afvallen en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door clairette, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clairette

clairette Lid

31 jul 2009
    93
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    dordrecht
    ;)hai meiden..

ik had begrepen dat afvallen tijdens de zwangerschap niet goed is...klopt dat?
    en gezond afvallen op een verantwoorde manier is dat ook slecht.
    Ben benieuwd hoe jullie erover denken. Natuurlijk gaat wat daar in je groeit in het prille begin een embryo natuurlijk voor alles.. dus begrijp me niet verkeerd

liefs clairette xx

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Afvallen is iets wat je inderdaad beter kunt laten tijdens de zwangerschap. Het is natuurlijk nooit verkeerd om heel gezond te gaan eten en niet meer te snoepen enzo. De reden dat afvallen tijdens de zwangerschap niet goed is, is dat er bij het afvallen vaak allerlei afvalstoffen vrij komen die dan ook bij je kindje terecht komen. Dus ik zou het even uitstellen als ik jou was, maar wel lekker gezond gaan eten!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben nu sins ik zwanger ben bijna 10 kilo afgevallen omdat ik mijn eetpartoon heb aangepast. Kok geen kwaad van de huisarts en VK. Nou moet ik wel zeggen dat ik veel reserves heb dus als je gewoon slank bent lijkt het me niet zo heel goed. Anders even naar de dieetist gaan

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Ook op een gezonde manier afvallen is niet al te goed. Als jij je houdt aan het voorgeschreven voorschrift van bijv het voedingscentrum en je valt alsnog af of je bent misselijk en valt daardoor af is het een ander verhaal, maar verder niet doen.

De giftige afvalstoffen die je lichaam uitscheidt bij het afvallen gaan allemaal via je baby, dat wil je toch niet?

Ik zou zeggen, gezond eten, niet te weinig, veel water drinken en niet zoveel snoepen zodat je het aankomen beperkt, maar niet gaan afvallen.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    En als je heel erg misselijk bent en moet braken en daardoor afvalt zeggen ze dat het geen kwaad kan voor de kleine.
    Wel raar....

6. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben in het begin (tot 15 weken ofzo) ook alleen maar afgevallen. Niets dramatisch hoor, ik denk gewoon een kilo of 5. Dat kwam alleen maar doordat ik veeeeeeel gezonder ben gaan eten (lekker aan de groenten en vezels!) en kon helemaal geen kwaad volgens vk.
    Wat je niet moet gaan doen is dieeten.. Geen Sonja Bakker, geen crashdiets.. Dan ga je ook tegen de behoefte van je eigen lichaam in, want je hebt dan dus wel honger. Gewoon 3 normale porties per dag met gezond eten.
    Afvallen op zich is volgens mij dus niet zo'n probleem (zolang het met mate is), maar je moet het niet op gaan zoeken door op dieet te gaan.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Als je een beetje afvalt, bijvoorbeeld doordat je gezonder gaat eten of veel moet braken, kan dat niet echt kwaad.
    Maar als het afvallen sneller gaat (géén idee waar de grens ligt), ga je oude vetcellen afbreken waar inderdaad gifstoffen uit vrij kunnen komen, die schadelijk kunnen zijn voor je baby.
    Diëten moet je dus sowieso niet doen als je zwanger bent, meestal kom je dan ook nog essentiële voedingsstoffen tekort.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    k eet de laatste weken minder.. en gezonder.. kheb bijna geen trek meer.. ben hierdoor wat kilo's afgevallen, volgens de vk was dat niet erg!

Deel Deze Pagina