Dit jaar gaan we niet op vakantie, ik ga voor mezelf beginnen. dus we willen eerst alles op de rit hebben voor we geld uit gaan geven wat we 'beter" kunnen gebruiken. Nu kwam het van het weekend ter spraken en we willen volgend jaar weer terug naar de camping waar ik al jaren kom en mijn man inmiddels ook al meerdere malen is geweest en ook onze zoon is nu al 2 keer geweest. we willen dan het liefst strak tegen het hoogseizoen aan gaan dus eind juni begin juli en dan 22 dagen uit en thuis naar spanje maar nu we zitten in dubio, we willen kamperen we hebben nu een keer een tent en een stacaravan en een huisje gehuurd, straks als onze zoon leerplichtig is willen we echt met de tent gaan (duurt nog even natuurlijk ) Nu hebben we een tent we hebben op een gasstel na de hele uitrustig (tent is een 6 persoons tunneltent echt voor het kamperen echt een super grote mooie tent ) maar we kunnen daar ook een tent huren (dit kost 200 euro meer ) als we met onze eigen tent gaan moeten we een klein karretje erachter doen dus kwa kosten maakt het mekaar weinig. eigenlijk wil ik heel graag met onze eigen tent ook zo van dan hebben we die ervaring weten we wat we nog willen hebben, moeten hebben (is misschien in het voorseizoen makkelijker te bemachtigen ) en ja straks gaan we ook met de eigen tent dus waarom nu niet? manlief is het met me eens maar het wisselt nog wel per dag zeg maar nu hebben we natuurlijk nog een jaar hoor maar we moeten ook ruim van te voren de boel op orde brengen natuurlijk en wat mij ook heel erg aanspreekt als je met je eigen tent gaat kan je je eigen plek kiezen (stuk gunstiger dan waar de huurtenten staan die staan niet op de meest gunstige plek en die oplek heeft niet mijn voorkeur zeg maar ) wat zouden jullie doen (puur op zelf met de tent gaan of tent huren )
Ik zou een tent huren: 1. Minder rommel meenemen, dus sneller ingepakt! 2. Na een lange reis hoef je niks meer klaar te zetten en kan je vakantie gelijk beginnen 3. De bedden zijn luxer dan je luchtbedje of slaapmatje. 4. Geen aanhangwagen achter de auto, dus lekker doorrijden. Als ik in jullie situatie moest kiezen, dan wist ik het wel. UIteindelijk zijn de kosten gelijk, dat zou voor mij de enige overweging zijn om in dit geval met de eigen tent te gaan. Mocht je niet op 1 plek willen blijven, dan is een eigen tent ook handig. Dan kan je gaan en staan waar je wilt.
Ik lees voornamelijk dat jullie er eigenlijk geen moeite mee hebben en dat het bijna niks scheelt dus waarom niet je eigen tent? En oke, misschien moet je nu even iets inversteren maar als je een tent huurt ben je het ook kwijt of denk ik dan verkeerd?
|Ik zou met de eigen tent gaan, als het kwa kosten niet uitmaakt dan zou ik voor de huiselijk sfeer gaan, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ..
We blijven op 1 plek zoiezo, het grootste punt we houden erg van de zee en het strand en als je dus met je eigen tent gaat, kan je zelf je plek uitzoeken en we willen (deden we vroeger ook ) heel graag zo dicht mogelijk bij de duinen staan, de huur tenten staan veel meer centraal gelegen waardoor je veel minder dicht bij zee zit, je meer rumoer hebt van het centrale gedeelte van de camping, maar ook veel minder wind, en meer muggen dat we dan wat verder moeten lopen voor een brood of het zwembad maakt niet zoveel uit de rust vindt ik zo lekker (nu man nog overtuigen ) en het opzetten van de tent en alles maakt ons niet uit (we zijn een team in dat soort dingen ) , overnachten doen we ook dus dat maakt ook niets uit, hmmm kosten maakt niet zoveel uit, en de vorige keer in de huurtent hebben we op luchtbedden geslapen omdat we mega last van onze rug kregen van de spaanse bedden die er stonden. (wat kan ik doen om manlief te overtuigen uiteindelijk gaan we straks jaarlijks met de eigen tent in het hoogseizoen scheelt het algauw 600 tot 700 euro )
Als het qua kosten niet uitmaakt, zou ik een tent huren. Lekker makkelijk en de tijd die je bespaart met het niet hoeven opzetten en afbreken van de tent, kun je lekker al van je vakantie genieten. Qua locatie... wat is 'dichterbij'? Scheelt het honderden meters? Ik vind het belangrijker om dichtbij (maar niet té dichtbij) de toiletten en douches te zitten. Bij sommige campings staan de huurtenten trouwens beter dan de open plekken. Was bij ons in Luxemburg in elk geval wel zo.
wat is dichtbij scheelt een heel flink stuk en ja dan praat je inderdaad over 100 en meters (grote camping) bij de huurtenten heb je alleen kleine toiletgebouwen bij de open plaatsen heb je de grote toiletgebouwen voor de nabijheid van de toiletgebouwen maakt het niet uit. de rumoerigheid van het centrale gedeelte en dat je met de huurtenten vaak aan een doorgaand pad zit is voor mij wel een belangrijke redenatie! ik wil gewoon heel graag zo dichtbij mogelijk bij zee! heerlijk frisse lucht, windje , weinig tot geen muggen/insecten, rust
Als je een eigen tent hebt, waarom niet die gebruiken..?? Wij gaan al jaren in een huurtent (aan de Spaanse kust), maar als we straks in het hoogzseizoen moeten, wil ik ook met eigen tent (oid). Maar dan schelen de kosten ook veel meer. Enne.. Om welke camping gaat het (ben niet nieuwsgierig..)..
@bubbel we hebben het er gisteren nog eens uitgebreid over gehad en gaan lekker met de eigen tent, de keuze voor je eigen plaats, maar.ook hoe je je tent neerzet maakt voor ons deze.keuze, leuk komend jaar de laatste.dingen aanschaffen Wij gaan al jaren naar El Delfin Verde, Torroella de Montgri, Camping & Bungalow.. - Inicio - Bienvenido a El Delfn Verde