Ik heb nu al 2 dagen koorts, keelpijn en hoofdpijn. Ik heb gisteren 4 parcetamols gepakt, maar de koorts gaat niet weg. Vanmiddag moet ik naar de huisarts. Kan er nu iets mis zijn met de baby? Wat kan koorts voor kwaad voor het kindje? Ben zo bang dat het hartje niet meer klopt of dat de kleine een handicap hier aan over houdt....(er schiet nu echt vanalles door mijn hoofd). Ik heb op zich wel honger en dorst maar het doet ontzettend veel pijn om te eten en drinken, ik doe het wel gewoon voor de kleine, in elk geval drinken. Ben echt zo bang nu
He meis, griep kan voor je kleine geen kwaad hoor! Hier beide zwangerschappen flinke last van gehad, en verder geen probleem voor je kleintje. Voor jezelf is t vervelend, maar probeer goed uit te zieken en wel wat voedzaams binnen te krijgen. En zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt, dan gaat met beebje wel goed hoor! Beterschap! X Chris
Ik heb precies hetzelfde als jouw op dit moment koort, keelpijn, twee zere oren en hoofdpijn. Als je gewoon goed drinkt en je voedingsstoffen binnen krijgt hoe je je nergens druk om te maken. Nou ja , zorgen dat je weer snel beter wordt hahaha.
Kan echt geen kwaad hoor, het is in zekere zin zelfs goed voor je kindje want nu maakt het al antistoffen aan voor als het zo geboren is.
En koorts dan? Dat kan toch wel kwaad? Dadelijk krijg ik een kuur bij de dokter, maar je mag toch niets als je zwanger bent? Als dit verder geen kwaad kan voor de baby neem ik liever niets in.
Als je naar de HA gaat kun je meteen al deze vragen stellen. Als je een kuurtje krijgt zeg dan dat je zwanger bent. Simpel toch
Toen ik bij de dokter was voelde ik me heel goed en eenmaal thuis ging het steeds slechter. Bij de dokter was de koorts weg en nu is ie er weer. Komt waarschijnlijk door de paracetamols. Nu heb ik net weer 2 paracetamols gepakt, maar hoeveel mag je er nu eigenlijk als je zwanger bent? Ik baal er zo van.
Je mag in ieder geval 6 op een dag. En dat zou eventueel verhoogt kunnen worden naar 8, maar dat moet dan wel een arts aanraden. Ik zou het op maximaal 6 houden.
Ik ben 2,5 week geleden geopereerd aan mijn knie. En heb de eerste 1,5 week ook paracetamol geslikt. In het begin 8 per dag, en dit later afgebouwd van 6 naar 4 naar 2 en sinds afgelopen zondag terug op 0. De arts heeft me verzekerd dat dit geen kwaad kan. Wel zo min mogelijk natuurlijk, maar als je pijn en koorts hebt kun je blijkbaar beter een paracetamolletje pakken zodat het zakt.
ach meis, ik kan me je gevoel voorstellen, maar het komt vast goed hoor. ik heb zelf in januari eerst een week vette buikgriep gehad, daarna twee weken een zware kaakontsteking (auwie!) en daarna nog gewone griep. ons kindje maakt het uitstekend, en loopt zelfs drie weken voor op groei. dus: raadpleeg je arts en/of vk als je je zorgen maakt, maar het lijkt mij dta het wel los zal lopen. naar voor jou, mar die kleine makat het vast prima daar binnen.
Ik zit hier ook al 3 dagen alleen thuis en daar kan ik niet tegen. Ik haal mezelf vanalles in mijn hoofd, zit continue mijn temp. op te meten, als mijn wangen als iets rood zijn maak ik meteen zorgen. Zoek vanalles op op internet en ik maak me continue zorgen over mijn baby....echt niet leuk dit
je kindje houdt er niks aan over. ik ben deze zwangerschap al 3 keer ontzettend ziek geweest heb de laatste eker 6 weken de longen uit me lijf gehoest dag en nacht en moest uiteindelijk antibiotica. mijn knulletje is perfect in orde. ik was ook doodsbang. je moet wel een beetje opletten met de paracetamol. de meningen zijn er nogal verdeeld over wat betreft de hoeveelheid heb ik gemerkt. probeer het gewoon op zo weinig mogelijk te houden en zeker niet meer dan 3 of hooguit 4. vraag anders advies aan je huisarts. probeer je wat te ontspannen want deze stres is slechter voor je kindje dan je ziek zijn op zich. beterschap meid!
Voel me zo kl.te. Heb net de huisarts gebeld, ik mag 6 paracetamols per dag, ik pak er nu 4, vandaag 2. Maar nu zijn die van vanmorgen uitgewerkt en komt de koorts meteen weer terug. Dit moest binnen 3 of 4 dagen over zijn en ik zit nu op het einde van de 3e dag. Ik vind het niet leuk! Ik maak me zo'n zorgen om de baby, het scheelt dat ik gisteren het hartje gehoord heb, maar waarom gaat het niet weg. Ik ben ook huiverig om de paracetamol te slikken maar dan gaat de koorts wel weg en voel ik me beter. Koorts is ook niet goed als je zwanger bent... pfff buiten dat voel ik me ook zo alleen, kan wel janken. Er belt niemand hoe het met mij gaat. Mijn moeder is werken, dus ok logisch. Mijn schoonmoeder heeft mijn dochter vanmorgen opgehaald en zag hoe slecht het ging en ze belt ook niet. Ik zie het even niet meer zitten hoor.
Och meissie kom op! Gun jezelf even de tijd om weer beter te worden; als je constant zo aan het stressen bent is dat ook niet goed, en blijf je nog langer ziek.. Steeds Googelen over enge dingen helpt ook niet. Kruip met een lekker dekentje op de bank, kop thee of bouillon, even een dutje doen of wat tv kijken, warm bad/douche... En over die paracetamols moet je je geen zorgen maken, dat mag gewoon. Je schoonmoeder denkt misschien wel gewoon dat je slaapt ofzo! Beterschap...! Liefs Monique
Dank je wel, lief van je! Ik neem maar een paracetamol dan. Voel me daar gewoon niet zo prettig bij maar misschien is het beter dan koorts.
beterschapMama26! Ik ben ook bang! Willen jullie ff naar mijn topic kijken? Forum gezondheid-uitgedroogd? thanx!