ben er klaar mee...(over man)

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mss moeten jullie elkaar wat meer vrijheid geven?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nog meer? Dan kan ik beter vrijgezel worden haha.. Maar bedankt voor het meedenken :)

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn relatie is kapot gegaan door herhaaldelijk dit soort gedrag...

Niet bellen,ik zat avond aan avond alleen, meneer zei altijd ik kom zo maar dat was twee uur later...tot diep in de nacht en ok, als muzikant werk je in de avond maar het was vaak ook buiten werk om dat hij er niet was of niet kwam...steeds vaker ook overdag.afspraken niet nakomen, ik kwam weer te laat voor werk en studie...deed alles alleen.

Vorig jaar kerstavond 25e heeft hij me keihard laten wachten met kind.hij kwam in de nacht aanzetten...kwaad want ik had hem om twee uur gebeld waar hij was...als hij dit al niet eens meer kon doen!spontaan uitgaan! Terwijl hij meer niet thuis was dan wel...

Sorry maar mij gaat dat niet meer gebeuren met een vent!
    Ik ben blij dat ik van hem af ben als echtgenoot!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Godzijdank is het hier niet zo erg... Maar erg genoeg om me te irriteren, dus ik moet er wel wat mee.

Ik heb nog liever dat ie zegt dat ie niet weet hoe laat ie thuis is dan dat ie zegt dat hij om 5 uur thuis is en opeens niet meer te bereiken is. Achteraf snap ik het wel, hij ligt dan onder een machine en hij is al aan een kant doof... Dus die telefoon hoort hij niet. Maar op dat moment sta ik doodsangsten uit.

Hoe krijg ik hem nou zo ver dat hij op zulke momenten belt?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Door zelf niet te bellen of nog in de stad(ofzo) te zijn als hij al thuis is en dan niet opnemen. Helaas snappen ze dan vaak pas dat het geen zeuren is maar ongerust zijn. iemand niet te pakken kunnen krijgen terwijl dat wel op een "normaal"tijdstip is is gewoon eng als dat langer duurdt.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat je het gevoel bij jezelf moet los laten op dat moment en gewoon moet doorgaan met je eigen dingen.

Mijn man had nachtdienst en hoort dan om 8vrij te zijn. Kwart over 9 was hij er nog niet. Ik kan me dan wel druk maken dat hij er niet is en ik alleen met de kids aan het kerstontbijt zit, maar wat win je ermee? Uiteindelijk kwam hij er om kwart voor 10 aan en schoof gezellig bij ons aan tafel aan.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Die methode hielp bij mij heel even...maar daarna was het gewoon weer terug bij af!maar ja ik ben ook niet voor niets van die man af!:D

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Licht wel echt aan de baan van je man denk ik. Of je man nou arts is of "gewoon" kantoormedewerker vind ik wel echt een verschil. Als je midden in een spoedoperatie staat ga je natuurlijk niet je vrouw bellen, maar als je achter een bureau zit is het toch een kleine moeite om ff te bellen of sms-en?

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou moet ik toch ook zeggen dat ik sommige reacties echt raar vind hoor, vooral over het elkaar vrijlaten, ik denk niet dat dit er iets maar dan ook iets mee te maken heeft, het heeft m.i puur te maken met rekening houden met elkaar, je hebt een relatie met elkaar dus hoor je vooral de belangrijke dingen óf met elkaar te zijn, óf tot goede afspraken te komen, een relatie is een werkwoord dus daar moet je ten alle tijden aan blijven werken, persoonlijk vind ik ook dat een relatie een aanvulling moet zijn op je eigen leven en geen struikelblok wat je tegenhoud, ik vind een belletje dat je iets later komt of rekening houden met de gevoelens van je partner écht niet teveel gevraagd, en persoonlijk vraag ik mij af als je partner dat al niet voor je over heb wat voor relatie heb je dan. als je toch beide je eigen weg gaat zonder rekening met de ander te houden wat doe je dan in hemelsnaam bij elkaar :)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat ligt er natuurlijk ook aan, als je uitloopt op je kantoorbaan i.v.m een bespreking die langer duurt heb je ook niet echt de kans om even te bellen of te sms-en.

Daarnaast denken mannen zo enorm anders dan wij vrouwen. Voor hun ligt het gewoon niet voor de hand even naar huis te bellen om te laten weten dat ze later zijn.

Is het iets wat dagelijks gebeurd, kan ik begrijpen dat vervelend is.
    Maar dan nog denk ik niet dat je met kinderachtige acties zoals negeren enz het probleem gaat oplossen.

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik ook.....

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Moontje@ Jeetje meis dat is niet normaal bellen kan ie toch wel even doen .
    Hier is de afspraak na z'n tijd even wat laten horen . geld voor ons beide . bv normaal half zes thuis maak ik me pas druk na 18/ 19 uur .
    Lukt bellen niet mis dat ie hem dan 2 keer over kan laten gaan.
    Ongerust mag je toch zijn is hij anders om ook lijkt me als jij later bent dan normaal . zeg hem netjes en duidelijk dat je wat wil weten omdat je ongerust was niet om hem te klemmen . vrij laat je elkaar wel . Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dat heeft ie mis niet door .
    Knuffie lieverd

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij zaten hier met hetzelfde
    Als ik zei "rond 5 uur thuis" dan verwachtte manlief dat ik toch maximaal 17.01 thuis zou zijn.
    Zette het eten klaar... En als ik dan 10 minuten later thuis was, was het eten koud of had te lang opgestaan.

Nu zeg ik gewoon niet meer hoe laat ik precies thuis ben en neem dan mezelf wel een tijdstip voor en probeer me er daadwerkelijk aan te houden.
    Lukt het dan niet... Dan is er niet meteen paniek :)

En ik mopper ook altijd op manlief dat ie z'n telefoon bij zich moet houden.
    1x gehad toen was hij ergens zonder bereik... Dus ik was best ongerust.
    Je weet het niet he.. Meestal gaat het goed maar je hoeft echt niet zelf degene te zijn die brokken veroorzaakt om slachtoffer van iets te worden.

E manlief smst meestal gewoon even als het echt later wordt
    al is dat ook weleens om 7 uur geweest terwijl ik hem half/half voor het eten wel had verwacht maar verder niks definitiefs afgesproken dus ik ben gewoon gaan eten.
    Maar omdat hij OOK altijd smst als hij in de auto stapt op weg naar huis.. Wist ik dat hij in ieder geval niet onderweg was.

En tja dat was niet op kerst of op een moment dat we nog samen weg zouden gaan.

Hier gaat het dus tegenwoordig best goed. En even sms'en is nog geen halve minuut werk meestal :)
    Gaat er gewoon om dat je weet dat er niks is en dat je niet hoeft te wachten maar je eigen ding kunt gaan doen.
    (Als ik mopper.. En hij moppert daarop is dat ook meestal wat hij terug krijgt.. Natuurlijk ku je doen wat je wil.. Maar als ik zit te wachten kan IK ook mijn eigen ding niet doen en als ik weet dat jij er voor.opig niet bent dan ga ik wat relaxts voor mezelf doen (film kijken ofzo) ipv dat het halverwege onderbroken wordt omdat je er ineens toch bent. )

plus dat ik gewoon even wil kunnen laten weten dat hij als de wiedeweerga naar huis moet rijden als er eens paniek zou zijn. Maarja dat komt natuurlijk zelden tot nooit voor gelukkig

Deel Deze Pagina