Harde buik zonder iets intensiefs gedaan te hebben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ZoWelkom84, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hi dames,

Wie herkent dit, ik heb vanaf vanmiddag al heel de tijd een harde buik. Als ik nou iets intensief gedaan had, had ik het begrepen, maar ik zit heel de dag op de bank, benen languit gestrekt plaatsjes te knippen..

Dacht nou wellicht even plassen, maar ook dat helpt niet.

Herkent iemand dit?

2. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nee ik herken het alleen toen ik wel te intensief bezig was geweest. Heb je je vk al gebeld?

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Doen ze pijn? Is de baby druk misschien? Beginnende blaasontsteking? Of een groeispurt. Zou het even timen en als er een regelmaat in zit wel even de verloskundige bellen.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik herken het wel.
    heb het al weken regelmatig, ook echt komen en gaan.
    of ik nou wel of niet actief ben geweest.
    maar ik voel ze altijd het ergst als ik chill op de bank zit met de benen omhoog.

Ze gaan bij mij weg zodra ik in bed ga liggen.

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zojuist gynaecoloog spoedlijn gebeld omdat ik toch een vroeggeboorte al heb meegemaakt. Ik wil nu eerder weten of dit een baarmoedehalsverkorting kan veroorzaken, zo ja dan wil ik weten of dat het geval is.. ben niet zozeer bang dat ik nu ga bevallen, maar mijn zoontje kwam ook totaal onverwachts..
    Net teruggebeld en ik moet toch even komen om baarmoederhalsmeting te doen

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Spannend. Fijn dat gecheckt wordt, houd je ons op de hoogte?

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Spannend, succes!

8. Humava

Humava Niet meer actief

Spannend, hopelijk blijft alles rustig

9. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja ga ik doen! Zitten nu in de auto, moesten even oppas regelen

10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

En? Hoe is het afgelopen?

11. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik zit in een grijs gebied met witte bloedcellen.. urine gaan ze verder onderzoeken en omdat K toch zonder iets te doen al harde buiken heb moet ik zo antibiotica halen. Als het een infectie is kan het zijn dat de harde buiken daar vandaan komen.

12. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @ZoWelkom84 hopelijk slaat de ab aan en is het een infectie... goed dat je even gebeld hebt en langs bent geweest.. hopelijk krijg je de andere uitslagen snel!

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hoop dat het goed met je gaat? Ik had gisteren precies hetzelfde. Na lang twijfelen toch huisartsenpost gebeld met vermoeden van blaasontsteking. Had wel lichte verschijnselen, maar niet zoals ik gewend was uit het verleden. Bleek ik toch blaasontsteking te hebben en ook met de allerhoogste infectie waarden. Nu direct aan de anti biotoca.

Voor mij echt een les dat een blaasontsteking als je zwanger bent echt heel anders voelt tov niet zwanger. Ik had veel harde buiken (maar heb dat niet altijd door), moest iets vaker naar wc en klein beetje geïrriteerd gevoel bij plassen. Voor mij voortaan bij twijfel altijd direct actie ondernemen.

Beterschap!

14. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik merk helemaal niks met plassen ben benieuwd of dat het wel is eigenlijk, vrijdag uitslag..
    K heb ook nog nooit een blaasontsteking gehad, geen idee wat je miet voelen.

Ben wel beroerd van die antibiotica, jij?

Sterkte ermee hopelijk ben je er snel vanaf!!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vrijdag pas de uitslag voor een blaasontsteking?

Als ik hier sochtends urine breng dan heb ik diezelfde middag de uitslag nog...

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hmm wat apart dat je vrijdag pas de uitslag krijgt. Ik heb nu ook antibiotica ivm vele harde buiken. Geen ontsluiting maar beetje verhoogde waarde in urine dus uit voorzorg antibiotica. Ik heb de ochtend geprikt en de middag uitslag gehad.

17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee een bacteriële infectie die verder onderzocht wordt.. ze gaan die witte bloedcellen verder laten onderzoeken en of het idd duidt op een bacteriële infectie..
    Ze nemen geen risico's, gister met diostick gedaan denk en nu gaan ze verder onderzoeken

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb geen bloed geprikt maar urine ingeleverd..

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ahaaaaa

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wordt er een beetje misselijk van en erg moe, maar dat laatste was ik al. Overigens kunnen ze een blaasontsteking direct zien, waarschijnlijk doen ze nog een extra test voor andere infecties zoals streptokokken. Dat is standaard protocol bij zwangere vrouwen. Hebben ze bij mij ook gedaan en die uitslag laat nog een paar dagen op zich wachten.

Edit. Oh, zie nu pas dat er al weer was gereageerd. Gelukkig dat ze ook nog verder onderzoek doen!

Deel Deze Pagina