wat nog meer voor de tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jinx, Jul 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

tara is nu bezig met de tanden en daar gebruik ik detinox voor.helpt enigzins is maar ze heeft toch nog erge last.
    nu heb ik vernomen dat er ook pilletjes zijn voor de tanden.
    heeft er iemand hier ervaring mee?

liefs linda

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Nee, en ik lees geinteresseerd mee! Ik heb ook sterk het idee dat Anna haar eerste tandje eraan zit te komen. Ze is huilerig, hangerig, en doet heel moeilijk bij het drinken van de fles. Ook haar speentje wil ze ineens niet meer. Wel stopt ze van alles in haar mond. Ze grijpt ook vaak naar haar oortjes. Dentinox lijkt wel wat te helpen, maar als er meer 'trucjes' zijn hoor ik die graag! Vind het zo zielig voor haar... En zou ook graag zien dat ze wat beter sliep!

3. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben chamodent, bijna het zelfde geloof ik... Helpt goed tot nu toe. En een koude bijtring. Verder weet ik het ook niet helaas!

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Je hebt ook een homeopatisch middel, dacht dat het van vsm was...
    Was alleen bij mijn zoontje geen succes....
    en idd.. dentinox...

Bijtringen wilde hij niet zo, het liefst beet hij op een washandje, wat ik koud had gemaakt met water...

Je moet zowiezo uitkijken met bijtringen als ze al echte tandjes hebben.... heb gelezen dat sommige lek gebeten kunnen worden.....

5. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    chamodent is idd van vsm

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja chamodent is homeopatisch, dentinox niet. volgens mij zijn die tabletjes hetzelfde als die druppels, mij leken de druppels iig makkelijker, en tot nu toe werken ze ook goed. toen bij lars zijn eerste kies kwam heeft hij een zetpilletje erbij gehad, omdat hij daar echt beroerd van was, maar verder niks, bijtring wil hij niet, alleen koud water drinken

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou inderdaad Chamodent proberen als Dentinox niet echt goed helpt, het ene kindje reageert heel goed op het een en het andere op het ander. Verder bijtring die je in de koelkast legt of het washandje. Even uitproberen wat je kindje fijn vindt.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier hebben bij mijn eerste chamodent en dentinox niet geholpen
    toen heb ik 1x Lucovit dentalin tandvleesgel geprobeerd en nooit weer wat anders werkt echt als een trein zelfs bij hoektanden en kiezen
    nu bij mijn jongste gebruik ik het weer wanneer ik merk dat hij er een beetje last van heeft en ook bij hem werkt het heel goed
    te koop bij een reformwinkel

9. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Af en toe een perenijsje werkt hier heel goed. :D
    Meestal doen we dit voor het slapen gaan. Ik eet dan 3/4 van het ijsje op :D

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb een vraagje ik gebruik dentinox. Daarna mogen ze 45 min niet eten of drinken maar mag je het wel na het eten op de kaak smeren?

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    In de Vivamama staat een nieuw middel, namelijk gengigel. Ze hebben ook een site: www.gengigel.nl

Chamodent en denktonox zijn wel heel verschillende middeltjes met een verschillende werking volgens mij. Chamodentdruppels mag je gedurende langere tijd 3x daags geven en in acute gevallen elk uur en dentinox is gewoon een lokale pijnstiller. Gengigel is zo te zien ook een lokale pijnstiller, maar zal wat makkelijker werken dan dentinox omdat een gel wat beter op de kaak blijft plakken en beter de kans krijgt in te werken.

Wat je verder kan doen is het hoofdeind van het bedje een cm of 10 omhoog zetten. Doorkomende tandjes geven veel druk op de kaak en vaak gaan de holtes en oortjes daardoor ook irriteren.

12. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik heb eerst Dentinox gebruikt maar vond het erg onhandig! Nu gebruik ik Chamodent, het is homeopatisch maar werkt super hier. We hebben ook van het klooster een hartje met kruiden die we op het rompertje moeten plakken. Ik ben niet gelovig maar het was wel sterk dat ze veel last had van haar eerste tandje en toen we daarna dat hartje opplakje heeft ze nooit geen last van tanden meer gehad (heeft er 8 nu...) ha ha!

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha appart, nouja, als het maar werkt toch....

over dentinox, ik dacht dat dat juist wel net voor of na het eten mocht, bij chamodent adviseren ze een half uur voor of na, maar onze drogist zei dat het ook in de fles mocht als ze het anders niet willen innemen (haar dochter weigerde druppels op een lepeltje haha)

14. Niet meer actief

Over het algemeen zitten in bijtringen altijd gedestilleerd water, dat is absoluut ongevaarlijk voor je kleintje. Maar je moet natuurlijk altijd wel oppassen als ie lek/stuk is.

15. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hier staat het bedje (hoofdeind) omhoog met 2 plankjes.
    Heb het idee dat het erg goed werkt.

Share This Page