Ben eigenlijk een beetje boos..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna84, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het ook een beetje overtrokken allemaal...

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Meiden, met alle respect, maar ik vind het niet echt noodzakelijk om elkaar hier verwijten te gaan maken! TS heeft er gewoon moeite mee, ik kan het me voorstellen, hormonen of niet, het zit haar niet lekker! Iedereen gaat er zo mee om als ze zelf doen, ze wil alleen hier haar verhaal kwijt.

Prima als je je mening geeft, want dat doe ik ook, maar laten we het netjes houden :)

Sorry, nu kom ik misschien als een zeur over, maar ik heb al teveel topics gezien die uit de hand liepen omdat de verwijten heen en weer gingen!

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    #23 Lousaa, 1 sep 2012
    Laatst bewerkt: 1 sep 2012
    Geen probleem toch. Jij bent er ook niet immers. En verder: hij regelt toch waardige vervanging? Dat lijkt mij juist wel verantwoordelijk. Hij denkt vooruit en onderneemt iets.

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik snap niet zo heel goed hoe je dit bedoelt.. Had ik er wel moeten zijn? Of ik merk er toch niks van, omdat ik er niet ben?

@86laura: Prettig! Dankje! Zo is het immers gewoon..het staat haaks op mijn eigen pricipes, dat veroorzaakt dan ook de frustratie bij mij..

En ja, ik heb inderdaad om meningen gevraagd..(om even dat commentaar voor te zijn)

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik bedoel: hij is er dan even niet met z'n volle verstand, maar jij bent er ook niet. Wat maakt dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en jij wel? ik zou het zelf vervelend vinden als mij vriend tegen mij zou zeggen: je gaat niet je moeder hierheen halen, je regelt het maar zelf, en van mij hoef je niks te verwachten, want ik heb een uitje en dat is natuurlijk belangrijker dan wat jij van plan was. Dat bedoel je niet, maar zo klinkt het wel, en dat vind ik daarom niet zo'n krachtig uitgangspunt voor een principiele strijd met je vriend.

Wat pragmatisme zou wonderen doen, denk ik. Maar ik ben daar redelijk makkelijk in. Sterkte in elk geval, en alvast veel plezier.

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Dit soort commentaar prikkelt me enorm, maar ik zal mijn best doen me in te houden..

Het is een beetje peren met appels vergelijken, vind je niet? Mij vertellen dat ík mijn verantwoordelijkheid niet neem, omdat ik al een eeuwigheid geleden een uitje gepland heb? Terwijl mijn vriend gewoon thuis is? Maar hij niet om 10.00 zijn bed uit wil komen, omdat ie daar te brak voor is? Echt, 2 compleet verschillende dingen als je het mij vraagt...

Waar benoem ik trouwens het belang van mijn uitje boven het plezier maken van mijn vriend? Volgens mij benoem ik juist nog eens, dat ik hem zijn pleziertjes absoluut niet misgun..

Overigens..een principieële strijd is er niet, aangezien ik mijn mond gehouden heb en hem daarmee dus ook het plezier van vandaag niet afgenomen heb.. Over pragmatisme gesproken. Wanneer hij plezier heeft gehad, mag hij vaak genoeg op mij terugvallen. Ik ben het er gewoon niet mee eens, dat wanneer hij dit een keer niet kan, hij er ook niet zelf voor opkomt..

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik Vind dat je morgen lekker moet gaan genieten van je uitje.
    En ik vind ook dat je partner lekker moet kunnen genieten van een vrijgezellenfeestje. Zo vaak is dat toch niet. Als hij dit nou wekelijks deed dan is het een ander verhaal.
    Ik vind juist dat hij wel de verantwoordelijkheid heeft genomen door zijn moeder te regelen. Daarvoor geld natuurlijk ook, als hij nou regelmatig zijn moeder regelt als hij voor de kleine moet zorgen is het een ander verhaal.

ik hoop dat jullie beide een gezellige tijd hebben en morgenavond heerlijk samen op de bank leuke verhalen te vertellen hebben.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben het met jou eens en zou ook erg boos zijn....zwanger of niet. S avonds een vent, s morgens een vent. Je gaat in mijn ogen geen oppas regelen omdat je s ochtends een kater hebt.

9. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ik snap je wel, maar alleen omdat ik van je lees dat hij regelmatig een kater heeft en daarover klaagt. Aan de andere kant vind ik dat het voor een keertje gewoon moet kunnen. En zoals al eerder werd gezegd, praat erover, dat je vind dat jij eigenlijk altijd de zorg op je moet nemen als het een van jullie twee aankomt en bespreek met hem of je dat in de toekomst beter kunt verdelen!
    Ik hoop dat jullie eruit komen en dat jij morgen zonder nare gevoelens kunt genieten van je uitje!

10. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik snap het wel...

Zou proberen om me er niet zo druk om te maken, als dit eens in een lange tijd voorkomt is er niets aan de hand toch.
    Hij heeft toch niet elke maand een feest, zowel is het andere koek.

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik vind je wel een beetje overdrijven, hij heeft een vrijgezellenfeest wat ook gepland staat, uiteraard wordt er gedronken (en ach als het deze ene keer is). Zn moeder komt jullie dochtertje halen, geen probleem toch? Jij kan lekker een dagje weg en hij kan uitslapen van zn feest. :)

12. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Als voorbeel: Je kan ook vrij nemen op je werk als je een feestje hebt. Dan neem je toch ook je verantwoordelijkheid. Een ander verhaal als je elke week je klem zuipt maar voor een keertje kom op zeg.
    Maargoed er word op een forum deze vraag gesteld en ik geef er antwoord op, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Net zo min hoef ik het me tjou eens te zijn :D
    Ik vind het echt zeuren om te kunnen zeuren.

En wat betreft wat iemand ander zegt wat voor een voorbeeld voor de kids... Dat papa's en mama's best lol mogen hebben en dat de kiddies dna naar iemand gaat die ze goed verzorgt ipv met je halfzatte kop voor 30% voor je kinderen proberen te zorgen.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja en? zn moeder komt haar halen, geen totale vreemde en misschien is het voor het kind ook wel super leuk?

ik vind het anders als het gewoon stappen is of frequent. Nu heeft hij een feestje met vrienden nou wat geeft dat dan voor een keer.

maargoed dat is wat ik vind, hoop dat jullie eruit komen!

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Heb je het nou tegen mij? Want dan stel ik voor dat je mn stukje nog een keertje leest hahahaha ik deel jouw mening namelijk :')

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik heb er toch ook geen moeite mee dat hij drinkt?.. Ik heb er ook geen moeite mee dat hij een feestje heeft / gedronken heeft en hiervan wil uitslapen..dit kan en mag hij altijd..(zo ongeveer 2x in de maand dus..) Waar ik wel moeite mee heb, is dat hij nu ik er een keertje niét ben, zelf niet zijn bed uitkomt..

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Daarom, niks tegen een mening..ik vraag er immers om..het blijft een principekwestie..ik neem dus ook geen vrij, omdat ik een feestje heb..ik vind het gewoon geen goede reden..

Tijdens mijn studie heb ik jaren in de horeca gewerkt, jaren op zaterdag en zondag ochtend de zaak open moeten gooien..vaak genoeg tot in de vroege uurtjes doorgezakt en brak geweest, maar me NOOIT een dag ziekgemeld..

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou me hier echt niet druk om maken. Liever dat hij zijn moeder regelt, dan dat hij met een drankkegel voor onze zoon zou zorgen en dat die dan niet genoeg aandacht krijgt.

Maar als je het zo vreselijk erg vindt, zou ik het dus wel zeggen tegen je man. Je zit je nu op te vreten, terwijl hij zich er niet van bewust is dat hij iets fout doet, en waarschijnlijk denkt dat jij vindt dat hij hier goed aan doet!

18. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik was ook wel van plan om het nog te benoemen, maar niet vandaag..dan had ik hem zijn lol afgepakt en dat wil ik nu ook weer niet..

Per definitie zeggen dat hij iets 'fout' doet, vind ik ook wat ver gaan..ik vind het niet 'fout', ik sta gewoonweg niet achter die keuze..En 'opvreten'.. Ik kan me voorstellen dat het zo overkomt, maar ik probeer gewoon even de meningen te peilen..

19. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Waar je je al niet druk om kan maken.... Hier lijdt toch helemaal niemand mee? Lekker je kindje naar oma en je vriend fijn zijn roes uit laten slapen. Ik zou me daar totaaaaaal niet druk om kunnen maken.

20. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik snap niet waarom mensen op zo'n avond per se zoveel moeten drinken dat ze bij voorbaat al weten dat ze de volgende dag doodziek op bed liggen met een kater. Hij kan er ook op zo'n manier rekening mee houden dat hij wat minder dan normaal drinkt zodat hij wel nog normaal voor zijn kind kan zorgen de volgende dag.

Deel Deze Pagina