In onze tuin staat de struik op de foto. Ons meisje zit er steeds aan te plukken, en aangezien er een soort besjes aan zitten (lijken op bramen) wil ik graag te weten komen of hij niet giftig is. Maar ik kan dus niet vinden wat het is. Misschien een plantenkenner hier?
Het zou een japanse wijnbes kunnen zijn, maar weet het niet zeker.... Alhoewel, nu ik er goed naar kijk, denk ik het toch van niet! Nah, heb je ook nix aan
Hoi Lientje, De nederlandse naam is karmozijnbes. Delen van de plant zijn wel giftig! En de bessen worden gebruikt als kleurstof! Let dus ook op met vlekken. Weghalen lijkt mij. http://www.neerlandstuin.nl/planten/karmozijnbes.html Groeten, simi
wat goed dat het dan uitgezocht is... en weet nu dat je het moet weghalen. waar ZSP allemaal vooer goed is he
heey wat grappig die zag ik toevallig ook bij mijn buurvrouw in de tuin staan weet ik gelijk erg hebben met alysia want die is ook dol op planten plukken
@ simi: bedankt! Ik ga vragen of schoonpa hem een kopje kleiner wil maken. Dat sap kan je inderdaad niet uit haar kleding krijgen. Inderdaad, soms kun je antwoorden vinden op de gekste dingen hierzo.