Vanmorgen om kwart over 5 werd ik wakker omdat er bij de buren hevig werd gebeld en geramd op de deur. Pffff .... Aangezien er nogal eens een sleutel vergeten wordt daar, dacht ik dat er 1 van hun voor de deur stond en niet naar binnen kon. Maar die kleine van mij slaapt aan de voorkant en die werd er dus wakker van. Toen ik naar hem toe ging zag ik achter van die politiezaklampen schijnen, dus ik denk, nou, de buren hebben de politie gebeld ofzo dat er iemand al de hele tijd aan de deur staat te rammen. Maar toen keek ik toch maar even naar buiten, gingen ze net de deur inrammen. Politiewagens, motor en zelfs een fiets haha. Maar goed, dat rammen duurde wel een kwartier want de deur zat ws op slot aan de binnenkant als ik het zo even kon beoordelen. Toen ze binnen kwamen hoorde ik ze politie! roepen en de trappen werden opgerend en het hele huis onderzocht, maar de vogel was denk ik al gevlogen via de achterdeur, want er stond wel een fiets voor en de deur was volgens mij op de haak want ze hebben staan rammen, niet normaal. Het was trouwens geen eeeh .. swat team, noem je dat zo? Gewoon agenten. Waarom zouden ze het huis invallen? Welke legitieme redenen kun je daarvoor hebben? Dat vraag ik me nou af. En kan je je huis uitgezet worden als ze je deur in hebben geramt? Het zijn eigenlijk hele rustige buren waar ik totaal geen last verder van heb.
Die zal niet gezocht worden omdat hij een snoepje bij de jamin heeft gepikt denk ik, misschien hennep kwekerij ofzo ? Of ja nog erger ..
Ik zat ook te denken aan een hennepkwekerij. Of erger, bijvoorbeeld brandstichting, een moord, een bankoverval etc...
Eerder genoemde dingen zijn ook de eerste dingen waar ik aan denk Maar kan ook zoiets simpels zijn als huur niet betalen en niet van plan zijn weg te gaan. Heb t meemaakt met m'n broer, die moest het huurhuis uit vanwege een grote huurachterstand maar wou gewoon blijven zitten. S ochtends stond de politie er en als hij niet zelf open had gedaan hadden ze de boel ook opengebroken .
Kan voor zoveel dingen. Hier regelamtig mee gemaakt in de straat. Ook al een rustig nieuw buurtje maar toch Hennep kwekerij, achterstand van betalen hypotheek Verschillende aangiftes en dan ligten ze je ook uit bed.. Je verwacht het niet dat het juist rustige mensen zijn die dat overkomt, maar vaak hebben die ook wat gedaan
Ze komen niet om kwart over 5 sochtends voor een wietplantage. Dat doen ze meestal gewoon overdags of rond een uur of 8. Net wanneer het hen uitkomt. Voor criminele organisaties, bendes en dat soort dingen doen ze dit wel! Ook voor handel in harddrugs.
Ze komen je de laatste tijd voor kleinere dingen (vernieling, diefstal) als van je bed halen, ik dacht ook voor grote dingen maar dat is dus niet meer zo. Maar of ze ook voor kleine dingen je deur in rammen? Geen idee. Maar dan schrik je ook wel ff
Geloof me, op de tijden dat ze denken dat jij ligt te slapen of dat ze zeker weten dat je thuis bent komen ze langs hoor, en tja om 5 uur liggen de meeste mensen nog te slapen dus komen ze juist op dit soort tijdstippen, dan hebben ze de meeste kans om je te pakken.
Oh op dat tijdstip komen ze een uitgeprocedeert iemand ook zo op trommelen hoor. Die worden afgevoerd als zware criminelen. Zonder kleren en al in de hand boeien. Jaa ik spreek uit ervaring. Krijg het ook niet van mijn netvlies af
Bij ons in de straat waar we eerst woonden gebeurde dit ook, dat had te maken met hard drugs dealen. Bewoner uit koophuis gezet door gemeente...
ik denk ook drugs of wapens , wij hebben het hier al vaker mee gemaakt met de vorige buurman . hij of zij zal heus wel ergens voor gezocht worden anders word je niet zomaar van je bed gelicht maar is wel heftig als je het van zo dicht bij mee maakt succes !!
daarvoor wordt je niet uit je bed gehaald hoor, daarvoor komt de deurwaarder en er komt een tijd dat er beslag wordt gelegd op je huis door de bank. Maar daar komt geen AT voor.
Heb hetzelfde laatst meegemaakt met onze Bulgaarse buren (waar toen alleen oma, mama en klein kindje van 2 thuis waren, die man/broer was hem al lang gevlogen, oma en kindje zaten te gillen in de badkamer van angst), ben dus naar beneden gegaan om dit door te geven en toen grepen die agenten dus hun kans om via mijn balkon op het balkon van de buren te klimmen.. Buurvrouwen wonen er overigens nog steeds en we hebben wel iets beter contact nu.
Of (grootschalige) belastingontduiking, daarvoor komen ze je ook je bed uitrukken. Spreek helaas uit ervaring
Harddrugs of wapenhandel. Hier in de buurt is ook een paar keer een plantage opgerold en dat was gewoon overdag, ik denk dat het wat serieuzer is dan dat.
Heb je geen andere buren wie je het kam vragen? Of bureau bellen en zeggen dat je je afvraagt wat er is? Nee heb je....