hoi meiden. tara is nu bezig met de tanden en daar gebruik ik detinox voor.helpt enigzins is maar ze heeft toch nog erge last. nu heb ik vernomen dat er ook pilletjes zijn voor de tanden. heeft er iemand hier ervaring mee? liefs linda
Nee, en ik lees geinteresseerd mee! Ik heb ook sterk het idee dat Anna haar eerste tandje eraan zit te komen. Ze is huilerig, hangerig, en doet heel moeilijk bij het drinken van de fles. Ook haar speentje wil ze ineens niet meer. Wel stopt ze van alles in haar mond. Ze grijpt ook vaak naar haar oortjes. Dentinox lijkt wel wat te helpen, maar als er meer 'trucjes' zijn hoor ik die graag! Vind het zo zielig voor haar... En zou ook graag zien dat ze wat beter sliep!
Wij hebben chamodent, bijna het zelfde geloof ik... Helpt goed tot nu toe. En een koude bijtring. Verder weet ik het ook niet helaas!
Je hebt ook een homeopatisch middel, dacht dat het van vsm was... Was alleen bij mijn zoontje geen succes.... en idd.. dentinox... Bijtringen wilde hij niet zo, het liefst beet hij op een washandje, wat ik koud had gemaakt met water... Je moet zowiezo uitkijken met bijtringen als ze al echte tandjes hebben.... heb gelezen dat sommige lek gebeten kunnen worden.....
ja chamodent is homeopatisch, dentinox niet. volgens mij zijn die tabletjes hetzelfde als die druppels, mij leken de druppels iig makkelijker, en tot nu toe werken ze ook goed. toen bij lars zijn eerste kies kwam heeft hij een zetpilletje erbij gehad, omdat hij daar echt beroerd van was, maar verder niks, bijtring wil hij niet, alleen koud water drinken
Ik zou inderdaad Chamodent proberen als Dentinox niet echt goed helpt, het ene kindje reageert heel goed op het een en het andere op het ander. Verder bijtring die je in de koelkast legt of het washandje. Even uitproberen wat je kindje fijn vindt.
hier hebben bij mijn eerste chamodent en dentinox niet geholpen toen heb ik 1x Lucovit dentalin tandvleesgel geprobeerd en nooit weer wat anders werkt echt als een trein zelfs bij hoektanden en kiezen nu bij mijn jongste gebruik ik het weer wanneer ik merk dat hij er een beetje last van heeft en ook bij hem werkt het heel goed te koop bij een reformwinkel
Af en toe een perenijsje werkt hier heel goed. Meestal doen we dit voor het slapen gaan. Ik eet dan 3/4 van het ijsje op
Ik heb een vraagje ik gebruik dentinox. Daarna mogen ze 45 min niet eten of drinken maar mag je het wel na het eten op de kaak smeren?
In de Vivamama staat een nieuw middel, namelijk gengigel. Ze hebben ook een site: www.gengigel.nl Chamodent en denktonox zijn wel heel verschillende middeltjes met een verschillende werking volgens mij. Chamodentdruppels mag je gedurende langere tijd 3x daags geven en in acute gevallen elk uur en dentinox is gewoon een lokale pijnstiller. Gengigel is zo te zien ook een lokale pijnstiller, maar zal wat makkelijker werken dan dentinox omdat een gel wat beter op de kaak blijft plakken en beter de kans krijgt in te werken. Wat je verder kan doen is het hoofdeind van het bedje een cm of 10 omhoog zetten. Doorkomende tandjes geven veel druk op de kaak en vaak gaan de holtes en oortjes daardoor ook irriteren.
Ik heb eerst Dentinox gebruikt maar vond het erg onhandig! Nu gebruik ik Chamodent, het is homeopatisch maar werkt super hier. We hebben ook van het klooster een hartje met kruiden die we op het rompertje moeten plakken. Ik ben niet gelovig maar het was wel sterk dat ze veel last had van haar eerste tandje en toen we daarna dat hartje opplakje heeft ze nooit geen last van tanden meer gehad (heeft er 8 nu...) ha ha!
haha appart, nouja, als het maar werkt toch.... over dentinox, ik dacht dat dat juist wel net voor of na het eten mocht, bij chamodent adviseren ze een half uur voor of na, maar onze drogist zei dat het ook in de fles mocht als ze het anders niet willen innemen (haar dochter weigerde druppels op een lepeltje haha)
Over het algemeen zitten in bijtringen altijd gedestilleerd water, dat is absoluut ongevaarlijk voor je kleintje. Maar je moet natuurlijk altijd wel oppassen als ie lek/stuk is.