Ben de nachten zat !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hippo89, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Oké, nu toch maar een topic openen,

Ik heb een dochter die is vandaag 1 jaar geworden, sinds 3 maanden heeft ze geen fles meer, ze wil gewoon niet meer, in de ochtend en avond krijgt ze nog wel pap. Sinds ze geen fles meer drinkt slaapt ze de nachten echt heel slecht !

Eerst dachten we tandjes, ze was wakker van 2 tot 6 in de nacht, dit duurde 5 weken, daarna had ze griep, ook de hele nacht wakker, oké nou prima kan het meisje niets aan doen dus opnieuw troosten en weer in bed leggen, daarna weer tandjes,dit duurde 3 weken, en nu is er helemaal niets aan de Hand volgens ons maar ze slaapt nog steeds de nacht niet !
    ( ze sliep daarvoor bijna elke nacht van 19.00 tot 07.30)

Ze word om 12 uur wakker, recht leggen is dan voldoende, dan begint ze om 1 uur te krijsen, Ze wi geen fles, ze wil ook bij ons in bed, want inmiddels ben ik zover dat als ze bij ons in bed wel geslapen had ze elke nacht maar lekker tussen ons in mocht liggen, maar dan krijst ze dus net zo hard, rond half 5 valt ze eindelijk in slaap en word dan tussen half 6 en 6 weer wakker,

Ze blijft dan wakker tot half 12, maar dan moet ik beginnen met lopen om de kinderen van school te halen dus "samen slapen" zit er niet in dan slaapt ze tot ongeveer half 2/2 uur en is weer wakker tot 19.00/19.30

Het begint op te breken ! Ik slaap zelf amper 3 uurtjes per nacht en overdag bij tanken kan dus niet omdat ik nog 2 kindjes heb en een huishouden

Wie heeft de gouden tip ?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft ze geen verlatingsangst? Ik begrijp dat ze van 1 tot 5 uur s nachts huilt? Met 1 jaar kan je dan moeilijk zeggen dat er niets aan de hand is....

Ziek zijn hakt erin bij een kind en ze kan daar best nog last van hebben. Ik zou het samen slapen ook niet zomaar cold turkey stoppen, maar heel rustig afbouwen. Leg een matras op haar kamer en slaap samen, wissel de nachten af met je man.

Hoeveel eet ze overdag? En wat krijgt ze te drinken en waarin (open beker, rietjesbeker, etc)?

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Gefeliciteerd met je dochter!
    Wat heftig ik kan me voorstellen dat dit je opbreekt.
    Ligt de avondpap haar niet te zwaar op de maag?
    Verder zou ik haar toch laten huilen en dan de minuten regel toepassen.
    Eerst om de 5 minuten troosten, daarna 10 minuten, vervolgens 20 minuten (dit redt je meestal niet eens want waarschijnlijk slaapt ze dan al).
    In bedje laten, en niets tegen haar zeggen alleen kalmeren en over haar buikje en hoofdje aaien, kamertje donker houden, want ze moet weten dat het nacht is.
    Naar mijn idee is ze hier nu al wel oud genoeg voor.
    Het is even pittig en doorzetten maar ik denk dat het wel gaat helpen.
    Het zou toch wel fijn zijn voor jullie allemaal als ze weer lekker in haar eigen bedje gaat slapen.
    Fijne dag vandaag!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Zover zijn we inmiddels al dat we alleen even oppakken snotneus schoonmaken want van het gekrijs en gehuil hangen de snottebellen in de mond en haar weer wegleggen langste dat we weggebleven zijn is 15 minuten minuten.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Misschien pap geven voor het slapen gaan??
    Wat vervelend ( zacht uitgedrukt), kan me voorstellen dat het opbreekt.
    Heeft ze geen last van haar oortjes? Anders misschien zodra ze wakker wordt een zetpil geven en bed iets schuin zetten.
    En even langs de ha, heb begrepen dat veel kindjes last van hun oren hebben.
    Heel veel sterkte!

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja inprincipe zou je zeggen dat we IETS moet wezen, maar we hebben werkelijk geen idee wat !

Ochtend eet ze pap
    Om 09.00 uur banaan peer of appel
    11.00 een boterham
    Rond 15.00 een baby liga of soepstengel
    Rond 17.00 eet ze met de pot mee
    En voor het slapen gaan krijgt ze pap of een bakje yoghurt

7. Niekepiek

Achgossie.
    Ik zou doen wat je moedergevoel je ingeeft.
    Ik denk niet dat er echt een goudentip is.
    Wij hebben hier ook fases gehad, vreselijk vermoeiend maar het gaat vanzelf weer over.
    Berusting is de beste manier.
    Probeer zelf zo vroeg mogelijk je eigen bed in te gaan zodat je toch wat slaap kunt pakken.
    Heb je een partner?
    Want misschien kunnen jullie gaan shiften?
    En anders haar een keer een nachtje laten logeren zodat je bij kunt tanken?
    Heb je al een nachtlampje gebruikt?

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Pap voor het slapen gaan krijgt ze 9/10 keer al

Oortjes hebben we ook aan zitten denken ze grijpt af en toe wel naar oortjes maar dit doet ze ook als ze moe is, en 3 maanden lang last van de oortjes... Kan dat wel ?

9. Niekepiek

Ik zou de avond pap afschaffen en gewoon na het eten een toetje geven.
    En inderdaad de oortjes laten checken!
    Kan goed zijn dat ze daar last van heeft, zeker als ze hier al eerder last van heeft gehad.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ons huis is heel gehorig, ik slaap met oordoppen in en hoor haar nog krijsen als mijn man beneden is met haar, gelukkig slapen de andere twee er goed om door,

Mijn moeder heeft van de week aangeboden haar een nachtje te nemen en daar ga ik denk ik gebruik van maken, heb de kinderen nog nooit onder de 2,5 jaar weggedaan, de andere twee pas rond 2,5 jaar omdat ze er zelf om vroegen vind het dus wel een beetje lastig, zeker omdat ik weet dat ze de hele nacht zal krijsen en mijn moeder daar dus mee zit

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zit ze dan niet te lang zonder eten ? Dat zou betekenen dat ze rond half 6 yoghurt ofzo krijgt en dus van 17.30 tot de ochtend niets heeft..

De andere twee zaten tot 15 maand wel aan de pap in de avond

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oortjes kunnen zeker lang opspelen als er niets aan gedaan wordt!
    De HA of KA kan ook niet alle problemen opsporen met hun apparatuur.

Ik zou zelf niet aanmodderen maar zoeken naar een oorzaak. En overstuur zou ik haar ook niet laten worden, straks heeft ze wel ergens last van.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Daarom hebben we de eerste 10 weken ook steeds gesust en getroost, bij ons in bed genomen fles proberen te geven enzo

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een avondfles lijkt me ook meer dan normaal, vind ook niet dat ze veel eet. Wat is het nut van die fles schrappen, mijn dochter van 2,5 krijgt nog wat warme melk voor t slapengaan.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar toen was ze ook ziek, en tandjes kwamen door toch?

Slaapt ze wel rustig bij jullie?

16. Niekepiek

Hier eten we altijd rond 17.30 -18.00 uur en dan krijgen ze daarna een toetje.
    Ze gaan rond 19.30 uur naar bed en slapen dan tot 08.30 uur.

Met 1 jaar kunnen ze gewoon mee in het normale ritme.
    Als wij 's avonds naar bed gaan eten we ook geen pap meer, omdat het dan niet meer zo lekker kan verteren, dus het kan best zijn dat het bij haar ook een beetje zwaar op de maag valt.

Ik zou het aanbod van je moeder toch aannemen.
    Zij weet ook dat het heel zwaar is voor jullie en biedt hulp aan.
    De volgende dag kan ze toch weer lekker bijslapen en jullie hebben op deze manier ook een beetje rust gepakt.
    Ik snap wel dat het een vervelend idee is omdat je haar er niet mee wilt opzadelen, maar soms moet je wel anders ga je er zelf aan onder door.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ze valt wel in slaap bij ons maar voor eventjes, dan begint ze te woelen en weer te mopperen

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ze was wel ziek 2 weken maar de tandjes kwamen niet, maar dat is ook al 2 maand geleden

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ze krijgt trouwens geen fles meer maar pap van een bordje, ze wil geen fles meer,van 3 flessen per dag ( ochtend pap middag gewoon en avond papfles) ging ze opeens naar helemaal geen fles meer, ik krijg het er niet in, en wil er ook niet teveel in dwingen

20. Niekepiek

Gewone melk is wat anders dan pap of een fles...

Deel Deze Pagina