Ben de draad kwijt...help?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meryl, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik voed mijn dochtertje (overdags) in principe iedere 3 uur (120 cc sinds de kraamhulp weg is). 's Nachts laat ik haar nu zelf komen, het verschilt, maar meestal komt ze rond de 4/5 uur (soms een uitschieter van 6).
    Volgens het Nutrilon pak zou ze volgens haar gewicht (nu: 4400 gram) aan 150 cc moeten zitten. Dit dus gisteren uitgeprobeerd (ik dacht dan kunnen we misschien 1x in de 4 uur gaan voeden), maar dit is echt nog teveel voor haar volgens mij. Het kwam er vanmorgen ook bijna allemaal uit :x

Ik weet even niet meer hoe of wat. Mijn moeder zegt 'gewoon voeden op verzoek..ook al zit er meer dan 3/4 uur tussen en laten slapen'....ik weet het even niet meer....en mijn gevoel laat me even in de steek over wat nu goed is of niet..Help?

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik denk dat je moeder gelijk heeft en dat je goed moet kijken naar je kindje. Wij hebben dat ook gedaan en toen onze dochter een week of 5 was sliep ze zelf langer door overdag en zijn we over gegaan op 5 flessen ipv 6. Maar wel van 120 ml, 150 ml was echt nog teveel. Dat kreeg ze pas toen ze 2 maanden was.
    Wij voeden in principe ook op verzoek maar houden wel een schema aan, zo zaten wij toen ze ruim een maand was op het volgende schema:
    7 - 11 - 15 - 19 - 22.30 en een nachtfles ergens tussen 3 en 5 uur als ze zelf kwam.
    Wij hielden een marge aan van een uur, dus soms kreeg ze bijv. om 10.30 een fles en soms pas om 11.45.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Gewoon doen zoals je nu doet hoor.
    Als ze hier voldoende aan heeft is t goed, die 150 is geen moeten maar mogen!
    Ik laat Tim ook gewoon slapen, hij komt we wanneer die honger heeft.
    Vandaag zeiden ze op t cb ook; gewoon doen wat je gevoel zegt. Zolang ze snachts maar niet meer als 8 tussen 2 voedingen inzit en ze niet over het max aan ml gaan

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thnx meiden voor jullie reacties...

Ik moet meer naar mijn meisje 'luisteren', ieder kind is natuurlijk weer uniek.

Nog even een vraagje;
    Wat doen jullie bijvoorbeeld als je kindje 2 uur na de voeding wakker wordt en begint te huilen? Ga je dan kijken of hij/zij honger heeft? Of laat je er wel minimaal 3 uur tussen zitten?
    Soms vind ik het lastig om uit te vissen waarom ze nu huilt zeg maar....

5. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik gaf geen flesje als ze na 2 uur begon te huilen. Vaak wilde mijn dochtertje dan gewoon gezellig even uit bed. Zij sliep op die leeftijd eigenlijk nooit van voeding tot voeding.
    Het is nu allemaal nog even zoeken maar je zult zien dat als je een paar weken verder bent je de huiltjes weet te herkennen en op je gevoel durft te vertrouwen! Heeft bij mij ook een tijdje geduurd, maar het wordt echt makkelijker!

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    probeer op de dag idd het ritme van 3 uur aan te houden, met uitschieters naar 4 uur want daar wil je (moet je) uiteindelijk naar toe. Niet meer dan 5 uur tussen de flessen laten zitten overdag.
    het kan zijn dat als je kindje vaker na 2 uur 'komt' je de flessen moet gaan ophogen.
    als je kindje na 2 uur huilt en je pakt haar op en ze is stil voor 10 minuten.., dan is het geen honger. Blijft ze wel huilen, dan is het honger. Ze is nog zo jong...t is dan nog echt even zoeken naar een ritme.
    houdt er wel rekening mee, ze zijn niet allemaal in een ritme te duwen....en als je denkt een ritme te hebben dan is het misschien na een paar dagen weer helemaal anders. Bij ons heeft t erg gerommeld a.d.v t tijdstip van de nachtvoeding. Ene keer 03:00 u, andere keer 04:30 of 05:30uu....zo zag elke dag er dus ook anders uit. Soms ene dag 5 flessen, andere dag weer 6....neem t zoals het komt...en als t soms wat beter uitkomt ivm tijdstip laatste fles, dan geef je de fles gewoon lekker wat eerder...

het kan zijn dat ze 's avonds gaan clusteren, dus dat ze eerder de fles willen. Dat kan idd 2 u zijn, ik zal proberen er minstens 2,5 u tussen te laten zitten.
    ons zoontje is nu 3mnd en wil de fles van 19:00 u ook al om 18:00 uur..die krijgt hij dan ook, drinkt hem gulzig leeg en hij wil daarna slapen. Dus ja, waarom zou ik dan rekken naar 19:00?

kan je er wat mee?

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Jazeker, thanks!

Fijn te lezen! :) Het is allemaal nog zo nieuw...en vandaag sloegen opeens mega vraagtekens toe!! ;)

Deel Deze Pagina