Hoera, stoppen met werken! En... hoe zien jullie dagen eruit?

Discussion in 'De lounge' started by DeeLighT, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik wil het even met jullie delen. Over 2 maandjes stop ik met werken. We houden zo weinig over na aftrek van de kinderopvangkosten dat ik beter kan stoppen. Nu had ik het al echt niet naar mijn zin op mijn werk dus het komt erg goed uit!

Ben dus best blij, en aan het bedenken hoe mijn dagen er straks uit zien. 1 kind op de psz en 1 baby thuis... hoe zal het zijn?
    Wat doen jullie allemaal (niet)?

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    ik ben sinds november gestopt met werken
    probeer sowieso elke dag wat aan het huishouden te doen

ik rommel heel de dag wat aan en kijk per dag eigenlijk wat we gaan doen
    als het geen vakantie is dan moet ik sowieso maandag dinsdag woensdag en donderdag open neer naar de psz voor me dochter
    woensdag middag zit ze op korfbal
    dinsdag ochtend markt
    woensdag ochtend zwemmen met me zoontje
    en vrijdag begint het weekend voor ons

3. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Welkom thuis;)

Ik probeer na het ontbijt het huisje aan kant te hebben.
    Daarna lezen we een boekje, nog een, nog een en nog een en drink ik n kopje koffie(welverdiend vind ik altijd).
    Rond de klok van 10 eten we gezamelijk een fruitje en daarna gaan we spelen, knutselen, kleien...pfff noem maar op.
    Na het middagbroodje zijn ze allebei een uurtje boven en daarna gaan we meestal een wandelingetje maken. Bij echt baggerweer gaan we knutselen oid.
    Rond 16u mag de oudste 'Dora' kijken en begin ik aan het eten. De kleinste ligt dan meestal even op bed. Daarna gaan ze 'zelf' spelen.

Oja, ik heb ook 1 psz-peuter en 1 babytje.
    Als de oudste op de psz is doe ik het grote poetswerk of hobbelen we door de winkelstraat..
    Het gewone huishoudelijke werk doe ik dus na het ontbijt, tussendoor en in het 'rustuurtje'

Veel plezier!

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Gaat jouw dochter 4 dagdelen in de week dan?
    Wil me er niet mee bemoeien hoor, het viel me gewoon op;)

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Wow ben jaloers!! Zou ook willen stoppen met werken, maar niet haalbaar helaas. Nou geniet van je dagen thuis met je kindjes! Je zal de dagen best gevuld krijgen!

6. tulip

tulip Niet meer actief

hee wat leuk!! Ik heb nu nog een 3 jarige thuis en straks op school. Hopelijk ook later nog een babytje erbij.

Mijn dagen zijn gevuld met boodschappen doen, huishouden, op visite gaan en met mn dochtertje bezig zijn. Ik moet zeggen, ik verveel mij nooit. Zodra ik mij bijna ga vervelen komt er wel weer wat nieuws op mn pad;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Door de week ben ik steeds mijn dochter naar en van school aan het halen.

Elke dag komen hier kinderen spelen

boodschappen doen

huishouden

op de pc

Hobby uitoefenen

op bezoek

en nog alles wat er op een dag bijkomt

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn dagen zijn wisselend ik heb een psz peuter (ma wo do) en een baby van 6 maanden.

het is veelal leuke dingen binnen doen maar nu de kleine meid ook iets langer wakker is gaan we ook wel naar een speeltuin of zwemmen of iets anders leuks.

verder doe ik iedere dag iets in huis naar het dagelijkse stofzuigen.
    en als de jongste op bed ligt en de oudste op de psz is het tijd voor mij zelf dan lees ik een boek of doe ik iets anders echt voor mij zelf.

ik ga nu beginnen aan een stoomcurses haken hahahaha

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben thuis met een peuter van 3, baby van 11 maand en 30 weken zwanger. smorgen srond half 8- 8 uur staan we op. de oudste gaat 3 dagdelen naar de psz. na mn ontbijtje en zp ga ik om 9 uur meestal naar boven. slaapkamers aan kant maken, was verzamelen, doekje door de badkamer, paar keer in de week stoffen en zuigen. baby is dan gewoon ook boven en hobbelt mij achterna en speelt wat met de was meestal hihihi.
    rond half 11 nog een bakkie en fruit geven aan de baby. rond half 12 komt de oudste terug, luister naar haar verhalen en ondertussen haal ik de vaatwasser leeg, vul een wasmachine, ruim een was op etc. rond half 1 gaan we eten. na het eten verschonen,stofzuigen en evt dweilen, doekje over de tafels etc, effe door de wc enz. meestal ben ik rond 2 uur klaar. dan gaan we naar buiten, oma komt op bezoek, of we gaan even bij papa kijken ( werkt naast ons hebben eigen zaak) rond 5 uur de baby eten geven, rond half 6 kindjes in bad of wassen en pyama aan, koken en om half 7 eten we.
    de gehele dag door zp ik, speel met de kindjes, kijk eens op marktplaats, lees een boekje. ik verveel me nooit. heb altijd wat te doen;)

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    jep ze zit op de vve dus gaat ze 2 extra dagdelen naar de psz buitenom haar normale dagen zegmaar

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook vve

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wat leuk om te lezen!! Verheug me er steeds meer op.

Zit me ook te bedenken dat als ik stop mijn baby inmiddels een dreumes is :)

Wat is vve?

13. tulip

tulip Niet meer actief

voor en vroegschoolse educatie, elke psz en kdv werkt hiermee, sommige kindjes krijgen een indicatie voor extra dagdelen, bij bv achterstand in de taalontwikkeling.

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat ik allemaal doe?
    Soms weet ik het zelf niet haha!

op maandag en donderdag psz voor mijn emma. Op dinsdag zwemmen en dansen voor emma. Op donderdag zwemmen voor sam.
    Woensdag en vrijdag doe ik wat leuks met de kids. S ochtends doe ik een beetje rustig aan, dan mogen de kids ff tv kijken en zit ik op de laptop ofzo. Na een uurtje of 2 gaan we knutselen of ik ga naar ballorig ofzo.
    Week is zo voorbij.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    debby, hoe doe jij dat met zwemmen en dansen? Lijkt mij super voor m'n oudste, maar vaak moet je er bij blijven of meedoen, en waar laat ik mijn jongste dan?

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    deelight op dinsdag zwemt papa met emma of anders is papa thuis.
    Op donderdag zit emma op de peuterspeelzaal en redt ik het net met heen en weer racen.
    Er zijn er hier die bijv een oma laten komen om op de kleinste te passen.

Het is echt geweldig. Het is echt voorbereiding op leszwemmen al maar wel gewoon dat ze het leuk vinden en zonder dwang. En als ze 4 zijn gaan ze gewoon over in les zwemmen.
    Emma vindt het geweldig. Vraagt na 2 dagen al weer of we weer gaan.

Ik weet niet hoe jouw jongste is. Mijn man heeft wel eens de jongste ook meegenomen in de maxi cosi en als hij dan ging huilen zijn fles of een broodje gegeven. Zwemmen is maar een half uurtje en meestal is er wel iemand die even een oogje in het zeil wil houden

Je moet er trouwens altijd bij zijn, je zwemt samen met je kind.

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en dansen mag je alleen het laatste kwartier kijken. En dat is maar goed ook want als de ouders er zijn letten ze totaal niet meer op. Ik blijf dus met sam in de "kantine" met de andere moeders en daar is een speelhoek dus dan speel ik met hem.
    En de laatste 10 minuten/kwartier zit sam gewoon op schoot bij mij als we gaan kijken.

Waar woon je? Vast niet bij zaandam in de buurt he? Zo wel dan kom je gewoon gezellig bij ons, is van fluxus!

Mijn kinderen gaan niet naar een kdv. Dus persoonlijk vind ik wel dat ik iets meer moet doen dan andere moeders die werken zeg maar. Emma gaat wel naar de psz maar dat is maar kort. Op een kdv doen ze vaak ook dingen.
    Daarom zit emma nu ook op 2 clubjes en ik wil haar misschien op zaterdag nog op peutervoetbal doen. Is hardstikke leuk hier en gratis (vanaf 3 jaar). Zolang ze het trekt denk ik dat het wel ok is.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    debby, dank voor je info. Werkt je man ploegen?

Peuterdans heb ik hier ook voor gekeken maar toen was het op mijn werkdagen. Ik ga er opnieuw voor kijken want ik denk dat dit heel goed is voor mijn oudste.

Oudste is 2,5 en jongste is 10 maanden, maar dat is een echte ontdekkingsreizigster. Loopt al achter loopwagentje dus die moet wel "los" zegmaar. Zwemmen valt helaas af.
    Psz ga ik ook voor aanmelden, weet nog niet hoeveel ochtenden.

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    deelight meestal is psz standaard 2 ochtenden. Soms als je er voor in aanmerking komt (bijv bij taalachterstand ofzo) kan je 4 ochtenden afnemen.

Mijn man werkt vaak s avonds. Hij werkt in een kroeg met een restaurant erbij (als barman, kok en kelner). Op dinsdag en woensdagavond is ie altijd barman dus dan begint hij om 18.30 uur. Wel heel leuk want hij ziet de kids vaak en kan ook met emma zwemmen maar ik ben s avonds wel vaak alleen en ik moet s ochtends vaak zachtjes doen want als hij om 3 uur in zijn bed ligt wil hij natuurlijk uitslapen.

20. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heerlijk vooruitzicht he?
    Toen ik te horen kreeg dat ik ontslagen werd baalde ik eerst maar toen dacht ik yes! ff een jaartje (minimaal) met de kids thuis!

Share This Page