Ik wil graag een online huishoudboekje bij gaan houden om onze uitgaven en inkomsten inzichtelijker te krijgen. Wie heeft er tips welk programmatje goed werkt?
Ik heb een bestandje gemaakt in exel.. Bovenaan zet je wat je te besteden heb en alles wat je eronder zet trekt hij van het bedrag af je kan dat zo onderaan zien wat je hebt uit gegeven en wat je nog over hebt.
Cashflow programma, gebruik ik zelf ook. Handig programma. Nibud Cashflow Manager Ook kan je via je eigen bank (volgens mij abn amro heeft zo'n service) software/internet programma gebruiken. Oja, ik hou niet van online financiele gegevens invullen, dat is ook handig van cashflow, gewoon offline. Heb je geen internet voor nodig! Succes!
Oja, excel heeft een budgetsjabloon: Hier te vinden: Uw budget beheren met Excel - Excel - Office.com Heb ik zelf geen ervaring mee!
Ben er nu al fan van Wel confronterend.. We zullen toch moeten besparen dit jaar en merk nu pas hoeveel geld we aan onzin dingen uitgeven, terwijl het in mijn ogen helemaal niet zo veel was.. Toch maar anders doen..
Hihi Roeltje, ik heb die bewustwording ook meegemaakt toen ik het Cashflow programma ging gebruiken. Echt ik had nooit verwacht dat wij zo goed waren met onnodig geld uitgeven. Pinnen kan echt gevaarlijk zijn! Succes!
wij hebben ook een bestand in Excel. Ideaal. Heb er wel zoveel verstand van dat ik het in kan vullen, maar vriendlief heeft het gemaakt. Alles telt automatisch op. Heel handig. Zou zelf niet zo snel alles op internet in vullen....
heb nu alles ingevoerd.. denk dat we per week een bedrag gaan pinnen en dat uit mogen geven die week.. gewoon eens om te zien of dat beter gaat.. we willen ook graag sparen en dat automatisch over laten boeken per maand.. moeten we wel weten wat we stamdaard over houden per maand.. heb tanken en luiers bij de vaste lasten gerekend, is hier toch elke maand hetzelfde bedrag
Jawel, heb hem zelfs al helemaal ingevuld..geeft een duidelijk beeld zeg! Maar dacht even vergelijken kan nooit kwaad
O! Wil iemand hem ook naar mij toesturen? Ik stop straks (tijdelijk) met werken en wij moeten dan ook enorm besparen.
Deze werkt niet bij mijn excel ? ik heb excel 2003 maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt toch ? Edit: oke wel dus moet 2007 hebben nja. Iemand voor mijn ook een voorbeeldje?? Pm me maar dan stuur ik me e-mail.
Je hebt ook iets soortgelijks voor 2003: zie hieronder de link: Budgetten - Sjablonen - Office.com Deze is wel voor excel 2003.
Toesturen ga ik proberen, gaat alleen vandaag niet lukken. Ik heb namelijk geen leeg bestand....Dus moet eerst alle cijfertjes eruit halen.