Hoihoi, Vraagje!! Toen ik 18 jaar was ben ik op mijn scooter aangereden door een auto.. Heb toen mijn heup zwaar gekneusd. Heb er jaren geen last van gehad maar nu ben ik zwanger en krijg ik diezelfde pijn van die kneuzing weer in diezelfde heup.. Kan af en toe bijna niet meer opstaan of lopen. Kan t eraan liggen dat ik zwanger ben? Zou ik t aan mijn dokter door moeten geven? Of stel ik me nu aan
Het enige wat ik wel weet, ik dan je weerstand wat lager is tijdens de zwangerschap. En dan kan je sneller last krijgen van je zwakke plekken. Maar misschien ook omdat alles groeit in je buik. Er meer druk komt te liggen op je liezen en bekken en die doorstraalt naar je heup Bij twijfel altijd even je ha of vk bellen. Suc6 ermee!!
Tijdens de zwangerschap worden onder invloed van hormonen je banden en spieren wat slapper. Hierdoor kan je last krijgen van je bekken etc. Als jij daar dus al een 'zwakke plek' hebt zitten is het heel aannemlijk dat het weer zeer gaat doen! Mijn moeder heeft ooit haar schaambeen zwaar gekneusd en had daar tijdens haar 2 zwangerschappen heel veel last van! Liefs,
Ik ben april 2010 ongelukkig gevallen met de fiets (met dochtertje voorop in fietszitje) en heb daarbij mn enkel licht gekneusd gehad. Was aardig opgeknapt.... totdat ik zwanger werd toen speelde die enkel me dus weer op. Dus het is heel goed mogelijk. Ik zou het wel aankaarten bij je HA of VK, al is het alleen maar dat het dan bekend is.
Ohw er zijn meer van deze gevallen bekend.. Gelukkig maar, ja niet voor degenen die met de pijn zitten natuurlijk Maar wel een geruststelling voor mij. Zal het idd aankaarten, kunnen ze er misschien later nog rekening mee houden ofzo. @hopmarjanneke; jeetje dat is niet zo best Had jij verder niks? Of je dochtertje??