opeens groene ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juffie1984, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Matthijs drinkt nu iets meer dan 8 wk volledig bv. Hij drinkt om de 3 tot 4 uur en 's nacht vaak 1 x langer er tussen.
    Hij heeft nu al een paar dagen groene ontlasting (donkergroen). Nathan had ook wel eens een groenige luier maar dat was er vaak maar 1 en daarna was het weer gewoon geel.
    Ik heb al gezocht over wat het kan zijn en dan lees ik over te veel voormelk. Matthijs drinkt eigenlijk altijd maar 1 borst dus je zou zeggen dat hij dan genoeg 'achtermelk' binnenkrijgt.
    Wel heeft hij soms moeite om het drinken bij te houden vooral bij de tsr. Maar hij laat dan gewoon zelf los.
    Echt heel erg last van krampjes heeft hij ook niet volgens mij.

Moet ik contact opnemen met bijv. het CB of is het heel gewoon.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind er geen last van heeft, dan is het niet erg.
    Babypoep mag alle kleuren van de regenboog hebben. Alleen bij zwart of wit moet je naar de dokter.

Groen komt heel vaak voor. Het kan te maken hebben met wat je zelf eet, of bijvoorbeeld vitaminepreparaten die je neem.
    Soms is poep groen als ze verkouden zijn.

Als hij moeite heeft met je tsr, dan kan het te maken met je sterke melkstroom. Lees dan eens het artikel op borstvoeding.com over 'hyperlactatie'. Daar staan heel wat tips in om het aan te pakken.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam heeft ook eens 2 weken lang groene luiers gehad, niets aan het handje :)

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Matthijs is wel wat verkouden. Hoest een beetje.
    Verder doet hij het prima. Is meestal een tevreden mannetje en slaapt ook lekker. Vannacht zelf doorgeslapen van 21.45 tot 6.00!

Deel Deze Pagina