Ben de nachten zat !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hippo89, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dan hoop ik dat ik snel terecht kan. Mijn zoon oogt nu niet echt verkouden, vorige week nog wel, met koorts. Maar toch slaapt hij slecht.

Kunnen ze bijvoorbeeld ook zien of hij al ontstekingen heeft gehad? Ik vermoed namelijk dat hij al wel oorontsteking heeft gehad, maar artsen dachten toen aan reflux (omdat het drinken pijn deed en slecht sliep) en hebben geen aandacht geschonken aan zijn oren. Maar ineens gaat bij mij een belletje rinkelen! Of het dan toch zijn oren zouden kunnen zijn! Ergens hoop ik dat nu maar, want je wil op een gegeven toch een oorzaak vinden!

Vanavond sowieso maar bedje omhoog!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij oorproblemen zie je buiten de verkoudheden om vaak wel vocht achter de trommelvliezen, dus als dat het is, zie je het ook als hij even wel OK is.
    Hier waren er ook buiten de acute pijnmomenten slaapproblemen, doordat dat vocht ook gewoon een vervelende druk op de vliezen geeft.

3. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij kinderarts geweest, die heeft in oren gekeken, maar zag niks.

Hij wil eerst het eczeem verder behandelen (hier was ik al mee bezig, maar zalf was te licht, nu 'zwaardere zalf' gekregen) en de forlax verhogen vanwege zijn verstopping. (Kan zijn dat hij wakker ligt van de jeuk, of dat hij last heeft van zijn darmen).

Als dit is opgeknapt en hij slaapt nog steeds slecht dan denkt de arts om toch een slaaptraining toe te gaan passen, omdat het volgens hem dan toch een gewoonte is van onze zoon om zo vaak wakker te worden. En er geen medische reden voor is.

Heb wel zijn bedje omhoog gezet, neusspray gegeven en een zetpil. Hij is de hele avond vrij rustig moet ik zeggen.

Dus ja hier moet ik het mee doen tot 22 dec. Dan belt de arts me hoe het gaat.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Met 6 maanden een slaaptraining ? Wist niet dat kindjes zo jong dat al zouden krijgen,

Ik zou niet naar de kno zijn gegaan als de dames mij hier niet verteld zouden hebben dat het weleens de oortjes konden wezen, in ieder geval nog niet, ik dacht oor ontsteking ken ik onder tussen wel van mijn andere dochter, de huisarts zag ontstoken oortjes en ontstoken neus amandel, daarna was het oortje zo goed als over en vond een kno verwijzing niet nodig, door dat ik er zelf om gevraagd heb heeft hij hem toch maar gegeven, heb ruim een maand op mijn afspraak gewacht en ja hoor, inderdaad de oortjes en de neus, en heeel misschien de keel amandel maar die blijft nog zeker zitten tot 2 jaar.

Ik zou toch voor de Zekerheid de kno laten kijken, alleen maar om te horen dat de kinderarts gelijk heeft en het niet de oortjes zijn, straks ga je slaap training doen terwijl je kindje pijn heeft,

Ik heb de afspraak van de kno afgewacht voor ik haar liet huilen, en nu ben ik blij dat ik dat zo gedaan heb

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou de arts melden: prima om slaaptraining te doen, maar dat doe ik ALLEEN als ik absoluut zeker weet dat het de oren niet zijn. En DUS wil ik door de KNO gezien worden.
    Zo heb ik dat met de jongste ook gedaan: arts-assistent wilde me naar opname volgens huilbaby-protocol hebben, maar wist het ook niet zo goed, overlegd met kinderarts, die maar even meekwam, (vaste arts was op vakantie op dat moment). Ja, ik oogde voor de (vrouwelijke!) arts toch niet als zo'n gestresste moeder, (goh...), dus ze wilde toch meegaan in mijn wens om eerst medisch eea uit te zoeken.
    Waren het dus de oren.

Eczeem is overigens ook een erg gemene, dus kan maar zo zijn dat dat het is. Denk om die reden wel dat het verstandig is even af te wachten nu, niet alles tegelijk te willen doen, zodat je straks ook echt goed kunt aanwijzen wat het nu echt geweest is.
    Maar slaaptraining bij een kind dat zo vaak wakker wordt EN met deze klachten? Geen haar op je hoofd! Echt niet mee akkoord gaan!

6. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ja ik vind een slaaptraining ook nog al heel wat, ik was sowieso niet van plan mijn zoontje huilend/krijsend in slaap te laten vallen. Want dat kan ik gewoonweg niet! En dat heb ik ook tegen de arts gezegd.
    Dus een andere training zonder huilen is welkom;) (maar die moet volgens mij nog uitgevonden worden:))

Maar ik heb dus afgelopen nacht zijn bedje omhoog gezet, neusspray gegeven en een zetpil. En nu sliep hij in 1 stuk door van 20.30u tot 3.30u. Dus dat vond ik al een hele verbetering! Daarna was het van 3.30u tot 7.00u wisselend wakker en slapen (dus speen erin en dan weer even slapen en dan weer wakker).

Heb hem vanochtend extra forlax gegeven en toen kwam de ontlasting op gang gelukkig. Dus ik wil opzich best afwachten hoe het nu op deze manier zal gaan (bedje omhoog laten, neussprayen tijdens verkoudheid en forlax geven en eczeem behandelen).

Maar ik denk er toch ook over na om toch die oren wel verder na te laten kijken. Met zijn fruit en groentehap is hij ook heel onrustig, vaak na het slikken even huilen en zo gaat het bij elke hap. Bij de fles heeft hij dat zo nu en dan.

Ook ligt hij vaak met zijn hoofd "nee" te schudden (zonder huilen), dit ziet er grappig uit. Maar vraag me toch af of dat ook niet met zijn oortjes te maken zou kunnen hebben?!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Even weer snel een kleine update, het is nu twee weken geleden,
    In deze twee weken is het vier keer tot een punt gekomen waarbij we haar eruit gehaald hebben en bij ons hebben genomen en ze bij ons weer verder is gaan slapen,

De overige 10 nachten heeft ze perfect geslapen van 20.00 tot 06.30. Kinkt weinig opzich, maar ik ben zo blij dat het aan 1 toer door is,

Ook heeft ze nu veel minder last van astma aanvallen, hebben haar pufjes afgelopen twee weken maar 5 keer hoeven geven terwijl ze al sinds maart elke dag een pufje krijgt en sinds september 2/3 pufjes per dag.

Dus het gaat hier echt veel beter ! Zo blij !

Zit nu wel even in twijfel, in het boekje staat dat je 4 weken niet mag zwemmen en 2 weken niet douchen of douchen met vaseline watten of oordoppen oid, en daarna kan het zonder en mag je gewoon nat worden met die buisjes, nu is het zo dat dat bij onze oudste dochter dus niet werkte, die kreeg en krijgt altijd loop oor van water of het nu regen water douche water of zwembad water is, en haar doet het dan ook echt pijn, de sofradex druppels doen haar ook zeer, nu twijfel ik dus of ik bij onze jongste gewoon aan de oordoppen ga of toch eerst eens zonder proberen ...

Deel Deze Pagina