Hallo, even een temperatuurverlaging, hopelijk weten jullie het antwoord: Moest vannacht om 4.15 heel dringend plassen. Ben toen maar eerst gaan tempen, kwam uit op 36.5. Naast mijn bed stond een emmertje, dus daarin al hurkend geplast. Heb toen niet gelopen ofzo. Weer in bed gaan liggen, en voor de zekerheid na een par minuten weer gemeten. was nog steeds 36.5. Vanochtend op de normale tijd getemperatuurd, zoals altijd ( rectaal, tussen 6.30 en 7.00 uur). Toen kwam ik uit op 36.9. Wat moet ik nu aanhouden qua temperatuur, denken jullie?
Mag ik vragen waarom je zo gefixeerd bent op een bepaalde temperatuur? Vragen die in mij opkomen zijn: - waarom heb je in godsnaam een emmer naast je bed en ga je niet gewoon naar de wc? - waarom temp je voor en nadat je geplast hebt? Wat verwacht je daarvan? - waarom ga je überhaupt midden in de nacht meten terwijl je meettijd tussen 6:30 en 7 uur ligt? Je weet vast dat je op dezelfde tijd moet meten, omdat als je buiten de tijd meet deze waarde af kan wijken. Logisch dus dat je meting van midden in de nacht niet overeen komt. In de nacht daalt je temperatuur om brandstof je sparen. Daarom is je temp 's ochtend lager dan de avond ervoor. Maar tegen de ochtend wordt het weer iets hoger door het wakker worden, je lichaam moet weer op gang komen, dus is hij weer iets hoger dan midden in de nacht. Dus mijn advies: gooi al die rare fratsen overboord, ga gewoon naar de wc, ga weer slapen en meet alleen (echt alléén) op je normale tijd.
Wat kun jij streng klinken in je mail, heb bijna het idee dat ik mij moet verantwoorden vanwege je waarom-vragen. Maar goed, wel fijn dat je de moeite neemt om te reageren. Ik temperatuur nog maar een paar weken, dus weet nog niet heel goed hoe het allemaal werkt. Met mijn vraag hoopte ik wat meer duidelijkheid te krijgen. Had in een ander topic gelezen dat als je opstaat voordat je meet, je temperatuur niet valide is. En dat je minimaal 5 uur geslapen moet hebben voordat je gaat meten. Daarom temperatuurde ik voor en na het plassen, om eens te testen of die temperatuur dan anders is, en ook om te achterhalen of die dan zoveel zou verschillen van de normale temperatuur om 6.45 uur. En die emmer, dat was voor het geval dat ml moest overgeven, was van de week ziek.
Je hebt gelijk... ik klink inderdaad streng in de mail. Excuus... Als die temperatuur regels die kloppen en geven in feite het ideaalplaatje aan. Maar vaak loopt het gewoon niet zo. En dat is ook niet erg... je haalt er gewoon zoveel mogeljik uit zodat het het ideelbeeld zo dicht mogelijk benaderd. En zo niet... dat valt de templijst vaak gewoon nog goed te lezen.
Hè, ja, *zucht*, misschien wil ik het allemaal ook wel te goed doen, en teveel willen weten hoe dat temperaturen werkt. Maar dat maakt toch niets uit, voor een eventuele gezonde zwangerschap. Ik zal "gewoon" moeten afwachten.......aaaaaahhhh niet mijn sterkste kant.
Ja... ik denk dat veel mensen het herkennen. Ikzelf had het overigens helemaal niet wat als gevolg had dat ik 3 x meteen zwanger werd. Ikzelf temperatuurde puur uit nieuwsgierigheid, hoe dat allemaal in je lijf werkt vind ik reuze interessant. Temperaturen is een hulpmiddel, maar een zwangerschap valt niet af te dwingen helaas... als het tegen je werkt en je er meer gespannen of 'dwangmatig' van wordt dan vraag ik me af of je het wel moet doen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Succes in elk geval!
Als je je temp goed wilt doen moet je de temp van zaterdag (36.9) als discarded aanvinken (dan wordt het een open bolletje). Omdat je je bed uit bent geweest is die temp van 36.9 niet betrouwbaar namelijk. Gezien je ovutesten denk ik dat zaterdag ook je ei weleens heeft kunnen plaatsvinden (ipv donderdag) Dan zou de eerste temp van 36.5 toch wel juist zijn geweest.
Kijkend naar het baarmoederslijm ben ik het niet met bovenstaande eens. Dan lijkt donderdag toch de juiste dag. Je zou kunnen kijken wat het kaartje doet als je zaterdag eruit haalt. Ik ben toch voor de temp van de ochtend zelf, de ander ligt buiten bereik qua temp en is dus sowieso niet de juiste. Ik geloof ook niet dat zo minimaal iets doen 2 uur van tevoren zoveel negatieve invloed heeft.