Fijn dat je kat weer terug is Lentefee! Ik heb gisteren een aangereden kat, helaas dood, in een doosje mee moeten geven. Ik werd wakker door hard gescheur van een auto in onze rustige straat (waar geen doorgaand verkeer is) en zag later het beestje liggen. Ik heb hem in een doos gedaan en de dierenambulance gebeld en zij hebben hem na een paar uur opgehaald. De hele straat nog afgeweest maar zonder succes. De dierenambulance ging kijken of het beestje een chip had en zouden hem in de database zetten en als hij een chip had, meteen contact opnemen met de eigenaars... Ik kan maar niet stoppen met denken welk gezin hun kat moeten missen en net zo in de rats zitten als jij deed. Knuffel hem dus maar extra goed!
oh waterlelie wat ontzettend zielig , en die mensen hopelijk weten ze snel waar hun kat is gebleven, oke dood is niet leuk maar dan kunnen ze de zoektocht staken want dat maakt je gek! Jeldou laat je nog even weten of je kat al terecht is? Ik leef met je mee.
Ik ben blij dat jouw kat weer terecht is! Mijn ouders hebben 4 katten, waarvan ze er 2 al hadden toen ik nog thuis woonde. Vorig jaar (toen woonde ik wel allang op mezelf) was er 1 van hen ineens weg. Ze was al 4 maanden nergens te vinden, dus de moed was al opgegeven. Toen ik op een dag van m'n werk afkwam, fietste ik via een andere weg dan normaal, omdat ik een (zomaar) kadootje voor m'n vriend wilde gaan halen. Ik wilde mijn vriend eventjes mobiel bellen, dus fietste ik een afgelegen weggetje op, omdat het daar rustiger was met auto's (kon ik het beter horen) Ik zag, uit m'n ooghoeken, in de struiken een poes zitten, dus ik zeg "Hey poesje!" (ja, ik praat veel tegen dieren ) Komt die poes naar me toe rennen met hooggeheven staart: is het m'n ouders' poes! Ik kwam daar NOOIT in de buurt, en die dag dus wel, en daar was ze! Ze hadden halverwege de weg opgebroken, dus waarschijnlijk was ze daardoor in de war geraakt, en kon ze de weg naar huis toen niet meer vinden. Ze was wel heel mager (daardoor wist ik eerst niet 100% zeker of het d'r inderdaad ook was, hihi), maar HEEL blij! Na 4 maanden eindelijk weer thuis, yay!
Wat een mooi verhaal Lyst! En fijn dat je kat weer terug is Lentefee! Ik hoop dat die van Jeldou ook snel weer boven water is! Ook ooit mijn kat weleens kwijt geweest, wat een narigheid was dat zeg... Hou gewoon van dat gekke beest!
overigens heb ik ook nog een apart kattenverhaal.. We hadden twee jaar geleden nog een poes erbij aangeschaft, leuk mooi beestje echt prachtig om te zien, maar helaas al snel bleek dat het niet klikte met onze eerste kat. Na een week was de nieuwe poes ineens verdwenen, nooit meer gezien. Nou ja we hadden haar net twee weken dus ik was er niet echt verdrietig mee, maar vond het wel jammer want ze was heel erg mooi. Totdat op een dag de kinderen opgewonden thuis kwamen: "mama, Madelief zit twee straten verderop bij mensen thuis voor het raam". Huh? Ik gaan kijken en jawel hoor, daar zat onze poes! Ik heb niet aangebeld, ik kon haar toch niet terug nemen want het ging gewoon niet samen met onze eerste kat, maar wat aso om zomaar andermans kat te houden! (Madelief droeg nog steeds de halsband met koker waarin ons telefoonnummer had gezeten!) Ik ben van de ene kant blij dat ze daar een goed tehuis heeft gevonden, maar van de andere kant heel boos omdat die mensen toch even hadden kunnen bellen, voor hetzelfde geld was ik er wel verdrietig om geweest. Zoiets doe je toch niet? Ander verhaal, onze hond: Vorige maand onze hond ineens weg, bellen met politie en jawel iemand had haar gevonden. Ik hond ophalen, weet je wat die emnsen zeiden? "Ja we zagen haar lopen en we hebben haar maar meegenomen, mijn moeder wou haar zelf houden want ze ziet er zo lief uit, maar helaas ze is wel agressief he?" Onze hond is de liefste vd hele wereld maar heeft die mensen gebeten omdat ze haar meenamen, ha net goed! Het lijkt wel alsof iedereen mijn huisdieren wil houden, nou ja ik vraag je...en dan woon ik in een klein dorp nog wel.
ZO, wat brutaal! Echt ongelooflijk, ik snap niet dat mensen zomaar iemand anders' huisdier mee durven te nemen, of zoals het geval van jou kat, te houden zonder de echte eigenaars op de hoogte te stellen! Ik zou niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie, waarschijnlijk aanbellen bij die mensen en zeggen: "Ik zie dat U mijn kat heeft. Fijn dat u me daarover heeft gebeld. Maar goed, ik hoop dat u GOED voor haar zorgt, veel plezier met haar, het is een hele lieve kat." Zoiets. Toch even laten weten dat je hebt gezien dat zij haar nu hebben... en om te laten weten dat je wilt dat ze goed voor haar zijn..
he dames, Wat fijn dat je kat weer terecht is! Heerlijk moet dat zijn zeg! Onze kat is nog niet terecht.. pfff ik moet steeds gewoon huilen! Stom hé! Ik realiseer me dat ik toch wel erg veel van em hou! Ik heb de instanties al gemaild, proberen te bellen, heb al bij de lokale winkel gekeken of daar een brief hing met "gevonden!" Ik baal echt als een stekker.. Ik mis em echt, die kater met zijn chaggie karakter!