezocht welke temperaturen verantwoordelijk zijn omdat het nu ook zo koud is 's nachts. Die zijn allemaal nog niet zo'n probleem maar morgen moet ze echt wat eten dus dan toch maar zelf het dak (wéér) op..

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    niet om t een of ander, maar ik had haar er allang vanaf gehaald.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ze zit 3 keer per week op het dak, ergens houdt het op. Kan me voorstellen dat je er anders over denkt trouwens, het is ook uberzielig.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe lang zit die kat nu al op het dak dan, meer dan 2 dagen?
    Zeggen die buren er niks van dan? Ik vind het persoonlijk echt te lang, ook al snap ik dat je flauw wordt van het helpen.
    Alleen gaat je kat er echt niet meer af komen hoor, anders had ze het al gedaan.

Misschien toch maar binnen houden, en zindelijk maken kan toch alsnog?

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De buren worden gek van het feit dat ze steeds het dak op kllimt ;) Vriend is zo thuis (tijdje weggeweest) dus die gaat het dak zo op (kan het ook niet zelf). :)

10. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Dus de kat heeft 2 nachten op het dak gezeten zonder eten? Dierenbeul. Een kat moet iedere dag eten anders gaat zijn lever naar de knoppen en gaat ze dood, maar ja dan is het probleem opgelost of niet????
    Ik hoop voor de kat dat ie geen blaasontsteking op heeft gelopen, ach ja is toch al onzindelijk.

11. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Jemig, naarmate ik er verder over nadenk word ik alleen maar bozer, breng het beestje naar het asiel, daar heeft ze het in ieder geval beter als bij jullie!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

kunnen we ook nogt normaal doen hier of niet?

hier hebben we ook z'n kat gehad en die kwam echt niet maar meneer zat wel boven op het huis minimaal 2 a 3 keer per week.

het in dat mijn vent bij de brandweer zat anders hadden ze hem ook laten zitten hoor (ik hoefde niet te bellen daarheen). 1 keer kan 2 keer ook maar 3 keer in de week? ja dan komen ze kun je hetzelf betalen.

en ja wij hebben hem ook laten zitten bijna 3 dagen zelfs!! en hij kwam wel hoor want hij had honger (gek he) de dierenarts wist ook niet wat er anders nog een gedaan kon worden en die zei laat hem maar zitten.dus ik ben een dierenbeul. 6 honden in huis 2 katten. en ik ben een dierenbeul

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

een kat kan best wel een paar dagen zonder eten, vaak komen ze toch wel naar beneden als ze honger hebben

(mijn hond eet soms een week niet, doet ie zelf dat terwijl er 24 uur per dag eten staat)

14. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Jemig wat een domme antwoorden hier over dierenbeul bladibla...... *gaap*

Ja, dus dan ga je een vrouw die 34 weken zwanger is met een ladder door de wijk laten lopen en een kat van het dak afhalen. NOT!
    JuJu schrijft toch dat haar vriend weg is geweest en straks weer thuis is, en daarnaast dat de kat er prima uit ziet!
    3x in de week de buurman moeten vragen gaat ook niet. en een kat kan rustig een paar dagen zonder eten. soms zie ik mijn kat ook een week niet!

Ik had hem/haar er ook een nachtje laten zitten. Hier ook vaak genoeg het probleem dat mijn kat op een dak klimt en luid zit te miauwen (aandacht!) maar ze kan er echt wel af!! Al doet ze heel moeilijk...

Feit is, als die kat er zelf op kan komen, kan hij er ook wel af hoor!
    2m naar beneden springen is voor een kat echt niks. Of ze er zin in hebben is een ander verhaal.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wow :) Gisteren heeft vriend haar van het dak gehaald. Gaat prima met het beestje, ze had wel honger (niet zo gek natuurlijk) maar haalde binnen een half uur al haar eerste kattenkwaad uit :) Een kat kan zo'n 2 weken zonder eten maar na 3 dagen kunnen de nieren gaan reageren. Daarom hebben we haar niet langer laten zitten. En een kat die gewend is om buiten te lopen die heeft een dikke vacht en kan tot -10 makkelijk hebben (behalve bij neerslag, maar dat was er niet).

Die opmerking over dierenbeul voel ik me echt totaal niet over aangesproken overigens :) Ben gek op mijn beessies maar ben geen Sinterklaas die over de daken heenhuppeld (en zeker niet met mijn dikke buik nee ;))

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina