beginnen met clomid maar wanneer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door morgaantje, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Hoi meiden,

Ben gisteren voor het eerst naar de gyn geweest.
    Ze geeft aan dat ze denkt dat ik geen eisprong heb. Traject is als volgt ik moet op dag 3 langs komen dan gaan ze inwendige echo doen en bloedprikken verder zal zaad van mijn vriend bekeken worden. Tevens gaf ze aan dat ze een eisprong op wil gaan wekken met clomid.

Kan me nu allleen niet herinneren of dat gelijk de volgende afspraak is of dat ik eerst de uitslagen af moet wachten. Zijn er meiden die mij dit kunnen vertellen.

Liefs morgaantje

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi!

bij mijn eerste bezoek aan de Gyn. maakte ze meteen een inwendige echo. Het was duidelijk dat ik PCO heb. Ik heb doorom meteen Clomid voorgeschreven gekregen en heb deze ook al in huis. Ik weet niet wat de gyn. denkt wat bij jou het probleem kan zijn? Heeft ze het over PCO gehad? Verder kan de manier van behandelen natuurlijk bij elke gyn. anders zijn.

Makkie xx

3. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Bij mij zal het probleem waarschijnlijk zitten in mijn hormoonhuishouding.....

Ze heeft het niet over PCO gehad maar volgens mij moet je dan toch tijdens je ongesteldheid ook heel veel lichamelijke klachten hebben toch? Die heb ik namelijk niet.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

nee hoor, ik heb geen abnormale last van mijn menstr. Maar ben ook zelden ongesteld, vandaar PCO! Maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft? Bij mij is mijn hormoonhuishouding ook niet goed, een te hoog LH gehalte. Ook typisch een kenmerk bij PCO..... tis bij jou ff afwachten denk ik...

5. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    ik word wel ongesteld alleen niet regelmatig...
    hoe is bij jou pco vastgesteld?

6. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    sorry zit even echt te slapen.... dmv echo duss nouja dan moet ik nog even wachten want die krijg ik dus de 3e CD..

maar ben toch nog wel beniewd of ik nu gelijk aan clomid mag beginnen.... wat denken jullie?

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik ben heel onregelmatig ongesteld, al meer dan 10 maanden en heb hooguit 2 keer een eisprong gehad. Door middel van een echo konden ze zien dat ik PCO heb.

Ik heb geen idee hoe snel en wanneer ze Clomid voorschrijven. Weet ook niet of dat alleen bij PCO is, volgens mij niet... .ik kreeg ze meteen bij het eerste onderzoek voorgeschreven.

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Mij hebben ze verteld dat ik PCO heb omdat:

-uitslag echo
    -onregelmatige (lange) cyclus
    -uitslag bleodonderzoek (te hoog LH te laag FSH)

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi Linda,

dit was idd bij mij ook het geval. Verder veel last van mijn lijf alle weken door.... dit waarschijnlijk omdat er veel spanning staat op mijn eistokken.

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hee makkie klopt het dat ik je nog niet heb gezien bij het forum 'pco'?

11. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Wanneer ben jij begonnen met clomid? Gelijk na je eerste bezoek aan gyn?

12. bengel

bengel Niet meer actief

ik had dag 3 uitgangsecho en als dat goed was, moest ik van dag 3 t/m 7 clomid slikken

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    omdat ik al in mijn cyclus zat moest ik wachten tot ik ongi werd en daarna beginnen, ik had ook niet rond dag 3 een echo dus ik kan me voorstellen dat je op dag 3 wel mag beginnen en anders gewoon vragen of dat kan anders moet je misschien heel lang wachten.

Ik kan me ook voorstellen dat ze eerst wat onderzoeken doen en dat je dan medicijnen krijgt om de menstruatie op te wekken zodat je de volgende maand met clomid kan beginnen.

14. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    ga er nu maar vanuit dat als ik terug kom op dag 3 van mijn cyclus dat ik dan ook gelijk clomid krijg en als ze het niet van plan was dan ga ik het gewoon vragen nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Ben namelijk nogal ongeduldig en anders moet ik weer 1 maand wachten......

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    dat zou ik ook doen! veel succes!

16. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Bedankt meid wanneer ben jij begonnen met clomid?

Deel Deze Pagina