Ik heb te horen gekregen dat mijn zus en dr man momenteel bezig zijn met ivf. De eerste poging is helaas mislukt. De reden dat ze nu al na 2 jaar niet zwanger zijn is dat zij eierstokken heeft die er uit zien als iemand van rond de 40 á 50. Ik ben helemaal niet thuis in dit soort dingen. Wij zijn zelf 1,5 jaar bezig geweest maar wel spontaan zwanger geworden. Ik schrok ook heel erg toen ze dit vertelde. Ging ook op een erg lullige manier. Ik had nog een tummytub staan en wat andere spullen en ik zei tegen dr dat ik die voor haar had bewaard. Opeens begint ze heel hard te huilen en toen heeft dr man uitgelegd hoe of wat. Ze wilden het eigenlijk nog geheim houden. Vond het zo erg om te horen! Ze zijn ook al een klein beetje aan het oriënteren op het gebied van adoptie. Nou vraag ik me dus af of er hier mensen zijn die me hier meer over kunnen vertellen? Ik weet wel wat van ivf af maar zijn hier ook meiden die toevallig dezelfde oorzaak hebben als zij? Dus eierstokken die veel ouder zijn als de rest van je lichaam? Is mij nl helemaal onbekend. Ik heb trouwens een nieuw account aangemaakt ivm bekenden hier en ik heb haar beloofd mn mond te houden. Maar wil er toch graag wat meer over weten..... Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met verouderde eierstokken. Maar het kan zijn dat bepaalde hormoonwaardes bij haar niet goed zijn, dat ze een hele hoge FSH-waarde heeft, wat betekent dat ze hormonaal gezien in de overgang zit. Je hebt dan geen eicelreserves meer. IVF is dan geen optie, omdat er geen bruikbare eicellen meer zijn. Dit is ook niet op te wekken door middel van hormoonmedicatie, helaas.
Ze spuit dus wel hormonen. En er zijn de laatste keer 13 eitjes afgenomen en 2 goeie terug geplaatst. Mn zwager heeft het in makkelijke woorden uitgelegd (anders werd het nog ingewikkelder) en hij zei dus dat dr eierstokken er uit zagen als van iemand die rond de 40-45 is. Ze is zelf 26.... Daarom wilde ik er ook wat meer over weten. Bij mij kwam de overgang ook al naar voren toen hij dat zei. Maar was zo overrompeld met dit nieuws dat ik niet veel heb kunnen vragen. En durfde het ook niet echt eerlijk gezegd. Moest even bezinken zal maar zeggen.
Als je er echt meer over wilt weten, zou ik het toch gewoon aan je zus (of zwager) vragen. Zij kunnen het toch het beste uitleggen denk ik. Bij mij kwam ook vervroegde overgang als eerste naar boven... maar als ze wel eitjes produceert dan zou dat het niet zijn. Heb geen idee zo...sorry!
misschien kun je hier eens kijken. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/173104-begin-30-verouderde-eierstokken-lage-eicelreserve.html
Ik wilde je ook naar begin 30 en verouderde eierstokken sturen. Maar dat had Gaby al gedaan . Maar met de hoeveelheid eitjes die jij noemt, valt het misschien behoorlijk mee. Ik heb ook verouderde eierstokken, en ik haal dat aantal bij lange na niet. Succes.
Bedankt dames, het is nu allemaal wat duidelijker. Weet nu dat ze dus idd vervroegd in de overgang komt. Wij zijn zelf klaar met kinderen krijgen (klinkt dat toch raar) en zaten te denken aan sterilseren (ik dus) maar dat doen we dus niet. Als ik haar op 1 of andere manier kan helpen mocht dit allemaal niet lukken dan doe ik dat natuurlijk heel graag! Ze doet nu nog 1 poging ivf en dan nog 1 icsi en dan houd het op ivm verzekering. (als ik dan al die pogingen bij jullie banners zie vraag ik me af hoe jullie dat doen????)
IUI pogingen worden vaak altijd vergoed, zolang de arts het nog zinvol vindt. Vaak worden 6 IUI pogingen 'standaard' vergoed. IVF en/of ICSI wordt 3 maal vergoed in de basisverzekering. Er is een enkele verzekering, waar je tegen de hoofdprijs jezelf kunt verzekeren en dan ook meer IVF/ICSIpogingen vergoed krijgt. Ik krijg er gelukkig 5 vergoed. Nu maar hopen dat ik ze niet nodig heb.... Ontzettend lief dat je eraan denkt om je eitjes te doneren aan je zus!
Nou we hebben het er over gehad en ze wilt mijn hulp niet mochten de behandelingen allemaal niet lukken. Daar was ze erg duidelijk in! Ze hebben er nu dus nog 2 te gaan (geen idee wanneer want dat wilt ze niet zeggen) mocht dit niet lukken dan word het adoptie. Zijn ze nu al stiekem een beetje mee bezig ook! Bedankt voor jullie antwoorden! En succes met alles! Ik laat mn account weer verwijderen en ga weer verder kletsen met mn andere account